ja
door janholtrop Nov 21, 2018 om 21:29
Computers & telefonie

Tele2 en inflatiecorrectie.... Mag dat zomaar

In Juli heeft Tele2 een inflatie correctie toegepast.
Het is niet veel, 35 cent per maand.
Echter dat is ongeveer 4 euro per jaar..... en als ze 500.000 klanten hebben waarbij ze dat doen is dat al snel 2.000.000 euro die ze even naar binnen harken.
Als je hier iets van zegt, dan krijg je te horen dat je ervoor hebt getekend,
Maar.... Als ik nu het zelfde abbonnement afsluit dan krijg ik dat wel voor de oude prijs.
Ofwel die inflatiecorrectie is pure onzin.
Dit noem ik graaien door tele2.
En als je dan vraagt of je nu dan ook zonder boete weg kan gaan naar een andere provider, dan wordt er glashard gezegd dat dat niet kan.

Is dit wel zo?  kan ik eventueel straffeloos naar een andere provider? Want ik vind dit niet netjes van tele2.
En al gaat het per abbonnement om een klein bedrag, het bedrag wat ze op die manier bij al hun klanten los halen dat zou ik graag per jaar willen verdienen.

5184 11 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Nov 21, 2018 om 21:34
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Het is nog erger! Als ze 1.000.000 klanten hebben dan harken ze gewoon even 4.000.000 euro binnen!

Nee, over het algemeen kan je niet straffeloos overstappen naar een andere provider bij een inflatiecorrectie.

Grunnen.
door Grunnen. Nov 21, 2018 om 23:50
509 Antwoorden / Vragen

Het is nog erger! Als ze 1.000.000 klanten hebben dan harken ze gewoon even 4.000.000 euro binnen!

Als het inderdaad om inflatierectie gaat is er niets mis en gebeurd dat ook bv met huren etc . Het geld is minder waard geworden .Dus van extra winst is geen sprake..

ne
door neodutchio - Nov 21, 2018 om 21:37
5173 Antwoorden / 12 Vragen

Nee, zonder boete kunt u niet overstappen. U moet gewoon het contract uitzingen. Overstappen kan op het moment van de prijsverhoging, niet eerder, niet later. Dus in juli had u, onder voorwaarden, kosteloos kunnen opzeggen. Maar of dat met een riante prijsverhoging van 35 cent kan.... de rechter zal daar over bepalen.

U denkt dat ze een megabedrag binnen harken, maar alles wordt duurder. Dus kosten van de panden die ze hebben, gas/water/licht en vooral ook personeel. 35 cent is de laagste verhoging tussen alle providers.

ja
door janholtrop - Nov 21, 2018 om 22:10
1 Antwoorden / 1 Vragen

Volgens degene die ik sprak kon ik ook niet bij de prijsverhoging weg, Dus niet eerder, niet later en niet op het moment van.....
En om eerlijk te zijn het gaat mij niet om die 35 cent per abonnement ( we hebben er meerdere) maar het gaat me om de manier van doen.

diumenge
door diumenge Nov 21, 2018 om 22:18
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Het gaat je niet om de 35 cent, maar om de manier van doen. Welke manier van doen dan?

ja
door janholtrop Nov 21, 2018 om 22:45
1 Antwoorden / 1 Vragen

Het zomaar ophogen van de kosten van een Abonnement, terwijl hetzelfde product op de site nog wel voor de oude prijs wordt aangeboden.
Ofwel nieuwe klanten krijgen hetzelfde product voor minder. terwijl ik ook die prijs had afgesproken.
Met andere woorden, dit is oneerlijk tegen over de bestaande klanten.
Waarom betalen nieuwe klanten wel het oude bedrag... en oude klanten opeens niet meer?

Grunnen.
door Grunnen. Nov 21, 2018 om 23:38
509 Antwoorden / Vragen

Wat een mazzel dat de zorgpremie. energie etc niet verhoogd wordt.

diumenge
door diumenge - Nov 21, 2018 om 22:20
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dan moet je dezelfde diensten en de daarvoor benodigde infrastructuur als Tele2 gaan leveren, verdien je ook bakken met geld.

"En al gaat het per abbonnement om een klein bedrag, het bedrag wat ze op die manier bij al hun klanten los halen dat zou ik graag per jaar willen verdienen."

tijger1
door tijger1 - Nov 21, 2018 om 22:23
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Misschien verdient het aanbeveling uw contract eens dooier te lezen. Dan weet u waar u uw handtekening onder gezet hebt en hoeft u hier niet tekeer te gaan.

