inebrugg
door inebrugg Nov 3, 2009 om 16:21
Computers & telefonie

Unlockcode gsm na maand nog niet bekend

Omdat hij een abonnement heeft, krijgt mijn man eens in de twee jaar een nieuw mobiel toestel van de provider. We willen van het oude toestel de simlock laten verwijderen, maar dit schijnt moeilijk te zijn. De unlockcode is bij de provider niet beschikbaar en zij hebben hem een maand geleden al opgevraagd bij de toestelfabrikant. Inmiddels heb ik een keer gevraagd of de code al bekend was, maar nee, nog niet. Ik dacht altijd dat dat een fluitje van een cent was. Is het normaal dat het zo lang duurt?
Groet,
Ine

430 3 Rapporteer

birdies
door birdies - Nov 3, 2009 om 16:36
6104 Antwoorden / 31 Vragen

.....Is het normaal dat het zo lang duurt?...... Nou, voor een provider is een maand niet lang, voor de consument wel.

Zelf loop ik altijd even naar een winkel die dat voor 5,- / 10,- euro binnen 10 minuten geregeld heeft voor je. Iedere (middel)grote stad heeft wel die shops.

kenwel2
door kenwel2 - Nov 3, 2009 om 17:07
1574 Antwoorden / 13 Vragen

Beste ine, toevallig had ik afgelopen zondag er het nog over met m'n zoon: Heb een abonnement wat afloopt in April, bij Vodafone, heb ook een unlock code aangevraagd via hun, heb ik gekregen, maar werkt niet, ik naar de Vodafone winkel met die code, die ze mij per email hadden gestuurd: Die jongens daar kregen het ook niet voor elkaar< tip van mijn zoon>de provider is verplicht om je mobieltje simlockvrij te maken, maar zeg nooit dat je hem elders gebruikt, zeg gewoon dat je het nodig hebt omdat je naar het buitenland toegaat voor vakantie, en dat je daar een prepaid kaartje moet kopen om te kunnen bellen (Bolivia bijvoorbeeld) De provider (In dit geval Vodafone bij mij) is verplicht om mijn telefoon op te sturen naar hun service cq reparatiedienst, of fabrikant: Laat wel alles goed noteren, zoals de staat van je toestel, display, hoe het er uitziet, én dat hij op het moment van afgifte, om op te sturen in werkende staat is!! Laat degene die je telefoon gaat opsturen dus alles noteren, en vooral ook er voor tekenen! Inderdaad zijn er ook handige jongens die dit voor al reeds genoemde vergoeding doen. Maar je provider is in principe het omschrevene aan je verplicht te doen,steeds vaker hoor je dit 'probleem', om je maar daar te kunnen houden! Het hoeft je dus geen cent te kosten. Succes met het unlocken, ik moet met de mijne ook nog weg (Nokia N95-8GB) Groeten, Henri

inebrugg
door inebrugg - Nov 3, 2009 om 17:39
22 Antwoorden / 8 Vragen

Beste Henri, deze provider is ook vodafone. Eerst probeerde ik het op de site: moest je de imeicode invullen en dan was het zo voor elkaar. Maar niet heus. Bij het eerste cijfer kwam al in beeld dat deze imeicode niet geldig was! Alle cijfers van 0 t/m 9 als eerste geprobeerd en ja hoor steeds kwam de melding dat de code niet geldig was. Zo heeft dus niemand een geldige code!
Zoals je zegt zijn ze verplicht het toestel gratis te unlocken en ik weet dat je het ook in zo'n shop kan laten doen (ook bedankt voor het antwoord birdies), maar het zou toch te zot zijn dat zij het wel kunnen en de provider zelf zogenaamd niet.
Groet Ine