sa
door samba Apr 2, 2012 om 14:26
Computers & telefonie

Tandarts

kiezen voor een andere Tandarts of Orthodontist is bijna onmogelijk
Laten we dit jaar de Tandarts en Orthodontist met rust, dan gaan ze vanzelf de de prijzen wel verlagen, anders nog 1 jaar anders zijn ze straks helemaal onbetaalbaar
Straks kan je alleen als rijke nog naar deze mensen toe
Net als volgens jaar de Specialisten, die mogen we ook niet meer kiezen, ook niet welk ziekenhuis
Alleen een Restitutie basis verzekering heb je nog keus in 2013

8167 32 Rapporteer

stacey
door stacey - Apr 2, 2012 om 14:42
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=samba schreef op maandag 2 apr 2012, 14:26]kiezen voor een andere Tandarts of Orthodontist is bijna onmogelijk
Laten we dit jaar de Tandarts en Orthodontist met rust, dan gaan ze vanzelf de de prijzen wel verlagen

Bedoel je daarmee jaartje niet gaan ?

Dat zal niet echt gaan lukken vrees ik, tandarts is namelijk oppermachtig, kon je niet kan hij je gewoon Uitschrijven als patient en een andere tandarts is Niet Verplicht jou als klant aan te nemen............
Dus dan wordt dat jaartje geen tandarts levenslang als je pech hebt.

sa
door samba - Apr 3, 2012 om 09:18
31 Antwoorden / 4 Vragen

De tandarts blijft niet oppermachtig als ze bijna geen werk hebben
De Minister dwingt ons om zo te gaan doen
En een ieder die nog niet naar de tandarts geweest is denkt dat de rekening van de tandarts gewoon betaald wordt zoals de verzekering was afgesloten, maar je wordt gewoon bedrogen
Wij hebben al veel extra bij moeten betalen dus weet waar we het over hebben
De tandarts veranderd elke 3 maanden de tarieven, dus niet lang voordat je moet eerst even kijken of het weer duurder geworden is

stacey
door stacey - Apr 3, 2012 om 11:35
10352 Antwoorden / 12 Vragen

---Wij horen graag uw ervaring met de vrije prijzen in de mondzorg. Wat merkt u hiervan in de praktijk? En krijgt u voldoende informatie?

U kunt de vragenlijst invullen wanneer u na 1 januari 2012 een bezoek heeft gebracht aan uw tandarts.---Klik Hier

Vul het onderzoek van de consumentenbond in,
bij genoeg klachten/geldgraaierij wordt deze vrije tarieven proef wellicht teruggedraaid............

stacey
door stacey - Apr 3, 2012 om 11:38
10352 Antwoorden / 12 Vragen

---Onderteken deze petitie als blijk van uw ongenoegen over de huidige misstanden in de zorg.
Dank u! --Klik Hier

eva369
door eva369 - Apr 3, 2012 om 13:13
308 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=samba schreef op maandag 2 apr 2012, 14:26]kiezen voor een andere Tandarts of Orthodontist is bijna onmogelijk
Laten we dit jaar de Tandarts en Orthodontist met rust, dan gaan ze vanzelf de de prijzen wel verlagen, anders nog 1 jaar anders zijn ze straks helemaal onbetaalbaar
Straks kan je alleen als rijke nog naar deze mensen toe
Net als volgens jaar de Specialisten, die mogen we ook niet meer kiezen, ook niet welk ziekenhuis
Alleen een Restitutie basis verzekering heb je nog keus in 2013

sugesties is dus om minstes 1 maar misschien 2 jaar of langer niet naar de tandarts te gaan? nou sorry maar vind men gebit belangrijker dan mijn geld. en nee ben niet rijk. maar zonder goed gebit kan je moeilijk eten.

sa
door sandravermeer - Apr 3, 2012 om 14:03
1 Antwoorden / 0 Vragen

De vrijewerking van de markt zou dit probleem toch makkelijk op moeten kunnen lossen? Tenminste ik las een goed artikel over tandartstarieven dat mij best wel wat hoop gaf.