Harder werken, dan verdient u dat ook.

ja
door janholtrop Nov 21, 2018 om 22:47
1 Antwoorden / 1 Vragen

Dat laatste is natuurlijk een slap antwoord,
En dan zal ik ook in diezelfde trend antwoorden: Ik verdien het wel, maar ik krijg het niet.

tijger1
door tijger1 Nov 21, 2018 om 23:34
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Heel terecht als u uw contracten niet leest.

tenormin
door tenormin Nov 22, 2018 om 00:18
16859 Antwoorden / 108 Vragen

@tijger1, maar wat moet @janholtrop met je antwoord: je contract eens dooier te lezen. Dan kan ie immers niet meer lezen.

costnix
door costnix Nov 22, 2018 om 10:57
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Nee @Tijger1 bedoelt door en maakte een typfout en de autocorrectie maakte er dooier van. Dooier betekent eigeel.

Topantwoord

marita5
door marita5 - Nov 21, 2018 om 23:00
11545 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo JanHolTrop ,

Lees deze informatie eens door , klik op de rode regel .

https://www.consuwijzer.nl/telecom-post/contracten-voorwaarden/aanbieder-telefonie-internet-televisie-verandert-prijzen-of-algemene-voorwaarden

ja
DOOR JANHOLTROP - 21 NOV. 2018 OM 22:10
ANTWOORDEN / 1 VRAGEN

Volgens degene die ik sprak kon ik ook niet bij de prijsverhoging weg, Dus niet eerder, niet later en niet op het moment van.....
En om eerlijk te zijn het gaat mij niet om die 35 cent per abonnement ( we hebben er meerdere) maar het gaat me om de manier van doen.

ja
door janholtrop Nov 21, 2018 om 23:50
1 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt,
Dit is een hele goede link.
Een antwoord als dit is erg nuttig.

M.v.g. Jan

marita5
door marita5 Nov 21, 2018 om 23:52
11545 Antwoorden / 15 Vragen

Graag gedaan , M.v.g.

edrick3
door edrick3 - Nov 22, 2018 om 10:28
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Ja, dat mag 'zomaar'.
Je bent accoord gegaan met de Algemene Voorwaarden bij het afsluiten van je abonnement.
Ter info: https://www.tele2.nl/klantenservice/mobiel/inflatiecorrectie/?sqr=inflatiecorrectie
En je kunt pas opzeggen als er écht een prijsverhoging zou worden doorgevoerd.

ro
door ron503 - Nov 22, 2018 om 11:45
1229 Antwoorden / 0 Vragen

U bent wel rijkelijk laat met uw klacht want toen de prijzen iin juli bijgesteld werden met soms wel 2,50 euro per maand stonden de fora vol met klachten. Opzeggen was een mogelijkheid maar als er massaal opgezegt zou zijn dan was dat ook in de media verschenen. Providers mogen tussentijdse prijsverhogingen hanteren zolang ze redelijk en billijk zijn en de gehanteerde inflatiecorrectie is redelijk te noemen. U beschuldigd Tele2 van graaien maar is dat wel zo want het personeel wil ook wel eens een loonsverhoging, de kosten van externe bedrijven die door Tele2 worden ingehuurd om de aansluitingen te realiseren en de huur van het KPN netwerk stijgen ook dus wat dat betreft is die 35 cent die u meer bent gaan betalen een druppel op een gloeiende plaat. Nieuwe klanten krijgen meestal een mooie korting maar die is voor de duur van een aantal maanden en het werkt eigenlijk heel simpel want met meer klanten kan de service in de toekomst goedkoop gehouden worden.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 22, 2018 om 11:48
16887 Antwoorden / 202 Vragen

Ook mijn tegevraag: leest u uw contractvoorwaarden niet? Wat denkt u dat de andere providers hebben gedaan? Ook volgens contract
Iets dat wel kan, contractueel beëindigen en dan opnieuw aangaan.
Dan ook nog de opmerking dat bijv. als er bij pensioenen een inflatiecorrectie zou worden toegepast zullen juist veel mensen erg blij zijn.

tdmduc
door tdmduc - Nov 22, 2018 om 14:46
704 Antwoorden / 2 Vragen

ze moeten ook dezelfde inflatiecorrectie doorvoeren bij uitbetaling van hun personeelskosten en andere kosten die ze maken dus.......dit is wat elke goede ondernemer doet om niet failliet te gaan.

jo
door jorisw - Nov 23, 2018 om 20:51
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Eens kijken wat er zou gebeuren als een werkgever weigert een inflatiecorrectie in de CAO toe te kennen omdat ze de prijzen richting hun klanten niet willen verhogen met de inflatiecorrectie.