ja
door jan s Dec 27, 2015 om 22:14
Computers & telefonie

Tv opnemen op laptop

Ik heb een Samsung smart TV en gebruik "alles in 1" van KPN. Ik wil TV beeld opnemen met mijn laptop (windows 8.1 pro). Op een externe harddisk wil ik niet want dan wordt de HD geformateerd en kan ik het opgenomen programma alleen maar afspelen op mijn mijn TV. Nu las ik op internet dat dat wel mogelijk is met een HDD recorder (die heb ik niet) dmv de scart kabel en niet dmv HDMI kabel. Ook las ik dat dat ook mogelijk moet zijn dmv Windows Media Center.
Wie kan daar duidelijkheid over geven?
Een bijkomend probleem is dat in het laatste geval windows 8.1 pro niet voorzien van WMC. Ik zou het dan op mijn oude laptop kunnen proberen (windows 7 professional) want daar staat WMC wel op. Kan ik WMC ook gemakkelijk op mijn nieuwe laptop zetten?

36255 16 Rapporteer

gerbera
door gerbera - Dec 27, 2015 om 22:29
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Ik gebruik hiervoor de dazzle van pinnacle, een adapter waar u de kabel met 3 tulpstekkers op kunt aansluiten. Deze wordt met de usb kabel op de pc/laptop aangesloten. U heeft echter wel een video programma nodig die opnames kan maken. Zelf gebruik ik Magix videorecorder maar er zullen wel meer (gratis) programma's op internet te vinden zijn. Voor het aansluiten op de tuner gebruik ik een scart verloopstekker.

tijger1
door tijger1 - Dec 27, 2015 om 22:45
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar bij alkes in een van KPN kunt u toch 5 of 6 programma's tegelijk "opnemen" dus laten reserveren bij KPN? En die blijven een jaar staan.

ja
door jan s - Dec 27, 2015 om 23:10
24 Antwoorden / 6 Vragen

Gerbera: Als ik het goed begrijp ga ik met 3 tulpstekers in de TV naar USB in de laptop alleen begrijp ik niet hoe ik de scart dan moet gebruiken. Als dat een betrouwbaar programma is gebruik ik dat ook. Lukt dat dan niet met WMP?

Tijgeri: Ja dat klopt . Ik heb opnemen in mijn pakket maar als ik een serie opneem kan ik die alleen thuis bekijken en ik wil dat ook elders kunnen doen. Samsung beschermd de filmindustrie daarom gaat dat niet via HDMI. Ik neem echter genoegen met een iets mindere kwaliteit.

akkerdistel
door akkerdistel Dec 28, 2015 om 07:27
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Vaak zijn dit soort series ook gewoon te downloaden, kun je gelijk seizoenen kijken die hier nog uit moeten komen :-).

gerbera
door gerbera - Dec 28, 2015 om 11:14
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Beste @jan s, ter verduidelijking, u gaat met de tulpstekkers vanaf de tuner naar de adapter (die ik beschreven heb)  Omdat de nieuwste tuner van KPN geen tulpaansluiting heeft, gebruik ik een scartverloop stekker. Hierop kunt u de tulpstekkers steken. Vanuit de adapter gaat een usb kabel die u op de laptop aansluit.

le
door leenpres - Dec 28, 2015 om 12:13
79 Antwoorden / 7 Vragen

Je kan heelmakelijk noemen met telefoon laptop ga naar de app van kpn en neen alles op
zet je deze applicatie op je telefoon kan je opnemen met je tel zet je hem op je tablet neem je op op je tablet

audb
door audb - Dec 28, 2015 om 12:13
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Windows media player? vlc of clasic mediaplayer of  gebruiken is ook mogelijk.

|Wel gaat er signaal verlies optreden met een (TV) converter maar dat zal op een lappendoos niet veel van te merken zijn maar zorg er wel voor dat de harddisk genoeg ruimte heeft en dat deze goed gedefragmeteerd is bij een kleine onderbreking zal dat al snel gaan stroren.

John1313
door John1313 - Dec 28, 2015 om 12:20
34 Antwoorden / 1 Vragen

Gebruik 'Gameclips opnemen met Game DVR op Windows 10.'

Ik weet niet of dat op Win 8.1 ook werkt maar je kunt gratis upgraden naar Win10.

Gameclips is wat verwarrend want een TV programma via b.v. Horizon.tv of uitzending gemist etc.. is ook prima in hoge kwaliteit op te nemen, mij lukt het prima.
Je moet wel even uizoeken hoe het werkt, kijk b.v. eens hier: https://support.xbox.com/nl-BE/xbox-on-windows/social/record-game-clips-game-dvr-windows-10.

ru
door ruitenboer - Dec 28, 2015 om 13:26
64 Antwoorden / 1 Vragen

@jan s die zegt: "Tijgeri: Ja dat klopt . Ik heb opnemen in mijn pakket maar als ik een serie opneem kan ik die alleen thuis bekijken en ik wil dat ook elders kunnen doen. Samsung beschermd de filmindustrie daarom gaat dat niet via HDMI. Ik neem echter genoegen met een iets mindere kwaliteit."