Het is namelijk ook zo dat tandartsen behandelingen kunnen doen die ze in de oude situatie niet konden geven omdat ze sowieso niet gedekt werden..

Misschien heeft het even wat tijd nodig!

stacey
door stacey - Apr 3, 2012 om 14:38
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=sandravermeer schreef op dinsdag 3 apr 2012, 14:03]De vrijewerking van de markt zou dit probleem toch makkelijk op moeten kunnen lossen?

--Hierdoor wordt het overstappen naar een andere tandarts aantrekkelijker gemaakt voor mensen--

Dit is het hele probleem en daarom werkt het niet, de tandarts is geen super overal om de hoek, soms heb je sowieso weinig keus MAAR een tandarts heeft geen Plicht jou als klant aan te nemen, goedkope/goede tandarts zal ook al snel vol zitten ............Hoezo keus ?

En die prijzen zijn nog op Proef dus ze gedragen zich nu nog wel even, is de proef erdoor dan kunnen ze helemaal los...........
En wat voor keus heb je dan als ze allemaal duur zijn ALS je al over zou kunnen stappen.............

Want leuk of niet, niemand zal er vrijwilig voor kiezen maar niet te gaan en gaat tand meer in z`n mond te hebben straks dus die klanten krijgen ze toch wel............
Kul dus die marktwerking voor (alle) Zorg.............

stacey
door stacey - Apr 3, 2012 om 14:56
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Overigens had mijn tandarts, bij mij om de hoek, nu besloten Niet meer met Mijn zorgverzekeraar in zee te gaan............
Terwijl ik eerder op zijn advies een duurdere verzekering afsloot voor kind en eventuele beugel............
nu krijg ik ondanks dure premie door zijn niet aangesloten zijn dus niet alles vergoed...........
Ik kan een aangesloten tandarts gaan zoeken om wel volledige vergoeding te krijgen dan moet ik nu minimaal zo`n 5 kilometer verderop.........
of ik blijf bij vertrouwde tandarts en betaal weer bij...........

Geweldig systeem toch zo joh ;-(

Dus volgend jaar zorgverzekeraar kiezen die mijn tandarts kiest ?
En dan maar hopen dat mijn huisarts en apotheek ook dezelfde kiest ?
En dat die zorgverzekeraar een ziekenhuis in mijn buurt wel goed genoeg vinden ?

Wow nou zeg, wat heb ik toch geweldig veel vrije keus gekregen door die marktwerking....

Misschien moeten ze dan ook een reiskosten verzekering invoeren die het vergoed als ik in Groningen naar het ziekenhuis mag van de zorgverkeraar en in Maastricht naar de tandarts...........

sa
door samba - Apr 3, 2012 om 22:15
31 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=stacey schreef op dinsdag 3 apr 2012, 14:38][quote=sandravermeer schreef op dinsdag 3 apr 2012, 14:03]De vrijewerking van de markt zou dit probleem toch makkelijk op moeten kunnen lossen?

--Hierdoor wordt het overstappen naar een andere tandarts aantrekkelijker gemaakt voor mensen--

Dit is het hele probleem en daarom werkt het niet, de tandarts is geen super overal om de hoek, soms heb je sowieso weinig keus MAAR een tandarts heeft geen Plicht jou als klant aan te nemen, goedkope/goede tandarts zal ook al snel vol zitten ............Hoezo keus ?

En die prijzen zijn nog op Proef dus ze gedragen zich nu nog wel even, is de proef erdoor dan kunnen ze helemaal los...........
En wat voor keus heb je dan als ze allemaal duur zijn ALS je al over zou kunnen stappen.............

Want leuk of niet, niemand zal er vrijwilig voor kiezen maar niet te gaan en gaat tand meer in z`n mond te hebben straks dus die klanten krijgen ze toch wel............
Kul dus die marktwerking voor (alle) Zorg.............

