Telfort en simkaartplaatsing
Wie weet hoe ik mijn recht haal in de volgende zaak?
Als particulier heb ik sinds 1998 een sim-only abonnement gehad bij Telfort.
Sinds 2004 ben ik als ZZP er werkzaam in de financiele branche
In 2012 ben ik door een telefonische verkoop van een Telfort medewerker omgezet naar een ZZP abonnement dat "alleen voordelen heeft"
In 2013 heb ik voor 1 van mijn 2 toestellen een dual simkaart besteld.
De simkaart is na 3 foute pogingen van Telfort Amsterdam door een Telfort winkelmedewerker geplaatst.
Sinds zij de simkaart in het verkeerde toestel plaatste heeft mijn toestel technische problemen.
het toestel kan sindsdien en voortdurend "geen netwerk vinden" en ik ben vaak onbereikbaar of kan niet bellen of gesprekken vallen uit.
Telfort eistte aanvankelijk dat ik mijn toestel tot 3 maal bij Smartcare ( een reparatiestation) zou aanbieden alvorens naar een andere oplossing te zoeken.
Toen ik de deskundigheid in twijfel trok omdat het toestel maar liefst 3x aangeboden moest worden ( de eerste x duurde ca 5 weken) nam Telfort genoegen met 2x.
Telfort gaf echter niet thuis en ik heb me daarom in verbinding gesteld met de Consumentenbond via het "Klachtenpanel"
Direct na melding binnen het klachtenpanel belde KPN ( als eigenaar van de Telfort organisatie ) en zette zich in en de medewerker aldaar was het eens met mijn redenering en beloofde een vervangend toestel.
Omdat ik echter als ZZPer ( financiele advisering) meer dan een half jaar geen normaal telefonisch contact met mijn relaties kon hebben , eis ik een schadevergoeding .
Telfort stelt zich arrogant op en weet van geen wijken.
Mijn standpunt luidt dat de medewerker van Telfort aansprakelijk is .
Omdat zij in loondienst van Telfort was op het moment van veroorzaken van de schade , dient Telfort hiervoor op te draaien ......?
Graag reactie van deskundigen
"In 2013 heb ik voor 1 van mijn 2 toestellen een dual simkaart besteld.
De simkaart is na 3 foute pogingen van Telfort Amsterdam door een Telfort winkelmedewerker geplaatst.
Sinds zij de simkaart in het verkeerde toestel plaatste heeft mijn toestel technische problemen."
Dual simkaart, wat mag dat zijn? 2 'simkaarten' in 1 simkaart?
Wat voor 'n foute pogingen?
Simkaart in het verkeerde toestel plaatsen, hoe is dat mogelijk?
Om welk toestel gaat het?
Hoe is het bereik in 'n ander toestel?
Zonder het complete verhaal wordt het natuurlijk heel lastig om gericht antwoord te geven.
Deze zaak loopt al sinds mei 2013 en het is heel lastig om het verhaal compleet te doen zonder belangrijke details over het hoofd te zien.........
Een antwoord op de gestelde vragen:
Een dual simkaart is in feite een copie van de bestaande simkaart.
Omdat ik 2 toestellen had , kon het dual simkaartje in het verkeerde toestel gestopt worden.
Het gevolg was dat ik bij mijn eerste belpoging als reactie kreeg: kan geen netwerkverbinding maken , probeert u het later nog eens" ; dit bleef zo.
Telkens weer moest ik het netwerk opnieuw selecteren, wat vervolgens niet gevonden werd en pas nadat het toestel opnieuw opgestart was ( en dat iedere x) deed het toestel het even op exact dezelfe locatie ( als ik bijv 1 mtr verplaatste , was het weer weg)
Met foute pogingen van Telfort Amsterdam bedoel ik dat het simkaartje daar geactiveerd moest worden .
dit mislukte tot 3x ( Telkens werd een nieuw simkaartje toegestuurd)
Het toestel betrof een Samsung s7500 GLX Ace Plus
Het bereik in een ander toestel is prima en dit bevestigt dan ook dat het puur een toestelfout betrof veroorzaakt door de fout van de medewerker in de winkel.
Maar wat bedoel je met "het verkeerde toestel"? Een SIM wordt niet voor een specifiek toestel geprovisioned.
De simkaart was voor toestel a bedoeld en werd in toestel b gestoken
De medewerker wees er op dat de fout problemen zou kunnen veroorzaken en controleerde de werking
Het toestel werkte maar zoals daarna bij voortduring slechts op de plek waar het netwerk gevonden werd
De volgende dag ben ik door een volgende telfort winkel verwezen naar kpn business centre waar ze het na 4x terugkomen ook niet wisten te herstellen
Vervolgens is smartcare ingeschakeld dat het toestel 5 weken onder haar beheer had maar het ook niet kon repareren
Ik zou het vervolgens nog 2 x aan moeten bieden maar ik ben van mening dat hier sprake is van een simpele aansprakelijkheid
Mee eens of ooneens?
Het enige is dat men een gewone sim in een micro plekje probeert te proppen. ;-) maar dat zal niet van toepassing zijn.
Ik snap het eigenlijk ook niet zo goed. Een duo simkaart is bij mijn weten eigenlijk 2 simkaarten met hetzelfde nummer en voor 2 toestellen. Dus hoe kan dan 1 kaartje in het verkeerde toestel gestopt zijn?
Lees ook even klik hier voor informatie (ik heb een willekeurige site opgezocht).
Ik begrijp ook niet dat een kaartje in een verkeerd toestel gestopt kan worden als u er zelf bij bent.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Schimmel in trapkast
Ik woon sinds een week in een koopwoning uit 1974. We hebben 4 maanden geklust en toen zag ik al zwarte schimmel in de trapkast, die deels onder de grond zit. Dit zat op 3 van de 4 muren, alleen op kelderniveau. Er zit geen kruipruimte, en aan de andere kant van de muren zit dus grond. (Die waarschijnlijk flink vochtig is na alle regen van de afgelopen maanden.)
2 weken geleden heb ik de schi
...
Lees meer
Waspods het meest onzinnige bedenksel...
Ben ik de enige die vindt dat de waspods, met 3 of 4 verschillende gescheiden ingrediënten het grootst mogelijke onzinbedenksel is?
Met moeite gescheiden in zo'n pod gepropt en komt dan in de wasmachine binnen no- time weer bij elkaar zodra het omhulsel is gesmolten..en in verhouding giga-duur !!
Lees meer
Garantie Dyson stofzuiger
Goedemiddag, Op 8 mei hebben we een defect doorgegeven aan Dyson. Deze viel in de garantie en zou opgestuurd worden. Heb ook een bevestiging gekregen dat het onderdeel besteld zou worden. Wij kunnen de stofzuiger nu niet gebruiken en omdat het onderdeel vandaag (30-5) er nog steeds niet is heb ik contact opgenomen. Zij gaven als antwoord dat het nog niet in voorraad is maar nog veel g ... Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer