sm
door smoking185 Jan 25, 2013 om 16:04
Computers & telefonie

UPC probleem oplossen kunnen ze niet.

beste mensen.

ik heb een probleem met UPC en oplossen willen ze niet.

in november 2012 was er een storing geweest in mij wijk.
wat kan gebeuren. maar erna zijn de problemen begonnen. op 3dec ben ik er achter gekomen.

ik speelde een game en kreeg niemand dood zij zagen mij eerder dan ik hun en hoorde vaak maar 1 schot. terwijl ik een helemagezijn op hun leeg schoot. ik dacht geen moment hier klopt iets niet.

ik keek op teamspeak 3 die is verbonden op een nederlandse server in utrecht ik zelf woon in rotterdam.
na 0:00-15:00 is die netjes 9ms na die tijd gaat mij ping schommelen van 9-60ms en blijft in beweging iedere seconden. terwijl ik bij vrienden kijkt die ook upc hebben tussen de 9-12ms hebben en vrijwel stil staat. dat is erg raar te noemen. ik heb het UPC uitgelegt maar ze kunnen me niet helpen zeggen ze.

ik heb zelf een laptop gepakt en rechtstreeks verbonden met het internet en precies het zelfde probleem. ping blijft maar in beweging. ik heb als eerst een binnen monteur gehad en die zij alles is goed 2e zij ook precies het zelfde.

toen kwam er een buiten monteur die had bij de grijze kast gekeken en zij alles is goed. maar wou kijken bij de flat waar ik woon omdat er ook een versterker staat. maar kon er niet bij. omdat er een huismeester bij moet zijn. vanwege dat hij via een bewooners bij kan. dus moest er opnieuw een buiten monteur komen. die kwam meer te weten. hij ging testen en zag lichte veranderingen in de signaal. dus hij belde naar UPC naar een ene hans.
die zij tegen hem blijkt achteraf dat het zou liggen aan de EPC3925 dat ze wel eens zelf resetten. maar die zelfde monteur zij tegen mij dat er iets zou zijn bij de centrale dat daarom mij ping heletijd in beweging is.
en dat heeft hij niet gezegt tegen UPC. en nu wil UPC mij niet helpen ze zeggen wij geven geen garantie aan hoge ping.

informatie aansluiting.
vanaf de hoofdaansluiting. is de kabel 2 meter naar de modem. CISCO EPC3925(had hier voor een EPC3212 moest getest worden door andere modem die 3925
heeft niks uitgemaakt.) vanuit daar loopt er een UTP/lankabel naar mij router linksys E2000 vanuit mij router een UTP/lankabel naar mij computer. en mij lan verbinding heb ik hem op 1GBPS full duplex gezet.
ik weet veel van computers en weet dat dit goed is.
(die EPC 3925 is de router gedeelte uitgezet vanwege mij eigen router.) ik heb UPC 60MBPS

ik hoop dat er een oplossing gaat komen voor mij problemen en dat UPC als nog hier iets aan gaan doen.
of dat iemand mij kan zeggen wat de oorzaak is.
want gamen is onmogelijk met deze probleem.

801 2 Rapporteer

pc
door pcr45 - Feb 3, 2013 om 13:21
7 Antwoorden / 0 Vragen

Denk dat je op het upcforum hier wel iemand kan vinden die het weet.
Een normale 120 verb is rond de 8 en dat is normaal.
Upc is wel steeds bezig met veranderingen en verbeteringen en dit gebeurd ook overdag.

ev
door eversteegt - Apr 20, 2013 om 00:44
51 Antwoorden / 0 Vragen

Ken je toevallig ook buren / andere mensen in dezelfde flat die ook internet bij UPC hebben? En hebben die het probleem ook?

Je hebt het in ieder geval ook bekabeld geprobeerd (en zo een evt. slechte wifi verbinding uitgesloten). Dat is goed.

Als zelfs de UPC monteurs en een ander modem het niet hebben kunnen verbeteren, dan ben ik bang dat er bij jou gewoon te veel internetters via UPC zijn in 1 wijk.

In tegenstelling tot wat UPC tegenwoordig (deels terecht) beweert heeft het internetten van de buren en andere mensen in de wijk namelijk nog steeds invloed.

Na de wijkcentrale tot aan jouw huis zit jij op 1 coax signaal met de hele wijk (zie het als wanneer je in jouw huis meerdere TV's aansluit, maar dan in het groot). Het modem dat je van UPC krijgt pakt, afhankelijk van de instelling door UPC, 4 of 8 downstream kanalen samen voor een stream van 200 mbit (4 kanalen) of 400 mbit (8 kanalen). Het UPC netwerk knijpt dit tot de snelheid waar je volgens het abonnement recht op hebt. Echter, die 200 of 400 mbit deelt je modem met iedereen in de wijk die ook internet via UPC. Als UPC meer downstreams aanbiedt kan je modem een rustiger kanalenpakket opzoeken maar dit zal toch gedeeld moeten worden.

Hetzelfde geldt voor upload.

Als te veel mensen in jouw buurt tegelijk iets willen verzenden, dan moet je modem wachten tot hij aan de beurt is om de informatie te zenden. Dat kan de hogere latency ( ik noem het voor het gemak even "ping" ) veroorzaken.

Ik weet niet waar je vrienden wonen, maar de enige verklaring die ik kan verzinnen is dat zij dus op een andere wijkcentrale zitten of op een downstream waar niet zo veel abonnementen tegelijk op actief zijn.