me
door meb Apr 5, 2014 om 22:12
Computers & telefonie

Telfort en simkaartplaatsing

Wie weet hoe ik mijn recht haal in de volgende zaak?

Als particulier heb ik sinds 1998 een sim-only abonnement gehad bij Telfort.
Sinds 2004 ben ik als ZZP er werkzaam in de financiele branche
In 2012 ben ik door een telefonische verkoop van een Telfort medewerker omgezet naar een ZZP abonnement dat "alleen voordelen heeft"
In 2013 heb ik voor 1 van mijn 2 toestellen een dual simkaart besteld.
De simkaart is na 3 foute pogingen van Telfort Amsterdam door een Telfort winkelmedewerker geplaatst.
Sinds zij de simkaart in het verkeerde toestel plaatste heeft mijn toestel technische problemen.
het toestel kan sindsdien en voortdurend "geen netwerk vinden" en ik ben vaak onbereikbaar of kan niet bellen of gesprekken vallen uit.
Telfort eistte aanvankelijk dat ik mijn toestel tot 3 maal bij Smartcare ( een reparatiestation) zou aanbieden alvorens naar een andere oplossing te zoeken.
Toen ik de deskundigheid in twijfel trok omdat het toestel maar liefst 3x aangeboden moest worden ( de eerste x duurde ca 5 weken) nam Telfort genoegen met 2x.

Telfort gaf echter niet thuis en ik heb me daarom in verbinding gesteld met de Consumentenbond via het "Klachtenpanel"

Direct na melding binnen het klachtenpanel belde KPN ( als eigenaar van de Telfort organisatie ) en zette zich in en de medewerker aldaar was het eens met mijn redenering en beloofde een vervangend toestel.

Omdat ik echter als ZZPer ( financiele advisering) meer dan een half jaar geen normaal telefonisch contact met mijn relaties kon hebben , eis ik een schadevergoeding .

Telfort stelt zich arrogant op en weet van geen wijken.

Mijn standpunt luidt dat de medewerker van Telfort aansprakelijk is .
Omdat zij in loondienst van Telfort was op het moment van veroorzaken van de schade , dient Telfort hiervoor op te draaien ......?

Graag reactie van deskundigen

1671 15 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Apr 5, 2014 om 23:26
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat kunt u dus helemaal vergeten.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Apr 6, 2014 om 16:00
4299 Antwoorden / 5 Vragen

"In 2013 heb ik voor 1 van mijn 2 toestellen een dual simkaart besteld.
De simkaart is na 3 foute pogingen van Telfort Amsterdam door een Telfort winkelmedewerker geplaatst.
Sinds zij de simkaart in het verkeerde toestel plaatste heeft mijn toestel technische problemen."

Dual simkaart, wat mag dat zijn? 2 'simkaarten' in 1 simkaart?
Wat voor 'n foute pogingen?
Simkaart in het verkeerde toestel plaatsen, hoe is dat mogelijk?
Om welk toestel gaat het?
Hoe is het bereik in 'n ander toestel?

Zonder het complete verhaal wordt het natuurlijk heel lastig om gericht antwoord te geven.

me
door meb - Apr 6, 2014 om 17:39
13 Antwoorden / 1 Vragen

Deze zaak loopt al sinds mei 2013 en het is heel lastig om het verhaal compleet te doen zonder belangrijke details over het hoofd te zien.........

Een antwoord op de gestelde vragen:

Een dual simkaart is in feite een copie van de bestaande simkaart.
Omdat ik 2 toestellen had , kon het dual simkaartje in het verkeerde toestel gestopt worden.
Het gevolg was dat ik bij mijn eerste belpoging als reactie kreeg: kan geen netwerkverbinding maken , probeert u het later nog eens" ; dit bleef zo.
Telkens weer moest ik het netwerk opnieuw selecteren, wat vervolgens niet gevonden werd en pas nadat het toestel opnieuw opgestart was ( en dat iedere x) deed het toestel het even op exact dezelfe locatie ( als ik bijv 1 mtr verplaatste , was het weer weg)

Met foute pogingen van Telfort Amsterdam bedoel ik dat het simkaartje daar geactiveerd moest worden .
dit mislukte tot 3x ( Telkens werd een nieuw simkaartje toegestuurd)