Je hebt helemaal gelijk dat je niet zomaar kan kiezen welke Tandarts je wil , bij ons is geen tandarts die Agis vergoed
Er is er 1 in een andere plaats, wie vraagt hier nou om?

fe
door festinger - Apr 4, 2012 om 02:58
410 Antwoorden / 18 Vragen

Waarom,waarom.Waarom commerciele marktwerking invoeren met het motto keuzevrijheid en goedkoper en achteraf ervaren dat het niet waar blijkt en er geen weg terug is. Commercie maakt alles duurder. En we zitten gevangen in dat web.

En heel langzaam veranderen we in Amerika,waar tandenzorg enkel geldt voor een deel van de bevolking.

hansje klein
door hansje klein - Apr 5, 2012 om 13:38
3037 Antwoorden / 62 Vragen

DE KLANT/CONSUMENT IS GEKKE HENKIE!

Mijn huis is waar de bank over gaat,
mijn inkomen moet voor 60% naar de staat,

gezondheid wordt door verzekeraars beheerd,
mensen, mensen....wat gaat er toch verkeerd?

pk49
door pk49 - Apr 5, 2012 om 13:49
243 Antwoorden / 2 Vragen

ik ben bang dat we snel richting de VS gaan met onze zorg,onbetaalbaar en alleen voor "The happy few".Een maandelijks bedrag van 600 dollar per persoon is in de VS geen uitzondering.Geen wonder dat grote gezinnen zich geen zorgpolis kunnen veroorloven.En met een gezin van twee volwassenen en twee bijna volwassen inwonende kinderen dreigt ook hier het voor mij ook uit de hand te lopen.

ma
door marleenvanh - Apr 5, 2012 om 15:41
453 Antwoorden / 1 Vragen

Nee, niet de minister en ook niet de tandartsen, maar DE VERZEKERINGSMAATSCHAPPIJEN! Dat zijn zij die macht hebben. ZIJ stellen namelijk vast wat voor een tandarts behandeling "marktconform" zou zijn, cq: wat ZIJ dus wensen te vergoeden! Maar o wonder, ook dat wordt nu, door de aanhoudende klachten van de cliënten minder. Zowel mijn man als ik, die allebei, bij verschillende verzekeraars, een, vrij dure, tandartspolis hebben lopen, kregen begin van dit jaar niet alles vergoed. Na klagen blijkt dat beide maatschappijen nu de vergoedingsbedragen voor tandheelkundige hulp - in elk geval tijdelijk en met terugwerkende kracht (!!) - verruimd hebben. We krijgen nu wel het volle pond gerestitueerd. Blijven klagen dus allemaal! Het helpt echt.

de
door deenv - Apr 5, 2012 om 16:23
10 Antwoorden / 5 Vragen

Zou geen slecht idee zijn om duidelijk te zeggen tegen n tandarts, dat je niet overtuigd bent van de noodzaak tot ingrijpen nu. Stel ingreep drie maanden of half jaar uit. Dan geef je een signaal aan jezelf en aan hem. Zelf ga je bewuster met tandverzorging om, kinderen kunnen wel paar 'maandje' wachten en de tandarts wordt op zijn nummer gezet.

Die denken teveel aan omzet. Een behandelplan van duizenden euris. Sturen ze eerst een aanmaning en dan een herinnering als je een controle vergeet te betalen. Dat, terwijl ik al jaren op tijd betaal en voor duizenden omzet zorg. Mijn boodschap: Laat ze verbaal weten wat je redelijk vindt. Dat kan in alle redelijkheid en zonder rancune. En desnoods omzien naar een andere en je daar eens een keer te laten kronen. Want de zorg is de nieuwe bubble.

