ge
door geelke Jul 19, 2010 om 14:20
Computers & telefonie

Traag opstarten

hallo allemaal,

Sinds 2 weken start mijn cpmputer verschrikkelijk langzaam op, heb geen virus of span aangetroffen, en ook al een paar keer een systeemherstel punt gedaan maar niks helpt. wie weet raad?

584 10 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Jul 19, 2010 om 15:03
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo geelke,

Typ eens 'trage computer' in het zoekveld rechtsboven en lees de vele antwoorden op de vragen.

Er kunnen vele oorzaken zijn.
Je zou de compu eens kunnen opschonen, bv. met CCleaner. (Even een stukje naar beneden scrollen voor de info; NIET bovenaan downloaden!).
Defragmenteer de harde schijf eens.
Is de harde schijf (bijna) vol?
Etc., etc.

Suc6

edrick3
door edrick3 - Jul 19, 2010 om 15:05
27632 Antwoorden / 85 Vragen

PS Ook met MBAM gescand?

kiran
door kiran - Jul 19, 2010 om 15:17
2791 Antwoorden / 0 Vragen

@geelke

Misschien hier nog een aardig linkje om door te nemen. Gisteravond zelf mee aan de gang geweest ... enne .... Wow! Wat een troep verzamel je toch. :)
Klik hier: voor lekker opruimen. Succes!

ikbenik
door ikbenik - Jul 19, 2010 om 15:20
2845 Antwoorden / 27 Vragen

Stof is ook een veroorzaker van een trage computer.
Laat de computer eens grondig schoonmaken en laat ook gelijk de warmte geleidende pasta tussen de processor en het koelblok vervangen.
Als de processor de warmte niet kwijt kan, gaat de processor op een veel langzamere snelheid werken.
Ook een defecte harde schijf kan de snelheid nadelig beïnvloeden.

ge
door geelke - Jul 19, 2010 om 16:03
6 Antwoorden / 8 Vragen

luitjes bedankt voor alle antwoorden ga er mee aan de slag

geelke

gsm
door gsm - Jul 19, 2010 om 20:00
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Voor een gewone PC (geen laptop) is dit een typisch geval van:
Stroom eraf (snoer loskoppelen).
Enkele keren op de AAN-knop van de PC drukken.
Stroom weer aansluiten.
PC aanzetten.

Voor een laptop:
Niet alleen de stroom eraf, maar ook de oplaadbare batterij verwijderen.

ge
door geelke - Jul 20, 2010 om 13:41
6 Antwoorden / 8 Vragen

Ik ben misschien niet zo goed in dit gebeuren, maar heb Slow-pcfighter alles laten scannen en laten wehalen (na regristratie) en moet zeggen het is er niet beter opgeworden. stof is ook niiet de oorzaak. wordt er moedeloos van. zal nog gsm zijn methode proberen. maar snap het niet helemaal. als de stroom er af is heeft het toch geen nut om op de aanknop van de pc te drukken.

gr geelke

erik008
door erik008 - Jul 20, 2010 om 14:35
1401 Antwoorden / 25 Vragen

Bij het opstarten komen er heel wat zaken voorbij.
Zoals de programma's in de system-tray
Ook zijn er heel veel pakketten die even online gaan op op updates te checken.
Hier heb ik veel van die onzin dingen verwijderd of uit gezet.
Een hulpprogramma in XP is msconfig hiervoor.

kiran
door kiran - Jul 20, 2010 om 15:29
2791 Antwoorden / 0 Vragen

@geelke

Je zegt: 'sinds een week of twee'. Programma's bijgekomen?
Scan gedraaid met MBAM? Ccleaner laten opruimen? Opstart programma's verminderen.

Start / Uitvoeren / msconfig intikken / enter / tabblad Opstarten / vinkjes weghalen / ok

En misschien is er niets aan de hand, buiten een mogelijk geval van: warmte/processor. Dan kan je eens proberen de kast los te halen en de zijkant een dag of wat ernaast te laten staan.

gsm
door gsm - Jul 21, 2010 om 13:38
5940 Antwoorden / 47 Vragen

[quote=geelke schreef op dinsdag 20 jul 2010, 13:41]zal nog gsm zijn methode proberen. maar snap het niet helemaal. als de stroom er af is heeft het toch geen nut om op de aanknop van de pc te drukken.

gr geelke

Niet alleen voor de PC, maar ook voor andere apparaten (zoals printers) die niet of slecht werken is het de moeite waard om de procedure met de stroom er af te proberen. De hardware wordt dan volledig stroomloos gemaakt en daardoor gereset. Soms is daarmee het probleem verholpen.