Het toestel betrof een Samsung s7500 GLX Ace Plus

Het bereik in een ander toestel is prima en dit bevestigt dan ook dat het puur een toestelfout betrof veroorzaakt door de fout van de medewerker in de winkel.

pi
door pieterwolters - Apr 6, 2014 om 20:50
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Maar wat bedoel je met "het verkeerde toestel"? Een SIM wordt niet voor een specifiek toestel geprovisioned.

me
door meb - Apr 6, 2014 om 20:58
13 Antwoorden / 1 Vragen

De simkaart was voor toestel a bedoeld en werd in toestel b gestoken

De medewerker wees er op dat de fout problemen zou kunnen veroorzaken en controleerde de werking

Het toestel werkte maar zoals daarna bij voortduring slechts op de plek waar het netwerk gevonden werd

me
door meb - Apr 6, 2014 om 21:06
13 Antwoorden / 1 Vragen

De volgende dag ben ik door een volgende telfort winkel verwezen naar kpn business centre waar ze het na 4x terugkomen ook niet wisten te herstellen

Vervolgens is smartcare ingeschakeld dat het toestel 5 weken onder haar beheer had maar het ook niet kon repareren

Ik zou het vervolgens nog 2 x aan moeten bieden maar ik ben van mening dat hier sprake is van een simpele aansprakelijkheid

Mee eens of ooneens?

tijger1
door tijger1 - Apr 6, 2014 om 21:59
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wr gaat geen toestel kapot door een simkaart.

me
door meb - Apr 6, 2014 om 22:08
13 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb langere tijd andere ervaringen en de telfort in Hengelo kan dit bevestigen....

tijger1
door tijger1 - Apr 6, 2014 om 22:38
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het enige is dat men een gewone sim in een micro plekje probeert te proppen. ;-) maar dat zal niet van toepassing zijn.

aurora1
door aurora1 - Apr 6, 2014 om 22:42
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ik snap het eigenlijk ook niet zo goed. Een duo simkaart is bij mijn weten eigenlijk 2 simkaarten met hetzelfde nummer en voor 2 toestellen. Dus hoe kan dan 1 kaartje in het verkeerde toestel gestopt zijn?
Lees ook even klik hier voor informatie (ik heb een willekeurige site opgezocht).
Ik begrijp ook niet dat een kaartje in een verkeerd toestel gestopt kan worden als u er zelf bij bent.

me
door meb - Apr 7, 2014 om 11:58
13 Antwoorden / 1 Vragen

U heeft gelijk
Er is geen sprake van een dual simkaart , maar een copie van de simkaart ( ik was de origineel kwijt)

me
door meb - Apr 7, 2014 om 12:00
13 Antwoorden / 1 Vragen

... en niet IK maar de medewerker nam het toestel en vulde het met het verkeerde simkaartje, nadat ze aanvankelijk beide toestellen van simkaart had ontdaan.

r.kemperman
door r.kemperman - Apr 7, 2014 om 12:21
423 Antwoorden / 4 Vragen

Sinds wanneer krijg je een kopie van een simkaart?
Normaal koop je een nieuwe en deze wordt dan op het oude telefoonnummer geschakeld.

Als je al een kopie hebt gekregen, waarom dan twee telefoons inleveren
Hebben ze een kopie van simkaart A in toestel B gestopt? Dan heb je dus wel een duo simkaart en kan er maar een toestel tegelijk aan

me
door meb - Apr 7, 2014 om 12:42
13 Antwoorden / 1 Vragen

Iedereen vriendelijk bedankt voor reactie

Het beeld -- wil -- niet duidelijk worden

(( ik had dan ook gevraagd om reactie van deskundigen)

tijger1
door tijger1 - Apr 7, 2014 om 13:09
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Deskundigen?

U krijg een nieuw simkaartje, dus NIET dual, maar dat doet er niet toe en dat laat u door iemand anders in uw toestel doen. Waarom geeft u twee toestellen af? Waarom doet u zelf het kaartje er niet in? Hoe kan iemand een simkaartje kwijtraken en het toestel nog hebben? Wonderlijke zaken.

Daarna had u problemen met het toestel en dat is door KPN opgelost.

Prachtig.

Dat u een half jaar niet bereikbaar was voor uw klanten, is onzin, want u had nog een toestel. En schadevergoeding kunt u sowieso vergeten.