hi
door hipppo - Apr 5, 2012 om 16:46
303 Antwoorden / 2 Vragen

Dat onzinnige gedoe in de zorgverzekering hebben we te danken aan (neo)liberale politici en lieden die, om wat voor redenen dan ook, van hun voorheen socialistische geloof zijn gevallen. Zolang teveel mensen op dat soort afvalligen blijven stemmen blijven we opgezadeld met dit systeem.
Overigens, het niet vergoeden van behandelingen door huisartsen, tandartsen en specialisten geldt toch alleen als de vergoeding in natura geschiedt? In geval van restitutie, dat iets duurder is, wordt alles toch gewoon vergoed?
En wat dat uitschrijven door de tandarts betreft als je een jaar niet komt opdagen, dat lijkt me flauwekul, al was het maar dat tandartsen die dat doen hun eigen praktijk dan leeg laten lopen.
Ik ben in ieder geval jarenlang niet geweest en zit inmiddels in een andere praktijk, omdat mijn tandarts is overleden. Behandeling door de mondhygiënist mag ik een jaar uitstellen, zodat ik me weer daarvoor kan verzekeren.

tdehond
door tdehond - Apr 5, 2012 om 17:53
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Een jaartje niet naar de tandarts zou inhouden dat ik niet meer voldoe aan de verzekeringsvoorwaarden van mijn zorgverzekeraar. Dan kan ik dus alles zelf betalen.
Mijn tandarts heeft een contract afgesloten met mijn zorgverzekeraar.

Zij rekent zich dus niet rijk ten koste van haar klanten. Met dank aan mijn tandarts.

vl
door vlinder30 - Apr 5, 2012 om 19:13
52 Antwoorden / 3 Vragen

Waardeloos systeem die zorgverzekering ondertussen. Veel te ingewikkeld en zie idd maar eens een verzekeraar te vinden die alles wel vergoed (vlgs.gekozen pakket), ivm het wel/niet aangesloten zijn van de tandarts/dokter/apotheek/fysio/ziekenhuis etc.etc. Ondertussen heeft de tandarts waarschijnlijk ook minder klandizie, ineens fotootje hier, tandvleesmetinkje daar etc.etc. Tja zo kun je het ook leuk bijverdienen. Ineens moeten we naar de mondhygieniste en paradontoloog en noem maar op. Dit heb ik in ieder geval tot volgend jaar uitgesteld, dan ben ik daar voor verzekerd (dat hopen we tenminste). Ondertussen zelf maar tegen de tandvleesproblemen een philips sonicare air (monddouche) en nieuw mondwater aangeschaft.....Tja, waar gaan we heen? Denk dat het idd onbetaalbaar wordt en misschien nog het goedkoopst af bent met 1jr. risico lopen en goedkoopste pakket, met hoog extra eigen risico en jaar erop uitgebreid en alles even laten bijspijkeren....

frits
door frits - Apr 5, 2012 om 22:09
146 Antwoorden / 5 Vragen

Tot voor 15 jaar geleden ging 1 a 2 maal per jaar naar de tandarts ter controle altijd was er wel iets, gaatje, cavitron, tandvlees onstoken enz. na zo'n behandeling waren mijn tanden enkele weken erg gevoelig. Ik poets mijn tanden 3x per dag, was ook niet goed dit moest met een elektrische tandenborstel.
Ik heb gekapt met de hele bubs alleen poetsen doe ik nog en heb al 15 jaar nergens last meer van, en gebruik geen tandpasta maar water met zout erin, mijn tanden zijn wit en stink niet uit mijn mond en van zg ontstoken tandvlees heb nooit meer last ghad.
En je hoeft helemaal niet elk jaar op controle om verzekerd te blijven tenminste niet bij mijn verzekering, dit is alleen om de kassa van de tandarts te vullen !

ft
door ftm - Apr 6, 2012 om 00:34
102 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=samba schreef op dinsdag 3 apr 2012, 09:18]De tandarts blijft niet oppermachtig als ze bijna geen werk hebben
De Minister dwingt ons om zo te gaan doen
En een ieder die nog niet naar de tandarts geweest is denkt dat de rekening van de tandarts gewoon betaald wordt zoals de verzekering was afgesloten, maar je wordt gewoon bedrogen
Wij hebben al veel extra bij moeten betalen dus weet waar we het over hebben
De tandarts veranderd elke 3 maanden de tarieven, dus niet lang voordat je moet eerst even kijken of het weer duurder geworden is

@ Samba: De tandarts mag volgens de wet slechts één maal per jaar zijn tarieven wijzigen en dan nog pas per 1 januari van het volgende jaar.
Dus nìet elke drie maanden.