Dat begrijp ik niet goed. Ik kijk bijna overal mijn opgenomen programma's met iptv.
https://interactievetv.inbeeld.kpn.com/jun-2015/het-nieuwe-tv-kijken

De enige beperking vind ik dat een opname die ik echt wil bewaren na een jaar verdwijnt.
Meestal zijn dat programma's van de publieke omroep en die neem ik op met gemistdownloader zodat ik ze kan bewaren voor het nageslacht

ho
door hoeben_1 - Dec 28, 2015 om 15:04
2 Antwoorden / 0 Vragen

voor het opnemen van TV-programma's op mijn laptop gebruik ik al jaren het gratis programmaatje "GemistDownloader". Voor de publieke kanalen NPO1, NPO2 en NPO3 werkt het prima! Voor de commerciële zenders heb ik zelf nog nooit geprobeerd. Maar niks geen gedoe met kabels, gaat rechtstreeks op je laptop.

karelstromph
door karelstromph - Dec 28, 2015 om 16:58
95 Antwoorden / 5 Vragen

Ga bij Lidl een USB-video-Grabber (Silver Crest) kopen, onlangs kostte het € 16,99: komt met een scart en daarop aansluitend tulpenstekers via een apparaatje naar een USB aansluiting van je laptop (neemt .mpg op, maar ik geloof dat je ook andere extensies kunt kiezen). Met eigen software om op te nemen (kun je zelfs de opnamelengte in tijd inplannen), snijden en branden. Bij mij werkt het PERFECT. Als je slechts één scart aansluiting hebt, dan moet je maar je TV op HDMI laten draaien en de grabber op die ene scart. Je kunt natuurlijk ook een DVD-recorder kopen, die hebben meestal 2 scart aansluitingen. Dan gaat het zo: TV-kastje scart (uit), recorder scart-in, recorder HDMI naar de TV, en de 2e scart van de recorder (die voor de TV bedoeld was) gebruik je nu voor de grabber. Met de DVD recorder hoef je niets te doe (maar als je toch iets opneemt dan kun je dat niet verder copieren vanwege "copy once" instelling van je  provider). Wel kun je afspelen en dan natuurlijk via de grabber, hij is immers - dan - op de scart van de recorder. Het  fijne hiervan is dat je je TV niet hoeft aan te zetten - of je vrouw kan naar iets anders kijken. Jij ziet alles op het scherm van je laptop (naar zelfs dat hoeft niet, je neemt immers op). Hij moet wel aanblijven (niet dicht) anders stopt ie met opnemen. In dit geval gaat het immers slechts tussen de DVD-recorder en laptop. Je MAG voor jezelf opnemen en branden, omdat je in de prijs van je (leeg) medium een royalty-belasting hebt betaald. De provider danst naar de pijpen van Holiwood, onterecht.

Je kunt ook sommige uitzendingen rechtstreeks op je laptop downloaden en ook weer deze registreren met GemistDownloader http://www.helpdeskweb.nl\gemistdownloader\ werkt op perfect voor zover door de TV zender beschikbáar gesteld. Met de natuurfilms van EO moet je snel bij zijn, je kunt hem heel kort downloaden daarna vragen ze geld voor.

Succes, ik hoop iets van je te horen als je dit opvolgt. Karel

P.S. Gerbera, hoe krijg je een plaatje HIERin??

ja
door jan s - Dec 28, 2015 om 17:37
24 Antwoorden / 6 Vragen

Alle reageerders bedankt zover.

@Gerbera:

Mijn digitale ontvanger / tuner is een Arcadyan HMB2260. Die heeft inderdaad geen tulpaansluitingen. Wel een Scartaansluiting en uiteraard ook HDMI.

@Leenpres:

Ik gebruik ITVonline. Bedoel je dat? Met die app zie ik me toch niet zo gemakkelijk een uitzending op DVD zetten.

@AUDB:

Ik neem aan dat je ook kan opnemen op externe HD.

@JOHN1313:

Ik heb al spijt dat ik op nieuwe laptop 8.1 pro gekocht heb. Er is mij van diverse kanten afgeraden windows 10 te installeren. Daar wacht ik nog even mee.

@RUITENBOER:

Wil je die opnemen in het buitenland zien dan gaat dat niet lukken. Er zijn inderdaad uitzendingen / documentaires die ik ook na een jaar wil behouden. Ik wil alles op een DVD kunnen branden.

@HOEBEN:

In veel gevallen gaat het mij om uitzendingen op Arte. Dat lukt dus niet.

@KARELSTROMPH:

Is dit een soortgelijke oplossing als van @GERBERA? Misschien goedkoper? Welk software gebruik je dan? Een DVD HDD recorder heb ik overwogen voor dat ik mijn vragen plaatste maar voor zo’n apparaat ben je toch al gauw circa € 300 kwijt. Ik dacht dat je met een HDD recorder onbeperkt zou kunnen kopiëren (als dat nodig is?). Ik heb van de KPN 2 digitale ontvangers. Ik kan er dus 1 gebruiken om op te nemen. Ik heb het pakket opnemen van KPN. Ik zou dus eerst met die voorziening kunnen opnemen (bij KPN) en later afdraaien en dan op mijn laptop / recorder opnemen.

* Kun je het nieuwe programma van Adobe Elements daar ook voor gebruiken?

karelstromph
door karelstromph Dec 28, 2015 om 17:52
95 Antwoorden / 5 Vragen

In die grabber is ook de software inbegrepen (krijg je een CD mee) - ik snap niet hoe ze voor die prijs kunnen doen. Heb overigens 2 jaar geleden nog voor € 14,95 gekocht (toen Cyberlink software 9, nu heb ik met 11). Neen, je kunt bij ons in de kringloopwinkel voor € 9,-- een DVD-recorder kopen (volgens mijn vrouw). Een Scart splitter is duurer. Maar als je op je TV 2 scarts hebt dan ben je uit de brand. Dan ben je ECHT voor € 16,99 klaar, alles erop en enraan.de enige wat je moet dulden is de kabel van je TV naar je laptop. Heb je overiogens 2 HDMI's op je TV en een HDMI op je laptop, dan kun je ook van je laptop naar je TV spelen. Jammer dat ik niet weet hoe ik hier een plaatje kan neerzetten. Schitterend ding. Overigens kun je inderdaad op je Recorder "onbeperkt" (beperkt tot je HDD grootte) opnemen, maar VERDER NJIETS mee doen (behalve de recl;ame wegsnijden) dan afspelen. Je opname kun je niet op een DVD (disk) overnemen. En bij het afspelen kun je dus met de GRABBER op je laptop (of op een USB HDD op je laptop) REGISTREREN, bewerken en branden. Succes ermee.

reflecs
door reflecs Dec 28, 2015 om 19:53
1859 Antwoorden / 4 Vragen

@karelstromph, u kunt in de reacties geen afbeeldingen toevoegen. Bij de gewone antwoorden wel. Rechts van PLAATS staat Upload een afbeelding (maximaal 4MB en 1200 pixels breed). Misschien kunt u zelfs wel de afbeelding rechtstreeks, mits niet te groot, plakken in het antwoordveld.

ja
door jan s - Dec 28, 2015 om 21:23
24 Antwoorden / 6 Vragen

Als ik alle bijdragen samenvat is het dan zo dat:

op mijn digitale ontvanger (Arcadyan HMB2260) sluit ik aan: Scart met tulpaansluiting  >  “dazzle” met USB  >   aansluiten op USB poort van de laptop. Ik gebruik dan mijn oude laptop (Vostro 3700) met windows 7 prof, 64 bit, met Windows Media Center (dit is niet hetzelfde als Windows Media Player).

Zou dit moeten werken?

 Nb. ik kan mijn nieuwe laptop (Inspiron 15) met windows 8.1 pro niet gebruiken omdat microsoft 8.1 alleen maar van de “Player” voorzien en niet van “Center”.

ja
door jan s - Dec 28, 2015 om 23:42
24 Antwoorden / 6 Vragen

Na lang zoeken: kan dit een goede / veilige oplossing zijn?

https://www.youtube.com/watch?v=GRJ8dBTCluY

el
door elice82 - Dec 29, 2015 om 01:29
10 Antwoorden / 1 Vragen

Heb je al KPN ITV geprobeerd? Werkt alleen met Firefox, Internet Explorer of Safari. (Ik heb geen KPN dus weet niet of ITV werkt).

Dit kan met Windows 10.
Via de Xbox app kan je scherm opnemen (Game DVR eigenlijk bedoeld voor games, mp4 formaat), zie video en video.
Of via Microsoft Expression Encoder 4, Raw formaat en encoden in WMV), zie video.
(Ik gebruik geen Windows dus misschien dat andere mensen (met KPN) die handig zijn dit zouden kunnen checken).

Wat Windows Media Center betreft die hebben ze gepatch
Maar omdat Microsoft ermee is gestopt zou ik hem niet meer gebruiken op Windows 10.

karelstromph
door karelstromph - Dec 29, 2015 om 03:51
95 Antwoorden / 5 Vragen

links onder, maar veel te klein, zie je de scart - ene kant de 21 potige scart (male) aan de andere kant de 3 (3 kleur) tulp- en een DIN aansluiting, Op de doos staat, dat ie gemaakt is voor analoge zendingen, maar hij pakt gewoon wat ie aangeboden krijgt. Dus plug je hem aan op je TV en je haalt digitale uitzendingen binnen, dan is dat beeld van die kwaliteit.

Wil je ook naar de "reacties" kijken, daar zie dat deze grabber met een eigen (heel goede) software meekomt.

ja
door jan s - Dec 29, 2015 om 11:24
24 Antwoorden / 6 Vragen

@ELICE82:

Ik heb KPN ITV maar dat biedt voor mij in dit geval geen oplossing (zie vorige opmerkingen)

@KARELSTROMPH:

OK duidelijk, bedankt. Ik dacht dat Scart een analoog signaal verwerkte en HDMI digitaal. Overigens vind ik dat geen probleem. Dat is mi ook de reden dat je met een Samsung TV niet via een HDMI poort kan kopiëren.