cr
door croga Aug 3, 2013 om 14:10
Computers & telefonie

UPC levert niet....

Lang, heel lang geleden (22 mei), heb ik bij UPC een alles-in-één pakket aangevraagd. Bij de telefonische bestelling heb ik 4 keer expliciet vermeld dat ik géén horizonTV wil aangezien dat enorme bagger is. Binnen een paar dagen werd ik verbleid met de levering van een pakket! Jippie! Totdat ik het open maakte en een HorizonTV doos in m'n handen had......

Op 29 Mei heb ik dus gebeld en duidelijk gezegd dat ik geen Horizon wil. Er werd mij verteld dat ik het geleverde even aan de kant moest zetten en dat er volledig nieuwe set aan hardware gestuurd zou worden inclusief gegevens om de oude terug te sturen.

Een week of 2 later (exacte datum heb ik niet) was er nog niets binnen en dus heb ik opnieuw gebeld. Het bleek dat de aanpassing van 29 Mei nooit in het systeem gezet is. Dat is alsnog gedaan en ik heb meteen van de gelegenheid gebruik gemaakt om een tweede decoder daarbij te bestellen.

27 Juni (Ja, we zijn ondertussen meer dan een maand verder) wordt er één decoder geleverd. Geen modem en geen tweede decoder. Opnieuw stap ik in de telefoon naar UPC. Op 8 Juli krijg ik ze eindelijk te pakken (telefonisch zijn ze volledig onbereikbaar; het 1202 nummer kan ik niet bellen aangezien ik nogsteeds geen modem heb. Het 0900 nummer wordt door Skype ook niet geaccepteerd) en krijg ik te horen dat op 28 Juni de tweede decoder in bestelling gezet is. Er komt geen antwoord op de missende modem.

Op 11 Juli komt de tweede decoder binnen. Geen spoor van het modem. Ook wordt er op mijn EMail helemaal niet meer gereageerd.

Op 22 Juli geklaagd op de UPC facebook pagina dat UPC totaal onbereikbaar is. Vervolgens mijn verhaal gedaan aan de daar aanwezige customer service. Die belooft het met de verantwoordelijken op te nemen. Vervolgens ook daar geen bericht meer. Ook daar geen enkele reactie meer op mijn vragen waar de spullen blijven.

Ondertussen zit ik al 10 weken te wachten op wat mij een vrij normale bestelling lijkt. Ik heb hier een factuur liggen van 170 euro en ik kan ze niet eens vertellen dat die niet betaald gaat worden omdat er niet geleverd wordt.
- 1202 kan ik niet bellen omdat ik geen UPC telefoon heb
- 0900 kan ik niet bellen omdat ik geen Skype heb en weiger enorme kosten te gaan dragen voor de fuckups van UPC
- EMail is normaal niet mogelijk en de directe EMail adressen van UPC-ers waar ik contact mee gehad heb krijg ik geen enkele reactie meer van
- Facebook berichten krijg ik geen enkele reactie meer van

Wie kent er nog wegen om bij UPC een vraag te stellen aan iemand die wél weet wat hij aan het doen is? Wellicht een manager van een afdeling ofzo? Liefst van de verkoop afdeling aangezien er simpelweg niet geleverd wordt.

1870 22 Rapporteer

kaasbroodje
door kaasbroodje - Aug 3, 2013 om 14:14
937 Antwoorden / 2 Vragen

Misschien toch een keer dat 0900 bellen

valerius-2
door valerius-2 - Aug 3, 2013 om 14:41
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Stuur eens een aangetekend schrijven met al u klachten. U stelt daabij een datum dat u alles 100% in orde wilt hebben ,dat u anders door wanbeleid van u levering het contract hiermede niet geldig meer geacht te zijn.

dirck
door dirck - Aug 3, 2013 om 14:47
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Misschien is het een optie om toch eens dat Horizon geval te installeren en te gaan gebruiken, dit schijnt de laatste maand een stuk verbeterd te zijn, qua software enzo.

