Tele2 op de zwarte lijst.
Na een tijdje hier als gast op dit leuke discussie board gelezen te hebben, doe ik ook mijn verhaal over Tele2;
Vanaf 2007 heb (had) ik voor mijn vaste lijn thuis een Tele2 'comfort' telefonie en internet abonnement. In augustus 2013 ben ik verhuist naar een andere woning en ben per 16 augustus 2013 overgestapt naar Ziggo, met behoud van mijn oude telefoonnummer.
Ziggo heeft mij met een brief op 21 juli 2013 gemeld dat zij mijn Tele2 abonnement op het oude adres laten stopzetten met inachtneming van de 1 maand opzegtermijn bij Tele2.
En inderdaad werd mijn oude telefoonlijn van Tele2 keurig per 16 augustus afgesloten en werkte de nieuwe Ziggo op het nieuwe adres per 16 augustus perfect.
Prima geregeld zou je denken, echter volgens Tele2 heb ik niet conform de algemene voorwaarden opgezegd en blijft Tele2 mijn overstap naar Ziggo extreem traineren.
Nu - 7 maanden na mijn overstap - schrijft Tele2 nog steeds maand in maand uit via automatische incasso de nieuwe maandelijkse abonnementskosten van de rekening af, wat ik iedere keer laat storneren.
In september 2013 heb ik de klantenservice voor het eerst gemeld dat ik nog steeds nieuwe maand nota's en automatische incasso ontving.
De telefoontjes met de Tele2 klantenservice verlopen op Kafka achtige wijze.
De laatste stand van zaken is dat Tele2 mij op 27 februari 2014 telefonisch een coulance aanbod heeft gedaan waarbij mijn abonnement dan per 31 december 2013 als beeindigd wordt beschouwd.
De klantenservice medewerker zegt dat hij dan wel mijn stem moet opnemen dat ik met dit coulance bod akkoord ga. En akkoord gaan betekent dat ik dan alsnog de abonnementskosten over 16 augustus t/m 31 december 2013 moet betalen, bijna 5 maanden, een bedrag van ruim € 160. (€ 32,94 per maand). Nou dat nooit, want waar zit hem dan de coulance in ?? Waarom zou ik al die maanden moeten betalen terwijl de overstap keurig is gemeld ? En ik niet eens kon bellen omdat de lijn door de overstap was afgesloten en ik uberhaubt niet meer op het adres woon.
De medewerkers oefenen ook grote druk uit om akkoord te gaan met de band opnames en het zogenaamde coulance voorstel, dat alleen die dag nog geldt, en dreigen met incassobureaus en hoge bijkomende kosten.
De onbehulpzame klantenservice heeft mij nu gemeld dat ze mijn abonnement door laten lopen omdat ik weiger akkoord te gaan met de zogenaamde coulance regeling.
De medewerkers hebber er gewoon lol in om de boel zo te traineren. Ik denk dat er een hele verziekte sfeer is op de klantenservice bij Tele2.
Uit pesterij dat ik de coulance regeling afwijs, laten zij mijn abonnement doorlopen, terwijl ze precies weten hoe de zaak zit. Dat zijn toch praktijken die niet voor mogen komen ??
Wat mij betreft mag Tele2 daarom op de zwarte lijst van onfrisse telecom aanbieders.
Bedankt voor het lezen.
U kunt zich beter beklagen bij Ziggo. Zij hebben immers geprobeerd op te zeggen bij Tele2. Dit is verkeerd gegaan.
De medewerkers van Tele2 handelen slechts conform de door hun bestuur vastgestelde regels, dus om de schuld bij de medewerkers van de klantenservice te leggen is makkelijk en onjuist.
[quote=marijke1953 schreef op zondag 2 mrt 2014, 18:34]U kunt zich beter beklagen bij Ziggo. Zij hebben immers geprobeerd op te zeggen bij Tele2. Dit is verkeerd gegaan.
Dat is helemaal niet verkeerd gegaan! Hij was blijkbaar nog niet contract vrij, dat is zijn eigen verantwoordelijkheid, niet die van een provider. Die voert gewoon de opdracht uit.
Verhuizing is geen reden om zomaar je contract te beëindigen.
@Marijke,
Natuurlijk heb ik ook bij Ziggo navraag gedaan.
Ziggo zegt de melding wel aan Tele2 te hebben doorgegeven.
En waarom mag ik niet kritisch zijn tegen de klantenservice of haar medewerkers ?
Ik hoef die flauwekul toch niet gelaten te ondergaan en voor zoete koek te slikken ?
Dit speelt al 7 maanden, een paar dagen terug is de nota van Maart 2014 weer automatisch afgeschreven. Het is toch logisch dat ik dat op een gegeven moment niet meer accepteer, en hier mijn ongenoegen uit ?
@Carola,
Voor de duidelijkheid, het betrof mijn vaste telefoon en internet thuis, het was een abonnement dat je per maand mag opzeggen. Maar toch bedankt voor je reactie.
Het valt mij trouwens op dat op dit moment in de lijst met recente discussies hier links op de hoofdpagina van VARA KASSA, 3 van de 12 discussies over de wan performance van Tele2 gaan.
Ik ben niet de enige die teleurgesteld is in Tele2.
Ik heb uw verhaal op het Radarforum gelezen. Daar stelt Tele2 zich op het standpunt dat u niet op de juiste wijze heeft opgezegd, terwijl ze wel toegeven dat u in september heeft gebeld.