Overigens bleek onlangs dat de tandartstarieven per 1 januari van dit jaar lang niet zoveel zijn gestegen als sommige media hardnekkig beweerden.

Een tandarts die zijn tarieven abnormaal verhoogt prijst zichzelf uit de markt.

jo
door jorisw - Apr 6, 2012 om 07:56
4340 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=ftm schreef op vrijdag 6 apr 2012, 00:34]
Overigens bleek onlangs dat de tandartstarieven per 1 januari van dit jaar lang niet zoveel zijn gestegen als sommige media hardnekkig beweerden.

Ik weet al van 3 tandartsen in Drechtsteden dat op hun tarieven slechts inflatiecorrectie is toegepast en er zullen er ongetwijfeld nog wel meer zijn. En ze accepteren ook nog gewoon nieuwe klanten. Maar zoals met zoveel dingen in de media: met dit soort informatie verkoop je geen kranten ... Het is alleen jammer dat het wel zoveel invloed heeft op de publieke opinie.

eh
door ehzdhz - Apr 6, 2012 om 08:28
98 Antwoorden / 1 Vragen

Wij willen meer verdienen maar een ander mag niet zijn prijzen verhogen. Lijkt een tegenstrijdige wens.

tdehond
door tdehond - Apr 6, 2012 om 09:42
4744 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=ehzdhz schreef op vrijdag 6 apr 2012, 08:28]Wij willen meer verdienen maar een ander mag niet zijn prijzen verhogen. Lijkt een tegenstrijdige wens.

Per 1 januari staat het tandartspraktijken vrij om hun tarief te bepalen voor een vulling, kroon of andersoortige behandeling. Volgens de minister kunnen mensen zo zelf beslissen of ze een goedkope of duurdere tandarts willen.

T.s. stelt ter discussie de problematiek rond de vrije tandartsenkeuze e.d.

In dit geval gaan de tandartsen meer verdienen. De dupe zijn alle klanten. Met name de minima met kinderen. Ik vraag me af hoe deze mensen moeten rondkomen met de stijgende lasten, nog eens verergerd door dit onzalige besluit van deze minister.

Tandartsen mogen meer verdienen? M.i. niet nodig. Van mij mogen de minima een hoger inkomen verdienen. Dan kunnen zij ook eens iets leuks doen met hun kinderen.

tot15karakters
door tot15karakters - Apr 6, 2012 om 12:01
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Mijn tandarts klaagde dat 60% maar 1x per jaar komt.
Maar hij begrijpt het wel van de klanten.
Wel loop je het risico dat een klein gaatje een 2 vlak vulling word die duurder is omdat je te laat bent.
Dus soms is te laat komen duurder en een kroon, dat is nog erger dus weg besparing!

sa
door samba - Apr 6, 2012 om 12:01
31 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=ftm schreef op vrijdag 6 apr 2012, 00:34][quote=samba schreef op dinsdag 3 apr 2012, 09:18]De tandarts blijft niet oppermachtig als ze bijna geen werk hebben
De Minister dwingt ons om zo te gaan doen
En een ieder die nog niet naar de tandarts geweest is denkt dat de rekening van de tandarts gewoon betaald wordt zoals de verzekering was afgesloten, maar je wordt gewoon bedrogen
Wij hebben al veel extra bij moeten betalen dus weet waar we het over hebben
De tandarts veranderd elke 3 maanden de tarieven, dus niet lang voordat je moet eerst even kijken of het weer duurder geworden is

@ Samba: De tandarts mag volgens de wet slechts één maal per jaar zijn tarieven wijzigen en dan nog pas per 1 januari van het volgende jaar.
Dus nìet elke drie maanden.

