bosduif
door bosduif Nov 10, 2013 om 11:54
Computers & telefonie

Toshiba satellite L350-168

Geachte forumleden,

Laptop, Toshiba satellite L350-168, start op de accu normaal op.
Wanneer hij aan de stroom hangt start hij alleen in de veilige modus op.
Bij normaal opstarten sluit hij telkens af en start weer op.
Dit blijft hij herhalen.
De accu wordt wel geladen.
Waar zou het probleem kunnen liggen?

Bosduif

2678 11 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Nov 10, 2013 om 12:46
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo bosduif,

Start op in Veilige modus.
Klik op Start, klik met de rechtermuisknop op Deze computer, klik op Eigenschappen, open het tabblad Geavanceerd en klik op Instellingen onder Opstart- en herstelinstellingen.
Kijk bij het selectievakje De computer automatisch opnieuw opstarten onder Systeemfouten. Als het selectievakje De computer automatisch opnieuw opstarten is ingeschakeld, wordt Windows automatisch opnieuw gestart als de computer onverwacht wordt uitgeschakeld.
Haal daar dus het vinkje weg.
Als je de computer nu weer opnieuw opstart krijg je waarschijnlijk het BSOD oftewel een blauw scherm met tekst en start de computer niet opnieuw op.
Kijk eens wat voor foutmelding je daar krijgt te zien.

Suc6

bosduif
door bosduif - Nov 10, 2013 om 14:02
113 Antwoorden / 21 Vragen

edrick3, ik krijg alleen een blauw scherm zonder foutmelding.

edrick3
door edrick3 - Nov 10, 2013 om 14:14
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@bosduif,

Dan zou ik het zo gauw ook niet weten.
Videokaart?

bosduif
door bosduif - Nov 10, 2013 om 14:51
113 Antwoorden / 21 Vragen

@edrick3,
In eerste instantie dacht ik aan de voeding maar dan zou de laptop accu toch ook niet opladen naar mijn idee.
Dus de uitwendige voeding moet goed zijn.
Zal hem door laten meten.
(heb het zelf al gedaan maar misschien niet goed)
Het probleem moet dus inwendig zitten en te maken hebben met de netstroom toelevering.

Videokaart?
Waarom start hij dan wel normaal op met alleen de accu en niet op het stroomnet?
Sorry edrik3, ik denk maar simpel als digibeet.
Iets is toch of defect of niet?
Een beetje defect? Kan dat ook al?

kaasbroodje
door kaasbroodje - Nov 10, 2013 om 15:17
937 Antwoorden / 2 Vragen

Zou kunnen dat de spanning niet altijd klopt onder belasting van de voeding. Probeer de laptop eens op te starten zonder accu en alleen netstroom, misschien dat er iets mis gaat tijdens het laad proces.

edrick3
door edrick3 - Nov 10, 2013 om 15:20
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@bosduif,

.....Videokaart?
Waarom start hij dan wel normaal op met alleen de accu en niet op het stroomnet?
.....
Dat was mij dus niet duidelijk.
Je schrijft namelijk:
Laptop, Toshiba satellite L350-168, start op de accu normaal op.
Bij normaal opstarten sluit hij telkens af en start weer op.

Als de laptop normaal opstart en te gebruiken is met je accu ligt het inderdaad NIET aan je videokaart.

bosduif
door bosduif - Nov 10, 2013 om 17:17
113 Antwoorden / 21 Vragen

@kaasbroodje,
Ook wanneer ik de laptop opstart zonder accu, dus alleen op netstroom, kan dat alleen in de veilige modus.

@edrick3,
Je hebt weer volkomen gelijk.
Mijn vraag was niet duidelijk omschreven.
Het spijt me.

kaasbroodje
door kaasbroodje - Nov 10, 2013 om 17:19
937 Antwoorden / 2 Vragen

Ik zou zeggen neem asap contact op met Toshiba, want hier is geen logische verklaring voor.

aurora1
door aurora1 - Nov 10, 2013 om 17:25
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Kijk anders nog of foutcontrole met repair iets oplevert.
Probeer anders eens de hardware reset zoals door @gsm omschreven in het groen van dit topic.

zw
door zwaardvis - Nov 10, 2013 om 17:30
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Gebruik je de originele voedingsadapter of heb je er een gekocht van een ander merk? En staat die dan wel goed ingesteld?

bosduif
door bosduif - Nov 10, 2013 om 17:43
113 Antwoorden / 21 Vragen

@kaasbroodje,
Als ik er met jullie hulp niet uit kan komen ga ik contact opnemen met Toshiba maar veel geld wil ik niet aan deze laptop besteden. Kan ik beter een nieuwe kopen want met vista ben ik niet echt blij en de laptop is van 2009.

@aurora1,
Ga ik proberen.

@zwaardvis,
Ik gebruik de originele voedingsadapter.