yo
door yolie Dec 20, 2009 om 22:58
Computers & telefonie

UPC modem wordt niet geactiveerd

Woensdag 9 december deed mijn telefoonverbinding niks meer, alle lampjes knipperden op het modem maar internet deed het nog wel. Woensdag 16 december heb ik een nieuwe modem gekregen die, zoals de monteur beloofde binnen 2 uur zou werken.

Enfin, ik heb een dag gewacht maar mijn telefoon deed nog steeds niks en ook mijn internet deed het sinds ik een nieuwe modem had niet meer.

Vrijdag 18 december kwam monteur nr 2 en die vertelde mij dat de activatie niet goed was verlopen en ook hij belde met India en volgens hem moest alles binnen 24 uur verholpen zijn.

Na 24 uur heb ik weer de helpdesk gebeld en die vertelden me dat er een vertraging is en dat het wel 72 uur kan duren voordat het verholpen is.

Het is toch niet gek dat ik er niet meer zo in geloof he ?

Ik zit nu 1,5 week zonder telefoon en nu ook 5 dagen zonder internet.

Snappen ze het op de helpdesk niet, willen ze het niet snappen? Al die zoethoudertjes zijn echt walgelijk en ik heb het even helemaal gehad met UPC.

8221 5 Rapporteer

gsm
door gsm - Dec 21, 2009 om 12:13
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Vraag de helpdesk of het MAC adres, wat op een sticker van jouw modem staat, klopt met het adres dat bij UPC in het systeem staat.

re
door reinier53 - Dec 29, 2009 om 17:12
4 Antwoorden / 2 Vragen

Die helpdesk.... 10ct per minuut, en dan maar wachten wachten wachten wachten wachten wachten wachten......... goedemiddacchhh (Limburgs accent)waar kan ik u mee helpen? Ja-ja ... uit Amsterdam? Trekt u eens de stekker voor een halve minuut uit de modem, doet ie het? Nee? Trekt u de stekker van de mediabox uit het contact..... doet ie t nu? Trekt u nogmaals de stekker er uit, plug hem weer in terwijl u het kleine schakelaartje op de mediabox 4 minuten ingedrukt houdt, dan gaat het systeem zich resetten, en doet het weer, zo niet moet u nog even terug bellen, goedemiddag.

(naar aanleiding van het niet ondemand kunnen bestellen van films) Het doet het dus nog steeds niet/

ch
door chroome - Jan 4, 2010 om 18:35
9 Antwoorden / 0 Vragen

Zie je het DS lampje op de modem wel knipperen?
De monteur van UPC moet dan in de meterkast of wijkcentrale een aanpassing doen.
Vervolgens kunnen ze het MAC adres telefonisch via hun UPC collega's activeren.

yo
door yolie - Jan 16, 2010 om 08:22
1 Antwoorden / 1 Vragen

Beste mensen, bedankt voor het meedenken.

Inmiddels ben ik toch die ene slimmerik tegengekomen op de helpdesk en die zag meteen dat mijn oude modem nog niet afgemeld was. Dat was alles en daarom heb ik het zo'n tijd zonder telefoon en internet moeten stellen.

Tjonge jonge, ik heb upc voorgesteld of ze de helpdeskmedewerkers niet een flinke bijscholing kunnen geven, wat een makkelijke manier om je geld te verdienen, standaard antwoorden oplezen van een papiertje als mensen belllen en je snapt het niet.

ch
door chroome - Jan 16, 2010 om 10:54
9 Antwoorden / 0 Vragen

Inderdaad,

Ik heb hetzelfde probleem gehad een tijdje geleden bij Ziggo.
Het MAC adres is dan niet goed geconfigureerd, waardoor UPC geen signaal toestaat.
Ik vind het wel vreemd, dat 2 monteurs het probleem niet hebben gevonden en dat een helpdeskmedewerker nu alleen simpelweg het MAC adres hoeft te wijzigen.
Die monteurs zijn wel van een extern bedrijf, maar nogmaals vindt de gang van zaken bij UPC wel merkwaardig.