sm
door smoking185 Oct 2, 2014 om 17:23
Computers & telefonie

UPC zonder horizon gaat niet

hallo iedereen ik had een vraag ik wil heel graag me abbonement verlengen zonder horizon maar dat gaat niet waarom luister UPC niet naar de consument ?

ik wil heel graag de 120mbps pacebox en onbeperkt bellen
maar ik moet van UPC dan de horizon afnemen ik wil hem niet omdat ik er in het verleden heel veel problemen mee heb gehad weet iemand of er een mogelijkheid is zonder die horizon. ik hoor het graag. ik voel me totaal niet serieus genomen door UPC erg jammer

2166 19 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Oct 2, 2014 om 17:31
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo smoking185,

Lees dit artikel van de Consumentenbond eens.
Is weliswaar een jaartje oud, maar zoveel zal er toch niet veranderd zijn?

Met vr.gr.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Oct 2, 2014 om 17:36
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Als monopolist kan UPC doen wat ze willen en dat doen ze dus ook.

Verder is onbeperkt bellen ontzettende duur bij UPC, dat kan veel goedkoper, zou ik persoonlijk dus niet doen. En 120 Mbit is totaal overbodig qua snelheid.

sm
door smoking185 - Oct 2, 2014 om 17:39
38 Antwoorden / 13 Vragen

ik heb gekeken maar dat wat ik wil kan blijkbaar niet ik heb nu die 100mbps en wil graag die 120mbps.
en alles wat ik nu hebt behouden. dat word me onmogelijk gemaakt door UPC.

er is geen andere mogelijkheid.? ik hoop dat er iemand van UPC dit leest en mij als nog kan helpen. veel bedrijven zeggen klant staat centraal bij UPC kan ik dat niet zeggen nu.

=edrick3 schreef op donderdag 2 okt 2014, 17:31: Hallo smoking185,

Lees dit artikel van de Consumentenbond eens.
Is weliswaar een jaartje oud, maar zoveel zal er toch niet veranderd zijn?

Met vr.gr.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Oct 2, 2014 om 17:56
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Je bent toch niet verplicht om de Horizon box te gebruiken? Kun je toch gewoon ongebruikt in de doos laten zitten?

Waarom wil je per se 20 Mbit extra qua internet?

pi
door pieterwolters - Oct 2, 2014 om 17:56
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=lekkerisdat schreef op donderdag 2 okt 2014, 17:36]Als monopolist kan UPC doen wat ze willen en dat doen ze dus ook.

Verder is onbeperkt bellen ontzettende duur bij UPC, dat kan veel goedkoper, zou ik persoonlijk dus niet doen. En 120 Mbit is totaal overbodig qua snelheid.

UPC is geen monopolist. Er zijn immers voldoende alternatieven en daarnaast misbruiken zij hun positie niet. Het feit dat je niet aanbiedt wat klanten willen maakt je nog geen monopolist. Ik kan wel eisen dat Porsche een auto voor 25.000 euro op de markt brengt zodat ik een Porsche kan kopen, maar dat hoeven ze echt niet te doen.

sm
door smoking185 - Oct 2, 2014 om 17:59
38 Antwoorden / 13 Vragen

ik download veel via newsgroepen en die 120mbps zou heel fijn zijn
ik ben nu duurder uit dan als ik die 120mbps zou nemen.
en betreft die horizonbox ik kan hem niet gaan gebruiken maar ik moet die pacebox terug sturen dat is nu het probleem. en dat wil ik niet.

=lekkerisdat schreef op donderdag 2 okt 2014, 17:56: Je bent toch niet verplicht om de Horizon box te gebruiken? Kun je toch gewoon ongebruikt in de doos laten zitten?

Waarom wil je per se 20 Mbit extra qua internet?

lekkerisdat
door lekkerisdat - Oct 2, 2014 om 18:01
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=pieterwolters schreef op donderdag 2 okt 2014, 17:56]UPC is geen monopolist. Er zijn immers voldoende alternatieven
Noem er eens ééntje dan.

En ja hoor toen bleef pieterwolters wederom verdacht stil.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Oct 2, 2014 om 18:08
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=smoking185 schreef op donderdag 2 okt 2014, 17:59]ik download veel via nieuwsgroepen en die 120mbps zou heel fijn zijn
ik ben nu duurder uit dan als ik die 120mbps zou nemen.
Om even over na te denken; 'n HD film van 12 gb doe je met 50 Mbit in 32 minuten, met 120 Mbit 13 minuten en 20 seconden, mijn inziens niet de moeite en zonde van het geld.

Vandaar ook het advies, aangezien UPC niet mee wil werken (en ja dat is flauw), het goedkoopste 2-1 pakket te nemen en telefonie extern. Of blijven klagen is ook 'n optie :-).
Onee nog beter je stapt over na één van de vele alternatieven waar pieterwolters mee op de proppen gaat komen ;-).

sm
door smoking185 - Oct 2, 2014 om 19:25
38 Antwoorden / 13 Vragen

ik heb echt liever 120mbps ik snap dat die 50mbps ook wel goed is maar in mij geval niet download erg veel. het is en blijf lastig.

=lekkerisdat schreef op donderdag 2 okt 2014, 18:08:
=smoking185 schreef op donderdag 2 okt 2014, 17:59: ik download veel via nieuwsgroepen en die 120mbps zou heel fijn zijn
ik ben nu duurder uit dan als ik die 120mbps zou nemen.

Om even over na te denken; 'n HD film van 12 gb doe je met 50 Mbit in 32 minuten, met 120 Mbit 13 minuten en 20 seconden, mijn inziens niet de moeite en zonde van het geld.

Vandaar ook het advies, aangezien UPC niet mee wil werken (en ja dat is flauw), het goedkoopste 2-1 pakket te nemen en telefonie extern. Of blijven klagen is ook 'n optie :-).
Onee nog beter je stapt over na één van de vele alternatieven waar pieterwolters mee op de proppen gaat komen ;-).

zoekster
door zoekster - Oct 2, 2014 om 20:00
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Ik snap wel wat u bedoelt, ik had geluk. Ik heb nog net de gewone mediabox gekregen met de 120 mb download voor 50 euro. Nu is het 3 in 1 pakket al 56 euro met inderdaad die Horizon. Om de een of andere reden kunnen ze maar geen genoeg van die box krijgen.

Ik haal maar 85 Mb op mijn laptop. Dat ligt aan mijn laptop overigens en voor mij is het snel genoeg.
Of u de volle 120 haalt, als u overstapt is maar helemaal de vraag. 100 Mb is toch helemaal niet zo gek?

Blijf gewoon bij uw oude pakket. Ik vraag me af hoeveel u ervoor betaalt.

sm
door smoking185 - Oct 2, 2014 om 20:43
38 Antwoorden / 13 Vragen

ik ga 65euro betalen voor die 100mbps en als ik verleng dan krijg ik 6 maanden lang voor 56euro
daarna 71euro dus die 120mbps is dan voordeliger. ben blij dat jij geluk hebt. UPC dauw die horizon in je strot. ze moeten gewoon luisteren naar de consument. en die pace box is 100000x beter dan hirizon.

=zoekster schreef op donderdag 2 okt 2014, 20:00: Ik snap wel wat u bedoelt, ik had geluk. Ik heb nog net de gewone mediabox gekregen met de 120 mb download voor 50 euro. Nu is het 3 in 1 pakket al 56 euro met inderdaad die Horizon. Om de een of andere reden kunnen ze maar geen genoeg van die box krijgen.

Ik haal maar 85 Mb op mijn laptop. Dat ligt aan mijn laptop overigens en voor mij is het snel genoeg.
Of u de volle 120 haalt, als u overstapt is maar helemaal de vraag. 100 Mb is toch helemaal niet zo gek?

Blijf gewoon bij uw oude pakket. Ik vraag me af hoeveel u ervoor betaalt.

f.weele
door f.weele - Oct 3, 2014 om 08:25
1085 Antwoorden / 27 Vragen

lees het het volgende eens van "ComputerTotaal"over UPC Horizon;
klik hier
m.vr.gr.

costnix
door costnix - Oct 3, 2014 om 13:31
2874 Antwoorden / 1 Vragen

@f.weele
Deze artikelen wordn gesponsord door UPC. Heel objectief dus ;-(

ho
door hopetobehelping - Oct 3, 2014 om 17:04
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste smoking185,

is het ingebouwde modem (internet via de horizon box) voor u de reden om de horizon box niet te willen of is het het tv-gedeelte ?
Met uw huidige box heeft u een apart modem waarover het internet en de telefoon loopt.
De horizon box verzorgt normaal gesproken ook het internet gedeelte en dan heeft u geen apart modem meer.
Maar is het ook mogelijk om het aparte modem te houden (dat zegt UPC standaard wel niet, maar wij hebben het ook zo met de Horizon box).
Qua TV reageert de Horizon box wel wat traag op de afstandsbediening maar dat vinden wij niet echt een probleem.
Als u de horizon box voor het tv-gedeelte niet wilt heeft u helaas niets aan mijn reactie.

diumenge
door diumenge - Oct 3, 2014 om 18:01
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Je wil sneller downloaden dan je kan kijken. Begrijp ik dat goed? Je moet wel heel veel vrije tijd hebben dan ;-)

gompy2
door gompy2 - Oct 3, 2014 om 19:02
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=diumenge schreef op vrijdag 3 okt 2014, 18:01]Je wil sneller downloaden dan je kan kijken. Begrijp ik dat goed? Je moet wel heel veel vrije tijd hebben dan ;-)
Ik denk dat het meer een imago binnen de kennissenkring probleem van TS is. ;-)
In praktijk scheelt de downloadtijd van een 15GB blu-ray een +/- 4 minuten.
Downloadtijd 120Mbit = +/- 16 minuten.
Downloadtijd 100Mbit = +/- 20 minuten.

Klik-> Calculator

diumenge
door diumenge - Oct 3, 2014 om 19:19
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Precies. Op feestjes pochen dat je de allernieuwste x-men in HD met DTS al hebt, en dat je 'm binnen 5 minuten "binnen had". Nu nog tijd vinden om 'm te kijken...

gompy2
door gompy2 - Oct 3, 2014 om 20:01
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Ik kan me de tijden nog goed herinneren van het downloaden van een muziek-cd'tje, toen het nog mocht.
Met m'n 64 Kbps lijntje, dat duurde eééééuwen.
En dan liep de computer vast of zo, of @Home had problemen, of je modem ging op tilt, en dan ging je maar weer van voor af aan.

ro
door ron530 - Oct 3, 2014 om 20:11
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Ik weet niet eens of UPC een pacebox heeft en wat die pacebox toevoegt schiet mij maar lek. Wat ik wel weet is dat je bij UPC het pakket per afgenomen dienst kunt upgraden. Als je van zeg 50Mb naar 200Mb wil (en dat scheelt echt een slok op een borrel) betaal je maar bar weinig meer per maand, je zit voor die upgrade wel weer vast aan een jaar contract. Alle andere onderdelen zoals tv en bellen blijven in het pakket onveranderd. Ergo wil je geen horizon dan doe je dat toch lekker niet.