Ziggo zou het niet goed hebben doorgegeven (dat zou kunnen) maar u heeft in september gebeld en dat zien ze dan niet als een opzegging?
Dat laatste vind ik vreemd. Wat ik zou doen als ik u was is een aangetekende brief en tegelijkertijd een klacht opsturen klik HIER dat u heeft opgezegd via Ziggo. Eventueel kan dit dan niet goed zijn gelopen, maar per september heeft u wel opgezegd, ik weet niet op wat voor datum, maar dan zou het abo een maand later moeten eindigen.
U zou zelf een voorstel kunnen doen om dan tot een maand na uw telefoontje het abo te betalen en dat daarmee de kous af is.
Verzoek om een schriftelijk antwoord.
U kunt ook uw verhaal op het forum van Tele2 zetten. klik HIER
Nu het abo als een kip zonder kop door te laten lopen is ronduit raar van Tele2.
Ik ga er hierbij wel vanuit dat u een per maand opzegbaar contract had.
[quote=carola.83 schreef op zondag 2 mrt 2014, 19:57][quote=marijke1953 schreef op zondag 2 mrt 2014, 18:34]U kunt zich beter beklagen bij Ziggo. Zij hebben immers geprobeerd op te zeggen bij Tele2. Dit is verkeerd gegaan.
Dat is helemaal niet verkeerd gegaan! Hij was blijkbaar nog niet contract vrij, dat is zijn eigen verantwoordelijkheid, niet die van een provider. Die voert gewoon de opdracht uit.
Verhuizing is geen reden om zomaar je contract te beëindigen.
Kijk, en zo is het gewoon.
+1 dus
[quote=thaorchid schreef op maandag 3 mrt 2014, 19:40][quote=carola.83 schreef op zondag 2 mrt 2014, 19:57][quote=marijke1953 schreef op zondag 2 mrt 2014, 18:34]U kunt zich beter beklagen bij Ziggo. Zij hebben immers geprobeerd op te zeggen bij Tele2. Dit is verkeerd gegaan.
Dat is helemaal niet verkeerd gegaan! Hij was blijkbaar nog niet contract vrij, dat is zijn eigen verantwoordelijkheid, niet die van een provider. Die voert gewoon de opdracht uit.
Verhuizing is geen reden om zomaar je contract te beëindigen.
Kijk, en zo is het gewoon.
+1 dus
Hallo thaorchid,
Ik had al gereageerd op de opmerkingen van Carola en Marijke....maar voor jou doe ik het nog een keer: het betrof een telefonie abonnement voor mijn vaste lijn thuis dat per maand opzegbaar is.
@zoekster, bedankt voor uw reactie.
Ik moet wel zeggen dat het forum van Tele2 zelf waarnaar u verwijst, hartstikke nep is. .
Sommige 'personen' op dat pappen & nathouden forum hebben daar meerdere alter ego accounts. Zoals bijvoorbeeld de gebruikers 'Aragorn' en 'Birgit', dat zijn gewoon één en dezelfde persoon die daar dan zogenaamd 'belangeloos' 24/7 post. (zelfde voor gebruiker 'jithkoch'). Ze hebben al 10.000 / 13.000 berichten, maar het zijn dan ook gewoon onder cover Tele2 medewerkers.
Ook bedankt voor uw advies om een klacht in te dienen, echter heb ik dat al op 5 februari gedaan en waarschijnlijk was het coulance aanbod van 27 februari het antwoord op die klacht.
Behalve Ziggo, heb ik inderdaad zelf ook in september Tele2 gebeld over de overstap (omdat ik nog nieuwe nota's voor oktober ontving en begreep dat er iets fout was).
Dus met het coulance aanbod van Tele2 dat ik alleen maar het abonnement tot 31 december 2013 hoef te betalen, mogen ze hun Tele2 bips mee afvegen, daar ga ik nooit mee akkoord.
Ik stel overigens uw adviezen wel op prijs, ik ben blij met iedereen die met mij meedenkt.
@Pino,
.
Sinds 25 augustus 2013 woon ik niet meer op het adres van de Tele2 aansluiting, ik weet dus niet of Tele2 nog iets gestuurd heeft per post. Ik denk het niet want op de email ontvang ik tot op heden nog gewoon de nieuwe maandnota's, laatst ook nog voor maart 2014.
Ik heb wel een brief van Ziggo van 21 juli 2013 dat ze het Tele2 abonnement gaan afzeggen.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Dealhunter Lidl aanklagen
Ik heb een elektrische fiets besteld bij Dealhunter Lidl maar hij is niet geleverd en ik heb er voor betaald een bedrag van €99,95 en ik heb van hun de bevestiging gekregen dat hij betaald is maar geen leveringsdatum gekregen wanneer hij zou geleverd worden en ik wacht er nog steeds op en de Lidl benaderd maar die konden mij niet helpen en ze konden de bestelling niet achterhalen. Mijn vraag is ... Lees meer
Kan Booking.com alles maken?
Ik had een hotel geboekt voor 5 nachten. Nu wil ik 1 nacht eerder weg. Voor het hotel geen probleem, maar Booking.com verhoogt de totaalprijs met 50%. Dat is toch misdadig???? Lees meer
Waarom is groeps ticket ns duurder dan dagretour
Waarom heeft de ns zoiets als groepsticked daluren bedacht, is meer dan 2x zo duur dan gewoon kaartje.
Mijn vraag is, wat is nu de goedkoopste optie om van Wijchen naar Den Bosch te reizen?
...
Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer