mijnelektricien
door mijnelektricien Apr 17, 2013 om 11:49
Computers & telefonie

Update

hallo allemaal

Ik heb een schone installatie Windows XP home geinstalleert
maar kan niet updaten weet iemand hier raad mee?

3331 21 Rapporteer

lekkerisdat
door lekkerisdat - Apr 17, 2013 om 12:09
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Welke foutmelding krijg je?

edrick3
door edrick3 - Apr 17, 2013 om 12:33
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo mijn elektricien,

Klik op Start en op Configuratiescherm.
Klik op Systeem en klik op de tab Automatische updates.
Klik op de gewenste optie. Controleer of Automatische updates is ingeschakeld.

Suc6

freya
door freya - Apr 17, 2013 om 14:26
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo mijnelektricien,

Ik zou zeggen, begin eerst eens met het downloaden en installeren van de verschillende servicepacks *[u]klik[/u]*, dat werkt een stuk sneller dan je systeem bijwerken via de 'automatische update' van Windows.

m.vr.gr. Freya

gompy2
door gompy2 - Apr 17, 2013 om 15:47
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Wat Freya aangeeft is de oplossing, en dan met name het installeren van servicepack-3.
Als je die eenmaal hebt gedownload en geïnstalleerd werken alle verdere automatische update's vanzelf.

gsm
door gsm - Apr 17, 2013 om 19:44
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Service pack 1 moet je kunnen overslaan, maar SP2 en SP3 moet je achtereenvolgens installeren.

Veel veiliger en ook handiger is het om eerst een WSUSOffline CD of DVD te maken.
Download WSUSOffline (klik)
.
Je loopt dan niet het vrij grote risico om de PC tijdens het updaten al te besmetten met virussen en/of malware.

Installeer en start WSUSOffline op een werkende computer. Creëer een ISO bestand, met de gewenste componenten in de voorkeur taal, in dit geval dus Windows XP kiezen met eventuele opties.
Het ISO bestand brandt je op een CD of DVD, al naar gelang de grootte.

Start de nieuwe PC en doe de CD of DVD van WSUSOffline erin.
Met de CD (of DVD) kun je vervolgens automatisch alle updates uitvoeren op de pas geïnstalleerde PC, terwijl deze nog niet op het internet is aangesloten. Er zijn een aantal herstarts nodig, die door WSUSOffline automatisch uitgevoerd kunnen worden (Automatic reboot and recall aanvinken in het beginscherm).

Hierna beveiligingssoftware installeren en de PC aansluiten op internet.

gsm
door gsm - Apr 17, 2013 om 19:52
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Als je toch normaal wil updaten, dan moet je eerst een nieuwere Windows update agent installeren (klik). Daarna kun je met Windows update alle updates downloaden en uitvoeren.

valerius-2
door valerius-2 - Apr 17, 2013 om 20:03
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Heeft u wel een officiele windows met serie nummer of is het een oem versie?

bi
door biels - Apr 17, 2013 om 21:31
55 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=valerius-2 schreef op woensdag 17 apr 2013, 20:03]Heeft u wel een officiele windows met serie nummer of is het een oem versie?

Is een OEM versie niet officieel dan?

valerius-2
door valerius-2 - Apr 17, 2013 om 23:03
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=biels schreef op woensdag 17 apr 2013, 21:31][quote=valerius-2 schreef op woensdag 17 apr 2013, 20:03]Heeft u wel een officiele windows met serie nummer of is het een oem versie?

Is een OEM versie niet officieel dan?

Ja maar dan alleen voor een aantal machines die daar voor zijn geleverd..

bi
door biels - Apr 18, 2013 om 10:26
55 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=valerius-2 schreef op woensdag 17 apr 2013, 23:03]
Ja maar dan alleen voor een aantal machines die daar voor zijn geleverd..

Wat maakt dat dan uit?

gsm
door gsm - Apr 19, 2013 om 10:25
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Een kleine correctie op mijn eerdere bewering:

"Service pack 1 moet je kunnen overslaan, maar SP2 en SP3 moet je achtereenvolgens installeren."

Volgens sommige Microsoft verhalen moet in elk geval SP1a geïnstalleerd worden.

Daarna, zo wordt geadviseerd, eerst SP2 en daarna SP3 installeren.
Ik heb echter ook voorbeelden gezien, waarbij SP3 meteen (zonder eerst SP2) werd geïnstalleerd.
Wie het precies weet mag het zeggen.

Enkele beweringen:
Q: Does SP3 include everything from SP1 and SP2 or do I need to install those first?
Though XP SP3 aggregates all of the previously-released XP fixes, Microsoft now says that you will need to install at least SP1 on XP before installing SP3. The company recommends installing SP2 first as well, though that is not required....

Each service pack is a superset of all previous service packs and patches so that only the latest service pack needs to be installed, and also includes new revisions.[51] However if you still have the earliest version of Windows XP on Retail CD (without any service packs included), you will need to install SP1 or SP2, before SP3 can be installed...

Het hangt er allemaal ook een beetje vanaf hoe oud de originele Windows XP installatie CD is.

edrick3
door edrick3 - Apr 19, 2013 om 10:31
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@gsm,

.....Het hangt er allemaal ook een beetje vanaf hoe oud de originele Windows XP installatie CD is......

Als je automatische updates inschakelt zou het dus m.i. allemaal automatisch goed moeten komen.

Met vr.gr.

jo
door johros - Apr 19, 2013 om 11:52
8 Antwoorden / 1 Vragen

ja en iedereen weet ook dat er geen updates meer zijn van xp al sedert juli 2012 e moet het toevallig op een back up hebben staan anders is erg moeilijk tot onmogelijk om het up te daten

lekkerisdat
door lekkerisdat - Apr 19, 2013 om 12:01
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=johros schreef op vrijdag 19 apr 2013, 11:52]ja en iedereen weet ook dat er geen updates meer zijn van xp al sedert juli 2012 e moet het toevallig op een back up hebben staan anders is erg moeilijk tot onmogelijk om het up te daten

Enkele weken terug nog xp geïnstalleerd en de updates vlogen om de oren, klopt niet helemaal dus wat je zegt

gompy2
door gompy2 - Apr 19, 2013 om 12:03
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=johros schreef op vrijdag 19 apr 2013, 11:52]ja en iedereen weet ook dat er geen updates meer zijn van xp al sedert juli 2012 e moet het toevallig op een back up hebben staan anders is erg moeilijk tot onmogelijk om het up te daten
Eerst maar even gaan controleren eer je iets beweerd, komt anders zo dom over...

Quote:
Einddatums voor ondersteuning

Hierna volgen de datums waarop de ondersteuning wordt beëindigd voor pc's waarop Windows XP en Windows Vista worden uitgevoerd zonder de meest recente servicepacks:

De ondersteuning voor Windows XP wordt op 8 april 2014 beëindigd.

Bron, klik-> Einddatums voor ondersteuning

@gsm,

2 weken terug bij mijn buurvrouw ook XP opnieuw geïnstalleerd.
Die had een cd met XP+SP2, wilde ook niet updaten, van Microsoft SP3 opgehaald en geïnstalleerd, + 3 andere updates en alle updates werden weer automatisch uitgevoerd.

gsm
door gsm - Apr 19, 2013 om 14:30
5940 Antwoorden / 47 Vragen

[quote=edrick3 schreef op vrijdag 19 apr 2013, 10:31]@gsm,

.....Het hangt er allemaal ook een beetje vanaf hoe oud de originele Windows XP installatie CD is......

Als je automatische updates inschakelt zou het dus m.i. allemaal automatisch goed moeten komen.

Met vr.gr.
In veel gevallen, vooral bij de oude installatie CD's, heb je voor XP tegenwoordig de nieuwere Windows update agent nodig, voordat automatische updates gaat werken. Zie de link in mijn antwoord woensdag 17 apr 2013, 19:52.
Voor Windows XP zijn er uiterlijk nog updates beschikbaar tot april 2014.

Zelf Service Packs gaan downloaden en installeren kan natuurlijk ook.

freya
door freya - Apr 19, 2013 om 14:34
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=gsm schreef op vrijdag 19 apr 2013, 14:30]....
Zelf Service Packs gaan downloaden en installeren kan natuurlijk ook.
En werkt ook wel zo snel.....

Freya

mijnelektricien
door mijnelektricien - Apr 19, 2013 om 18:55
2 Antwoorden / 1 Vragen

probleem is verholpen
bedankt allemaal.

edrick3
door edrick3 - Apr 19, 2013 om 19:08
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@mijnelektricien,

Mooi zo. Bedankt voor het terugmelden.
En hoe is het opgelost?

Met vr.gr.

mijnelektricien
door mijnelektricien - Apr 19, 2013 om 19:14
2 Antwoorden / 1 Vragen

Er was iets met de installatie cd ik heb een andere installatie cd gebruikt
De eerste was meerdere keren geïnstalleerd denk dat dat het probleem was

lekkerisdat
door lekkerisdat - Apr 20, 2013 om 14:51
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=mijnelektricien schreef op vrijdag 19 apr 2013, 19:14]Er was iets met de installatie cd ik heb een andere installatie cd gebruikt
De eerste was meerdere keren geïnstalleerd denk dat dat het probleem was
Daarvoor kun je naar 'n gratis nummer van Microsoft 'n belletje plegen, krijg je een nieuw serialnummer.