Overigens bleek onlangs dat de tandartstarieven per 1 januari van dit jaar lang niet zoveel zijn gestegen als sommige media hardnekkig beweerden.

Een tandarts die zijn tarieven abnormaal verhoogt prijst zichzelf uit de markt.

Dat de Tandarts maar 1 malig mag verhogen klopt denk ik niet
Onze Tandarts had de prijzen tot en met eind maart op de site staan en niet langer
Maar in Putten is geen 1 Tandarts die vergoed wordt door Agis
In een dorp iets verder maar 1, als daar het hele dorp heen moet zit hij zo vol
Wat moet je dan?

sa
door samba - Apr 6, 2012 om 12:15
31 Antwoorden / 4 Vragen

Onze Tandarts behandeld een klein beginnend gaatje niet, dus wacht hij op een groter gat
Kan hij meer verdienen
Hij zegd die moeten we in de gaten houden, ja wat moet je dan

fe
door festinger - Apr 7, 2012 om 03:16
410 Antwoorden / 18 Vragen

Begrijp de vraagsteller . Want steeds meer gaat de commercie toe naar een deling van winst. Onder de toenemende voedselbankendeelnemers is niets meer te halen . Mensen die het net weten te vermijden is ook niet zo aantrekkelijk verdienmodel. Nee we willen verdienen vooral aan middenklasse.

Echter opdat er aan steeds minder mensen te verdienen valt hebben we crisis en werklozen. Ik zou een overheid wensen die pas op de plaats maakt en afziet van dure speeltjes.

ft
door ftm - Apr 7, 2012 om 13:10
102 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=tdehond schreef op vrijdag 6 apr 2012, 09:42][quote=ehzdhz schreef op vrijdag 6 apr 2012, 08:28]Wij willen meer verdienen maar een ander mag niet zijn prijzen verhogen. Lijkt een tegenstrijdige wens.

Per 1 januari staat het tandartspraktijken vrij om hun tarief te bepalen voor een vulling, kroon of andersoortige behandeling. Volgens de minister kunnen mensen zo zelf beslissen of ze een goedkope of duurdere tandarts willen.

T.s. stelt ter discussie de problematiek rond de vrije tandartsenkeuze e.d.

In dit geval gaan de tandartsen meer verdienen. De dupe zijn alle klanten. Met name de minima met kinderen. Ik vraag me af hoe deze mensen moeten rondkomen met de stijgende lasten, nog eens verergerd door dit onzalige besluit van deze minister.

Tandartsen mogen meer verdienen? M.i. niet nodig. Van mij mogen de minima een hoger inkomen verdienen. Dan kunnen zij ook eens iets leuks doen met hun kinderen.

Welnee, tdehond juist kinderen hoeven nergens voor te vrezen, de behandelingen van personen onder de 18 zitten in het basispakket en worden volledig vergoed.
Jij stelt, zoals zoveel mensen onderhand tot vervelens toe herhalen, dat de minima altijd een hoger inkomen moeten krijgen, maar je vergeet dat je voor een hoger inkomen ook harder, meer en langer moet werken en dat het uitmaakt of je wel goed je best hebt gedaan op school en dat die hogere minimum inkomens wel betaald moet worden door die mensen die door dat hardere werken wat meer verdienen.

ft
door ftm - Apr 7, 2012 om 13:13
102 Antwoorden / 1 Vragen

Dat zou je kunnen doen, Samba en mogelijk werkt het zo dat de prijzen daardoor wat verlaagd worden. Maar het kan evengoed niet het geval zijn. En dan heb je wellicht jezelf ermee omdat je het volgende jaar, door niet naar de tandarts te gaan, mogelijk ingrijpender (en duurdere) behandelingen aan je gebit nodig hebt.

