aboveoeuf
door aboveoeuf Sep 15, 2012 om 11:22
Computers & telefonie

Tekstgrootte wijzigen

Dag "Wijzen"
Is er een manier om in de nieuwe layout de tekst te vergroten? De functie met "a A" etc. is volgens mij verdwenen.
Ik wijzig nu de grootte met Ctrl +,maar dan verdwijnt een gedeelte van de tekst buiten het scherm.
Ik gebruik Firefox en kan daar natuurlijk de instellingen wijzigen,maar dat geldt voor alle sites en is dus niet erg praktisch.
Wie weet raad?
Groeten Aboveoeuf

1133 16 Rapporteer

sjjoppy
door sjjoppy - Sep 15, 2012 om 13:37
7210 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo aboveoeuf,
het eenvoudigste is op het pijltje rechts onderaan bij 100% te kiezen voor 125%.
Vr. gr. sjoppie.

edrick3
door edrick3 - Sep 15, 2012 om 14:22
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@sjoppie,

Dan moet daar natuurlijk wél een pijltje staan.

sjjoppy
door sjjoppy - Sep 15, 2012 om 14:26
7210 Antwoorden / 3 Vragen

@ Edrick3,
het is een klein driehoekje naast 100% (haaientandje)
Vr,gr. sjoppie

aboveoeuf
door aboveoeuf - Sep 15, 2012 om 14:27
143 Antwoorden / 8 Vragen

[quote=sjoppie schreef op zaterdag 15 sep 2012, 13:37]Hallo aboveoeuf,
het eenvoudigste is op het pijltje rechts onderaan bij 100% te kiezen voor 125%.
Vr. gr. sjoppie.
Dag sjoppie,
Welk pijltje bedoel je?
Groeten Aboveoeuf

edrick3
door edrick3 - Sep 15, 2012 om 14:29
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@sjoppie,

Weet niet hoe het bijaboveoeuf is, maar bij mij staat dat niet op een compu met XP.
Heeft wellicht te maken met XP of Vista of W7?

valerius-2
door valerius-2 - Sep 15, 2012 om 14:39
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=aboveoeuf schreef op zaterdag 15 sep 2012, 11:22]Dag "Wijzen"
Is er een manier om in de nieuwe layout de tekst te vergroten? De functie met "a A" etc. is volgens mij verdwenen.
Ik wijzig nu de grootte met Ctrl +,maar dan verdwijnt een gedeelte van de tekst buiten het scherm.
Ik gebruik Firefox en kan daar natuurlijk de instellingen wijzigen,maar dat geldt voor alle sites en is dus niet erg praktisch.
Wie weet raad?
Groeten Aboveoeuf IK hb hetzelfde probleem, ook als ik het op 125 % zet via extra optie's rechts bovenin tandwieltje in drukken dan komt er een lijst te voorschijn met in en uitzoemen

sjjoppy
door sjjoppy - Sep 15, 2012 om 14:43
7210 Antwoorden / 3 Vragen

@edrick3,
ik heb windows Vista en daar staat het driehoekje wel maar ik kan ook gewoon op 100% klikken om tot het gewenste resultaat te komen.1e maal 125%
2e maal 150%
3e maal terug naar 100%.
sjoppie

trend spray
door trend spray - Sep 15, 2012 om 14:46
217 Antwoorden / 5 Vragen

Vergrootglas (met + en - ) driehoekje.

sjjoppy
door sjjoppy - Sep 15, 2012 om 14:47
7210 Antwoorden / 3 Vragen

Dag sjoppie,
Welk pijltje bedoel je?
Groeten Aboveoeuf

Dag Aboveoeuf,
het driehoekje naast 100% rechts onderaan boven de taakbalk.
Als je alleen 100% ziet dan kan je ook daar op klikken.
Vr. Gr. sjoppie.

aboveoeuf
door aboveoeuf - Sep 15, 2012 om 14:50
143 Antwoorden / 8 Vragen

Aan alle reageerders,
Ik denk dat er een misverstand is.Ik werk in Firefox en niet met IE.Wat jullie beschrijven (125%) is hetzelfde als Ctrl+. Dat is voor mij geen optie,omdat ik alleen de tekst wil vergroten en niet de gehele pagina.Deze optie bestaat ook in Firefox,maar geldt dan voor alle sites en dat wil ik niet.
Ik hoop dat dit enige verduidelijking geeft.
Groeten Aboveoeuf

edrick3
door edrick3 - Sep 15, 2012 om 15:06
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@aboveoeuf,

Voor W7 is - zoals trendspray - aangeeft wellicht het vergrootglas een optie (?).
Klik hier.

aboveoeuf
door aboveoeuf - Sep 15, 2012 om 15:27
143 Antwoorden / 8 Vragen

Aan allen,
Ik heb het probleem als volgt in Firefox opgelost:
Met de addon toolbar buttons 1.0 is er een mogelijkheid om te switchen tussen minimale (door jezelf in te stellen) en standaard lettergrootte.
Je komt hier via opties/werkbalkindeling en dan in het popup scherm zoeken naar "kleinste lettertype wisselen" en deze in je menubalk te plaatsen.
De minimale grootte kun je instellen bij opties/inhoud/lettertype & kleuren/geavanceerd
Ik hoop dat het duidelijk is.Nogmaals bedankt voor de reacties.
Groeten Aboveoeuf

dirck
door dirck - Sep 16, 2012 om 17:33
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Aboveoeuf,

Als je in Firefox Ctrl + gebruikt, dan zal inderdaad de gehele pagina vergroten plus de tekst behalve het tekstvak, zodat de tekst buiten het tekstvak valt en je de tekst niet meer kan lezen.

Maar als je in Firefox op [u]Beeld[/u] klikt (bovenin), dan [u]Zoomen[/u] en vervolgens op [u]Alleen tekst zoomen[/u] klikt, dan kun je via Ctrl + alleen de tekst zoomen zodat de tekst toch mooi in het tekstvak blijft.

Groet, Dirck

edrick3
door edrick3 - Sep 16, 2012 om 18:06
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@dirck,

Net even geprobeerd en dat werkt prima!
Bedankt voor de Tip!!

edrick3
door edrick3 - Sep 16, 2012 om 18:11
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@@@,

Hè hè kan weer tekst lezen zonder turen en hoofdpijn.
Dit is een prima oplossing!

aboveoeuf
door aboveoeuf - Sep 16, 2012 om 19:20
143 Antwoorden / 8 Vragen

[quote=dirck schreef op zondag 16 sep 2012, 17:33]Hallo Aboveoeuf,

Als je in Firefox Ctrl + gebruikt, dan zal inderdaad de gehele pagina vergroten plus de tekst behalve het tekstvak, zodat de tekst buiten het tekstvak valt en je de tekst niet meer kan lezen.

Maar als je in Firefox op [u]Beeld[/u] klikt (bovenin), dan [u]Zoomen[/u] en vervolgens op [u]Alleen tekst zoomen[/u] klikt, dan kun je via Ctrl + alleen de tekst zoomen zodat de tekst toch mooi in het tekstvak blijft.

Groet, Dirck

Dag dirck,
Het klopt wat je schrijft,maar dat vind ik erg omslachtig.Ik heb verder gezocht en heb dit bij tips vermeld.Deze addon werkt prima.Bedankt voor de reactie.
Groeten Aboveoeuf.