Tele2 en inflatiecorrectie.... Mag dat zomaar
In Juli heeft Tele2 een inflatie correctie toegepast.
Het is niet veel, 35 cent per maand.
Echter dat is ongeveer 4 euro per jaar..... en als ze 500.000 klanten hebben waarbij ze dat doen is dat al snel 2.000.000 euro die ze even naar binnen harken.
Als je hier iets van zegt, dan krijg je te horen dat je ervoor hebt getekend,
Maar.... Als ik nu het zelfde abbonnement afsluit dan krijg ik dat wel voor de oude prijs.
Ofwel die inflatiecorrectie is pure onzin.
Dit noem ik graaien door tele2.
En als je dan vraagt of je nu dan ook zonder boete weg kan gaan naar een andere provider, dan wordt er glashard gezegd dat dat niet kan.
Is dit wel zo? kan ik eventueel straffeloos naar een andere provider? Want ik vind dit niet netjes van tele2.
En al gaat het per abbonnement om een klein bedrag, het bedrag wat ze op die manier bij al hun klanten los halen dat zou ik graag per jaar willen verdienen.
Het is nog erger! Als ze 1.000.000 klanten hebben dan harken ze gewoon even 4.000.000 euro binnen!
Nee, over het algemeen kan je niet straffeloos overstappen naar een andere provider bij een inflatiecorrectie.
Het is nog erger! Als ze 1.000.000 klanten hebben dan harken ze gewoon even 4.000.000 euro binnen!
Als het inderdaad om inflatierectie gaat is er niets mis en gebeurd dat ook bv met huren etc . Het geld is minder waard geworden .Dus van extra winst is geen sprake..
Nee, zonder boete kunt u niet overstappen. U moet gewoon het contract uitzingen. Overstappen kan op het moment van de prijsverhoging, niet eerder, niet later. Dus in juli had u, onder voorwaarden, kosteloos kunnen opzeggen. Maar of dat met een riante prijsverhoging van 35 cent kan.... de rechter zal daar over bepalen.
U denkt dat ze een megabedrag binnen harken, maar alles wordt duurder. Dus kosten van de panden die ze hebben, gas/water/licht en vooral ook personeel. 35 cent is de laagste verhoging tussen alle providers.
Volgens degene die ik sprak kon ik ook niet bij de prijsverhoging weg, Dus niet eerder, niet later en niet op het moment van.....
En om eerlijk te zijn het gaat mij niet om die 35 cent per abonnement ( we hebben er meerdere) maar het gaat me om de manier van doen.
Het gaat je niet om de 35 cent, maar om de manier van doen. Welke manier van doen dan?
Het zomaar ophogen van de kosten van een Abonnement, terwijl hetzelfde product op de site nog wel voor de oude prijs wordt aangeboden.
Ofwel nieuwe klanten krijgen hetzelfde product voor minder. terwijl ik ook die prijs had afgesproken.
Met andere woorden, dit is oneerlijk tegen over de bestaande klanten.
Waarom betalen nieuwe klanten wel het oude bedrag... en oude klanten opeens niet meer?
Wat een mazzel dat de zorgpremie. energie etc niet verhoogd wordt.
Dan moet je dezelfde diensten en de daarvoor benodigde infrastructuur als Tele2 gaan leveren, verdien je ook bakken met geld.
"En al gaat het per abbonnement om een klein bedrag, het bedrag wat ze op die manier bij al hun klanten los halen dat zou ik graag per jaar willen verdienen."
Misschien verdient het aanbeveling uw contract eens dooier te lezen. Dan weet u waar u uw handtekening onder gezet hebt en hoeft u hier niet tekeer te gaan.
Harder werken, dan verdient u dat ook.
Dat laatste is natuurlijk een slap antwoord,
En dan zal ik ook in diezelfde trend antwoorden: Ik verdien het wel, maar ik krijg het niet.
Heel terecht als u uw contracten niet leest.
@tijger1, maar wat moet @janholtrop met je antwoord: je contract eens dooier te lezen. Dan kan ie immers niet meer lezen.
Nee @Tijger1 bedoelt door en maakte een typfout en de autocorrectie maakte er dooier van. Dooier betekent eigeel.