ft
door ftm - Apr 7, 2012 om 13:17
102 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=samba schreef op vrijdag 6 apr 2012, 12:01][quote=ftm schreef op vrijdag 6 apr 2012, 00:34][quote=samba schreef op dinsdag 3 apr 2012, 09:18]De tandarts blijft niet oppermachtig als ze bijna geen werk hebben
De Minister dwingt ons om zo te gaan doen
En een ieder die nog niet naar de tandarts geweest is denkt dat de rekening van de tandarts gewoon betaald wordt zoals de verzekering was afgesloten, maar je wordt gewoon bedrogen
Wij hebben al veel extra bij moeten betalen dus weet waar we het over hebben
De tandarts veranderd elke 3 maanden de tarieven, dus niet lang voordat je moet eerst even kijken of het weer duurder geworden is

@ Samba: De tandarts mag volgens de wet slechts één maal per jaar zijn tarieven wijzigen en dan nog pas per 1 januari van het volgende jaar.
Dus nìet elke drie maanden.

Overigens bleek onlangs dat de tandartstarieven per 1 januari van dit jaar lang niet zoveel zijn gestegen als sommige media hardnekkig beweerden.

Een tandarts die zijn tarieven abnormaal verhoogt prijst zichzelf uit de markt.

Dat de Tandarts maar 1 malig mag verhogen klopt denk ik niet
Onze Tandarts had de prijzen tot en met eind maart op de site staan en niet langer
Maar in Putten is geen 1 Tandarts die vergoed wordt door Agis
In een dorp iets verder maar 1, als daar het hele dorp heen moet zit hij zo vol
Wat moet je dan?

Jawel, dat is wettelijk zo bepaald: een maal per jaar en ingaande 1 januari.
Als de tandarts zijn tarieven pas per eind maart heeft gepubliceerd is hij theoretisch in overtreding, maar ze moeten wel per 1 januari ingaan. Overigens hebben de tandartsen enig respijt gekregen van de minister omdat het systeem pas dit jaar is ingegaan. Volgend jaar moeten de nieuwe tarieven sowieso per 1 januari in de wachtkamer hangen.

ft
door ftm - Apr 7, 2012 om 13:22
102 Antwoorden / 1 Vragen

Maar in Putten is geen 1 Tandarts die vergoed wordt door Agis
In een dorp iets verder maar 1, als daar het hele dorp heen moet zit hij zo vol
Wat moet je dan?

Sommige tandartsen hebben een contract met een zorgverzekeraar afgesloten, maar de overgrote meerderheid voelt daar niets voor omdat het wurgcontracten zijn.
Het gaat dan niet zozeer om het tarief maar om alle andere eisen die zo'n verzekeraar stelt aan bureaucratische en tijdrovende onzin die allemaal van de behandeltijd van de patiënten afgaat.
Ik snap ze wel, ik zou het ook nooit doen.

ft
door ftm - Apr 7, 2012 om 13:24
102 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=tdehond schreef op donderdag 5 apr 2012, 17:53]Een jaartje niet naar de tandarts zou inhouden dat ik niet meer voldoe aan de verzekeringsvoorwaarden van mijn zorgverzekeraar. Dan kan ik dus alles zelf betalen.
Mijn tandarts heeft een contract afgesloten met mijn zorgverzekeraar.

Zij rekent zich dus niet rijk ten koste van haar klanten. Met dank aan mijn tandarts.

Moet je nog eens vragen aan je tandarts hoe die contracten eruit zien. Niet alleen de tarieven worden door de verzekeraars bepaald, ook de bedrijfsvoering, de administratie en allerlei administratieve tijdrovende flauwekul die alleen maar ten kosten van de patiëntentijd gaat.

ft
door ftm - Apr 7, 2012 om 13:27
102 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=ehzdhz schreef op vrijdag 6 apr 2012, 08:28]Wij willen meer verdienen maar een ander mag niet zijn prijzen verhogen. Lijkt een tegenstrijdige wens.

Vind ik ook: de politie staakt in deze crisistijd, waarin de overheid tientallen miljarden moet bezuinigen en daar hoor je in de media niemand over klagen.
Maar zo'n salarisverhoging kost ons wel meer belasting of anders meer bezuinigingen.