Je kunt dan ook de telefoon weer gebruiken.

ro
door ron530 - Aug 3, 2013 om 15:13
4084 Antwoorden / 17 Vragen

U heeft de problemen wel een beetje aan u zelf te danken. Telefonisch een contract afsluiten is niet handig want qua informatie gaat er een boel mis. De mediabox is op tijd geleverd met alle optie's voor internet tv en bellen. Dat het nu een horizonbox betreft en u deze niet accepteert, zelfs niet eens de tijd neemt om de box aan te sluiten is waarschijnlijk principieel en heeft niets van doen met extra abonnementskosten.

cr
door croga - Aug 3, 2013 om 16:13
25 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=kaasbroodje schreef op zaterdag 3 aug 2013, 14:14]Misschien toch een keer dat 0900 bellen
Nog een keer ja? Dat heeft de eerste 4 keer niets opgeleverd en ondertussen wel een euro of 100 aan belkosten. Laat ik dat maar niet doen.
[quote=valerius-2 schreef op zaterdag 3 aug 2013, 14:41]Stuur eens een aangetekend schrijven met al u klachten. U stelt daabij een datum dat u alles 100% in orde wilt hebben ,dat u anders door wanbeleid van u levering het contract hiermede niet geldig meer geacht te zijn.
Waar naartoe? Er is nergens een adres te vinden.
[quote=dirck schreef op zaterdag 3 aug 2013, 14:47]Misschien is het een optie om toch eens dat Horizon geval te installeren en te gaan gebruiken, dit schijnt de laatste maand een stuk verbeterd te zijn, qua software enzo.
Je kunt dan ook de telefoon weer gebruiken.
Dat Horizon geval is zowieso geen optie. Die vereist rechtstreekse aansluiting aan de kabel en staat vervolgens geen eigen beheer over het netwerk meer toe. Ook qua software is er nog niets verbeterd; de nieuwe versie is nog niet uitgerold en zelfs de tests daarvan wijzen er al op dat er geen verbetering is. Nee, dat Horizon geval komt er écht niet in.
[quote=ron530 schreef op zaterdag 3 aug 2013, 15:13]U heeft de problemen wel een beetje aan u zelf te danken. Telefonisch een contract afsluiten is niet handig want qua informatie gaat er een boel mis. De mediabox is op tijd geleverd met alle optie's voor internet tv en bellen. Dat het nu een horizonbox betreft en u deze niet accepteert, zelfs niet eens de tijd neemt om de box aan te sluiten is waarschijnlijk principieel en heeft niets van doen met extra abonnementskosten.
Lekker makkelijk lullen zo. De mediabox is niet op tijd geleverd. Nog sterker: Er is origineel iets geleverd wat helemaal niet besteld is. Niet zo raar dat ik dat niet accepteer lijkt me. En nee, er is niets principieels aan het feit dat ik iets wat ik niet besteld heb niet aansluit. Het feit dat het ding niet doet wat ik besteld heb is de reden dat ik het niet aansluit. Heeft inderdaad niets met abonnements kosten te maken aangezien die gelijk zijn, of je nou Horizon besteld of niet.

Ik zal eens bij Klachtencompas gaan kijken.

zoekster
door zoekster - Aug 3, 2013 om 16:26
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Probeer de klachtenkompas.nl
Zijn ze erg actief en zo te zien worden de klachten goed afgehandeld.

cr
door croga - Aug 3, 2013 om 16:53
25 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=zoekster schreef op zaterdag 3 aug 2013, 16:52]Hier heb je het postadres van UPC mocht het onverhoopt via de klachtenkompas niets worden

UPC Nederland
Postbus 320
8200 AH LELYSTAD

Helaas kan een aangetekende brief niet naar een postbus gestuurd worden. Daar heb je een physiek adres voor nodig.

an
door angela1968 - Aug 5, 2013 om 12:33
25 Antwoorden / 7 Vragen

Beste Croga,

Ik verstuur zakelijk heel veel post en er kan gewoon aangetekende post naar een Postbus nummer gestuurd worden. Het bedrijf moet de post ophalen (of laten bezorgen) en moet dan ook gewoon voor de ontvangen aangetekende stukken tekenen. Sterker nog: je kunt post naar een Antwoordnummer ook gewoon aantekenen, maar verstuurd dan natuurlijk niet meer gratis.

cr
door croga - Aug 9, 2013 om 13:53
25 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=zoekster schreef op zaterdag 3 aug 2013, 14:48]Probeer de klachtenkompas.nl
Zijn ze erg actief en zo te zien worden de klachten goed afgehandeld.
Nu bijna een week verder en ook op Klachtenkompas komt er geen enkele reactie van UPC. Ik wordt op alle mogelijke communicatie kanalen dood gezwegen.

Wellicht moet ik het maar gewoon opgeven. We kijken toch al nauwelijks nog televisie, de telefoon is nagenoeg volledig mobiel en de rest vervangen we wel door Skype. Het is wat jammer van de hoge snelheid op Internet maar met SDSL kunnen we in ieder geval naar de 40Mbit. Dan maar gewoon wachten tot er glasvezel beschikbaar is.

ro
door ron530 - Aug 9, 2013 om 14:19
4084 Antwoorden / 17 Vragen

En ook nog even de contractsperiode van UPC afmaken want zij kunnen wel leveren, u wil geen horizon box want die hangt standaard aan de kabel oink dat doen alle mediaboxen toch!!. Het thuisnetwerk gaat middels een router en de telefoon wordt op de horizon box aangesloten. Ik snap wel een beetje wat u wil een apart modem voor internet/telefonie en ééntje voor digitale tv.

cr
door croga - Aug 9, 2013 om 15:03
25 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=ron530 schreef op vrijdag 9 aug 2013, 14:19]En ook nog even de contractsperiode van UPC afmaken want zij kunnen wel leveren,
Wellicht kunnen ze wel maar willen ze niet. Ik weet het ook niet. Bottom line is en blijft dat ze niet geleverd hebben wat ik besteld heb en op geen enkele manier meer op mijn vragen reageren.

ro
door ron530 - Aug 9, 2013 om 16:16
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Bottomline is dat zij wel geleverd hebben maar u de apparatuur niet wilde, de aansluiting is gerealiseerd en die is steekhoudend voor het contract. Uw gesteggel over de juiste apparatuur is voor het contract niet van toepassing want UPC moet apparatuur verstrekken om van de voorziening gebruik te kunnen maken. Veel succes gewenst in de strijd die nu gaat volgen. Geloof me die gaat u verliezen.

cr
door croga - Aug 9, 2013 om 16:21
25 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=ron530 schreef op vrijdag 9 aug 2013, 16:16]Bottomline is dat zij wel geleverd hebben maar u de apparatuur niet wilde, de aansluiting is gerealiseerd en die is steekhoudend voor het contract. Uw gesteggel over de juiste apparatuur is voor het contract niet van toepassing want UPC moet apparatuur verstrekken om van de voorziening gebruik te kunnen maken. Veel succes gewenst in de strijd die nu gaat volgen. Geloof me die gaat u verliezen.
Apparatuur of aansluiting heb ik helemaal niet besteld. Ik heb een dienst besteld. Voor de bestelde dienst is bepaalde apparatuur vereist zodat UPC mij die dienst kan leveren. Die apparatuur is niet geleverd. Er is apparatuur geleverd voor een andere dienst, één die ik niet besteld heb. De DIENST is steekhoudend voor het contract, NIET de aansluiting en NIET de apparatuur.

Als u naar de Albert Heijn gaat en een brood besteld, neemt u dan genoegen met een pak koekjes? Nee, dat is namelijk niet wat er besteld is.

Ik zou GRAAG een strijd aan gaan. Dat zou namelijk betekenen dat er überhaupt gecommuniceerd wordt. Er wordt helemaal niets gecommuniceerd en dús kan ik ook niet aangeven wat er mis is en kan UPC mij niet aangeven hoe het opgelost gaat worden.

cr
door croga - Aug 9, 2013 om 16:23
25 Antwoorden / 2 Vragen

Overigens is er ook helemaal geen discussie of Horizon nou wel of niet is wat er besteld is of wat ik wil hebben. UPC heeft zelf al aangegeven dat de levering van Horizon fout was en heeft dat al "hersteld" door een bestelling "niet-horizon" in het systeem te zetten. Het probleem zit hem er in dat die nog niet volledig geleverd is.

ro
door ron530 - Aug 9, 2013 om 16:39
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Waar u in deze aan voorbij gaat is dat UPC een complete dienst aanbied, media/horizon box in bruikleen, een nieuwe klant betaald een borg voor de apparatuur. Hier heeft u als klant geen invloed op en kan dan ook geen eisen stellen. UPC hoeft enkel maar een box te leveren die bij het abbo geschikt is en doet wat tie moet doen. Uw eisen wat betreft de modems gaan mank want die zijn er gewoonweg niet meer.

cr
door croga - Aug 9, 2013 om 16:42
25 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=ron530 schreef op vrijdag 9 aug 2013, 16:39]Waar u in deze aan voorbij gaat is dat UPC een complete dienst aanbied, media/horizon box in bruikleen, een nieuwe klant betaald een borg voor de apparatuur. Hier heeft u als klant geen invloed op en kan dan ook geen eisen stellen. UPC hoeft enkel maar een box te leveren die bij het abbo geschikt is en doet wat tie moet doen. Uw eisen wat betreft de modems gaan mank want die zijn er gewoonweg niet meer.
Nonsense.

Zoals al gezegd: UPC heeft al toegegeven dat ze fout zaten met het leveren van de Horizon box. Natuurlijk heb ik als klant wél wat te zeggen! Als UPC de keuze biedt tussen Horizon en niet-horizon en ik kies voor dat laatste dan heeft UPC dat laatste te leveren! En, nogmaals, UPC heeft dat al toegegeven.

zoekster
door zoekster - Aug 9, 2013 om 16:57
10965 Antwoorden / 34 Vragen

@croga. laat ron503 maar zwammen. Mijn zwager heeft ook uitdrukkelijk niet de horizon besteld en ook de gewone mediabox gekregen. Die box is ook niet zonder fouten overigens,

Laatste hoop is webcare.

webcare@upc.nl

Vergeet niet je klantnummer te vermelden en te verwijzen naar het Kassaforum, waar je verhaal op staat. Zet desnoods bij onderwerp 'klacht van Kassaforum'.

cr
door croga - Aug 15, 2013 om 11:26
25 Antwoorden / 2 Vragen

Klachtenkompas.nl: Geen reactie
webcare@upc.nl: Geen reactie

Tsja, dan maar wachten tot de financiele afdeling komt omdat de factuur niet betaald wordt. Mischien kunnen die wél zorgen dat er iets geleverd wordt.

zoekster
door zoekster - Aug 15, 2013 om 11:32
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Heb ik nog iets voor je gevonden

http://www.chelloo.com/upc/

(ik geef niet zomaar op hoor ;-))

cr
door croga - Aug 26, 2013 om 11:05
25 Antwoorden / 2 Vragen

Chelloo website: Geen reactie.
Klachtenkompas heb ik ondertussen wel een reactie maar ook die is nietszeggend en ontwijkend.

Ondertussen liggen er wel facturen van €135 per maand voor iets wat minder dan €50 per maand zou moeten kosten.

Vandaag gaat de ingebreke stelling de deur uit. Als dit niet binnen een week opgelost is ontbindt ik het hele zootje en ga ik naar Digitenne.

zoekster
door zoekster - Aug 26, 2013 om 11:06
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Hier heb je het postadres van UPC mocht het onverhoopt via de klachtenkompas niets worden

UPC Nederland
Postbus 320
8200 AH LELYSTAD

zoekster
door zoekster - Aug 26, 2013 om 11:06
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Dan heb ik nog het volgende adres voor je, daar zit het hoofdkantoor,

UPC
Kabelweg 51
1014BA Amsterdam