Topantwoord
Hallo JanHolTrop ,
Lees deze informatie eens door , klik op de rode regel .
https://www.consuwijzer.nl/telecom-post/contracten-voorwaarden/aanbieder-telefonie-internet-televisie-verandert-prijzen-of-algemene-voorwaarden
Volgens degene die ik sprak kon ik ook niet bij de prijsverhoging weg, Dus niet eerder, niet later en niet op het moment van.....
En om eerlijk te zijn het gaat mij niet om die 35 cent per abonnement ( we hebben er meerdere) maar het gaat me om de manier van doen.
Bedankt,
Dit is een hele goede link.
Een antwoord als dit is erg nuttig.
M.v.g. Jan
Graag gedaan , M.v.g.
Ja, dat mag 'zomaar'.
Je bent accoord gegaan met de Algemene Voorwaarden bij het afsluiten van je abonnement.
Ter info: https://www.tele2.nl/klantenservice/mobiel/inflatiecorrectie/?sqr=inflatiecorrectie
En je kunt pas opzeggen als er écht een prijsverhoging zou worden doorgevoerd.
U bent wel rijkelijk laat met uw klacht want toen de prijzen iin juli bijgesteld werden met soms wel 2,50 euro per maand stonden de fora vol met klachten. Opzeggen was een mogelijkheid maar als er massaal opgezegt zou zijn dan was dat ook in de media verschenen. Providers mogen tussentijdse prijsverhogingen hanteren zolang ze redelijk en billijk zijn en de gehanteerde inflatiecorrectie is redelijk te noemen. U beschuldigd Tele2 van graaien maar is dat wel zo want het personeel wil ook wel eens een loonsverhoging, de kosten van externe bedrijven die door Tele2 worden ingehuurd om de aansluitingen te realiseren en de huur van het KPN netwerk stijgen ook dus wat dat betreft is die 35 cent die u meer bent gaan betalen een druppel op een gloeiende plaat. Nieuwe klanten krijgen meestal een mooie korting maar die is voor de duur van een aantal maanden en het werkt eigenlijk heel simpel want met meer klanten kan de service in de toekomst goedkoop gehouden worden.
Ook mijn tegevraag: leest u uw contractvoorwaarden niet? Wat denkt u dat de andere providers hebben gedaan? Ook volgens contract
Iets dat wel kan, contractueel beëindigen en dan opnieuw aangaan.
Dan ook nog de opmerking dat bijv. als er bij pensioenen een inflatiecorrectie zou worden toegepast zullen juist veel mensen erg blij zijn.
ze moeten ook dezelfde inflatiecorrectie doorvoeren bij uitbetaling van hun personeelskosten en andere kosten die ze maken dus.......dit is wat elke goede ondernemer doet om niet failliet te gaan.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Schimmel in trapkast
Ik woon sinds een week in een koopwoning uit 1974. We hebben 4 maanden geklust en toen zag ik al zwarte schimmel in de trapkast, die deels onder de grond zit. Dit zat op 3 van de 4 muren, alleen op kelderniveau. Er zit geen kruipruimte, en aan de andere kant van de muren zit dus grond. (Die waarschijnlijk flink vochtig is na alle regen van de afgelopen maanden.)
2 weken geleden heb ik de schi
...
Lees meer
Waspods het meest onzinnige bedenksel...
Ben ik de enige die vindt dat de waspods, met 3 of 4 verschillende gescheiden ingrediënten het grootst mogelijke onzinbedenksel is?
Met moeite gescheiden in zo'n pod gepropt en komt dan in de wasmachine binnen no- time weer bij elkaar zodra het omhulsel is gesmolten..en in verhouding giga-duur !!
Lees meer
Garantie Dyson stofzuiger
Goedemiddag, Op 8 mei hebben we een defect doorgegeven aan Dyson. Deze viel in de garantie en zou opgestuurd worden. Heb ook een bevestiging gekregen dat het onderdeel besteld zou worden. Wij kunnen de stofzuiger nu niet gebruiken en omdat het onderdeel vandaag (30-5) er nog steeds niet is heb ik contact opgenomen. Zij gaven als antwoord dat het nog niet in voorraad is maar nog veel g ... Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer