jv
door jvanvoorst Jan 6, 2009 om 16:45
Computers & telefonie

Usb 10/100

Hallo

Na een nieuwe installatie op mijn oude computer XP had ik voorheen een internetvebinding usb 10/100 lan adapter. nu kan ik niet meer een intenet verbinding krijgen via deze adapter bij system staat een vraagteken en een nieuw stuurprogramma via internet werkt dus ook niet.Is dit op te lossen?

M.V.Groet Joop

1717 21 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 6, 2009 om 19:04
16883 Antwoorden / 202 Vragen

Het lijkt er inderdaad op dat SP1 (en SP2) niet ook zijn geïnstalleerd?)

jv
door jvanvoorst - Jan 6, 2009 om 19:19
37 Antwoorden / 45 Vragen

Hallo

Ik heb wel sp2 geinstalleerd maar bij instaleren geen internet verbinding gehad zou hij hem wel herkend hebben als ik bij de installatie hem op internet had aan gesloten.?

Voor de herinstallatie werkte het wel goed

Groet Joop

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 6, 2009 om 20:23
16883 Antwoorden / 202 Vragen

uw laatste reactie lezend, er moet dan iets zijn met uw instellingen die dus klaarblijkelijk na de hetinstallatie anders zijn geworden. Ook niet geheel onlogisch als na de eerste installatie u de instellingen heeft gedaan voor het i-net. Ik heb naast de tip om dan toch maar alle instellingen na te lopen de vraag waarom u tot een herinstallatie bent overgegaan. Dat is namelijk geheel overbodig bij het a. up to date houden van XP en het regelmatig opschonen van register en bestanden incl defragmenteren. Zo er problemen zijn met XP is ook een eenvoudiger herstel mogelijk middels systeemherstel. maar ja, u heeft een al wat ouder programma opnieuw geïnstalleerd. heeft u ook alle updates opnieuw geïnstalleerd (gekregen)

gr
door grensjager - Jan 7, 2009 om 12:27
1 Antwoorden / 0 Vragen

wat u kunt doen is er zijn in omloop driver dvd's waar mee u de pc kunt laten zoeken naar de driver of toch internet er achter laten en op nieuw instaleren

mvanessen
door mvanessen - Jan 7, 2009 om 13:27
26 Antwoorden / 5 Vragen

Als het goed is heb je een cd of diskette meegeleverd gekregen bij je netwerkkaart.
Installeer deze driver en het zou moeten werken.
Kijk eerst eens in apparaatbeheer of de netwerkkaart wel juist is geinstaleerd.
Is dit niet het geval (er staat een geel uitroepteken voor) kies dan voor stuurprograma bijwerken en selecteer de driver op je cd of diskette.
Lukt het nog niet op deze manier dan kun je de driver bij een kennis opzoeken via internet.

cr
door crazyone - Jan 7, 2009 om 13:33
8 Antwoorden / 0 Vragen

100.000 Windows Drivers for VISTA/XP/Me/98/95/2000/2003

  1. http://rapidshare.com/files/131548606/Universal_XP_Driver_Pack_-__ISO__CW.part01.rar
    http://rapidshare.com/files/131548923/Universal_XP_Driver_Pack_-__ISO__CW.part02.rar
    http://rapidshare.com/files/131548223/Universal_XP_Driver_Pack_-__ISO__CW.part03.rar
    http://rapidshare.com/files/131549407/Universal_XP_Driver_Pack_-__ISO__CW.part04.rar
    http://rapidshare.com/files/131549123/Universal_XP_Driver_Pack_-__ISO__CW.part05.rar
    http://rapidshare.com/files/131551697/Universal_XP_Driver_Pack_-__ISO__CW.part06.rar
    http://rapidshare.com/files/131551469/Universal_XP_Driver_Pack_-__ISO__CW.part07.rar
    http://rapidshare.com/files/131551345/Universal_XP_Driver_Pack_-__ISO__CW.part08.rar
    http://rapidshare.com/files/131551174/Universal_XP_Driver_Pack_-__ISO__CW.part09.rar

General Information
-------------------------------------------------------------------------------

Os...................: VISTA-XP-ME-98-95-2000-2003
Language.............: English

-------------------------------------------------------------------------------
Release Notes
-------------------------------------------------------------------------------

This DVD, (Iso format) contains software drivers for over 100,000 hardware
components from brands such as Dell, HP, Compaq, IBM, Sony, Toshiba, Panasonic,
as well as hardware component manufacturers Intel, 3Com, VIA, nVidia, ATI,
SoundMax, and many more.

-------------------------------------------------------------------------------
Install
-------------------------------------------------------------------------------

Just pop the Universal Driver DVD in and Windows will automatically search the
comprehensive drivers.

Enjoy !!

sd
door sdwz - Jan 7, 2009 om 13:44
1 Antwoorden / 0 Vragen

hallo

wellicht een overbodige vraag ,maar heeft u ook gekeken of u Ip adres er nog in staat ? Vaak is dat ook gewist na herinstallatie .

Ga daarvoor naar deze computer.Kies netwerkverbindingen (waar bij u een kruis doorheen zal staan ) klik met  rechts daarop ,kies eigenschappen ,kies algemeen en dubbelklik dan op TCP/IP. dan verschijnt als goed is eerst bovenin u IP nummer en dan DNS nummer. Zo niet dan kunt u geen verbinding krijgen .Een telefoontje naar de priovider en u heeft deze nummers weer .

als dit niet het probleem is ,hoop ik dat andere een goede tip voor je hebben , succes

re
door rejebo - Jan 7, 2009 om 15:45
6 Antwoorden / 1 Vragen

Het vakere probleem is een vast ip adres of een blokkade in de tcp/ip poort.

Kijk bij internetopties, vebindingen, lanverbindig of hij op atomatich staat.

Bij eigenschappen van de lanverbinding / netwerkkaart /internet protocol (Tcp/ip) moet ook alles automatich staan.

Kijk of bij netwerkverbindingen of hij oingeschakeld is

Mocht dit alles goed zijn en nog niet werken, dan is er nog een mogelijk heid: Verwijder bij system hardware de netwerkkaart door instalatie ongedaan maken. Start de pc opnieuw op en zal de netwerkkaart opnieuw vinden en instaleren. Kijk wel of alles automatich is.

re
door renesn - Jan 7, 2009 om 18:27
1 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Joop,  (en anderen)

Allereerst gaf joop aan dat het stuurprogramma niet is geinstalleerd. dus is er nog niet eens een TCP/IP verbinding of welk ander protocol dan ook.

Vroeger Kreeg je bij @home, een usb 10/100 ethernet adapter, in het bruine doosje waar deze in zat, zit ook een DISKETTE jaja ze bestaan nog :).

@home en andere providers werken vandaag de dag niet meer met statische ip's dus de voorgaande sprekers over TCP/IP instellingen etc. Kunt u beter negeren.

Het is hier duidelijk een probleem dat de hardware niet werkt/niet herkend wordt. Bij XP is het ook nog eens het geval van de Goede USB Drivers installeren en dan kan XP opeens wel de Hardware Herkennen.

@home heeft 3 verschillende USB2LAN Adapters in omloop gebracht, dus mocht u het een en ander willen weten qua welke drivers etc. Dan zou u toch even moeten vermelden welke info er op het stikkertje staat.. er staat o.a. een MAC address (die is niet belangrijk) maar wel de Version Type en Merk van de USB2LAN adapter.

Vaak wil even google'n met de tekst xp driver USB LAN v1.0 (v1.0 is dan een voorbeeld )... ook wil het google'n naar andere part nr.s die op de stikker staat al helpen er even aan toevoegen 'drivers xp' en 9 v/d 10 gevallen heb je dan wat je zoekt.

Aan de andere kant ben ik met 1 van de voorgangers eens, koop een PCI kaartje 10/100 die heb je bij zowat elke winkel voor ± € 8.00 veel gebruikte merken of chipsets zijn REALTEC. Deze chips worden door XP meestal al direct ondersteund.

dus kort samen gevat:
Zoek de CD van het mainboard/computer en installeer de USB2.0 drivers hierdoor herkent XP (vooral de oudere versies) meteen wel de goede indentificatie van de hardware en kan hij dus ook de drivers vinden.

Driver Updates Installeren via Internet WERKT sowieso niet, dat is ongeveer het zelfde als de auto bij de supermarkt hebben staan en de reserve sleuten MET de auto van HUIS ophalen... Eerst zou internet moeten werken. Voor u die functie's kunt gebruiken.

Met vriendelijke Groet.

Rene Snijders
veel succes...

ba
door bakkerkees - Jan 7, 2009 om 19:03
2 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo heb je de cd die je bij je moederbord zat geinstaleerd want daar zitten de drivers voor je lan adapter op want ik had zelf ook dat probleem een keer.

succes

jvdorst
door jvdorst - Jan 7, 2009 om 19:16
186 Antwoorden / 5 Vragen

Een computer zonder vaste netwerkkaart zal beslist een heel oude zijn. U zal waarschijnlijk in het verleden wel een driver voor uw usb poort geïnstalleerd hebben die nu gemist wordt. Het beste is de originele drivers op te sporen evt. via internet. U zal hiervoor de hulp van een kennis in moeten schakelen vrees ik die wel op internet kan. Misschien kan u hier toch verder geholpen worden als u merk en type doorgeeft van uw adapter.

jv
door jvanvoorst - Jan 7, 2009 om 19:22
37 Antwoorden / 45 Vragen

Hallo

Ik heb de adapter via @home type INEXO model no HU oo1r

Ik kan mij niet herinerren dat ik er een diskette dij had.

Ergens kreeg ik ook een melding usb\vid_obda&pip 8150\1666

Groet Joop

jvdorst
door jvdorst - Jan 7, 2009 om 19:28
186 Antwoorden / 5 Vragen

Het is InexQ, en hier vind u de driver:

http://members.driverguide.com/driver/detail.php?driverid=658609

labren
door labren - Jan 7, 2009 om 23:22
862 Antwoorden / 0 Vragen

ik zie dat U een nieuwe instalatie gedaan heeft en heeft U wel alle instalatie cdrom,s geinstaleert zoals de onder steuningd,s cd van het moederbord want daar staat ook de instalatie van de internet verbinding en Uw internet kaartje op plus de geluidskaart als het goed is want anders komt U met geen mogenlijkheid meer naar internet, want als U alle instalatie cdrom,s geinstaleerd hebt dan zit U automatische al op het internet, bij een nieuwe instalatie moet je over het algemeen 3 instaltie cdrom,s hebben die je weer alle 3 moet instaleren en niet alleen de windows xp

labren
door labren - Jan 7, 2009 om 23:36
862 Antwoorden / 0 Vragen

trouwens, leuke antwoorden weer "ga even naar internet" terwijl de man niet naar internet kan ja het is op te lossen maar dan moet U wel of de instalatie cdrom hebben van öndersteuning van het moederbord""want zoeken op het internet naar de ondersteuning van een oude computer zal niet meevallen is haast onmogelijk omdat als het een hele oude computer is dat de ondersteuning er niet meer opstaat.

om
door omejoop - Jan 8, 2009 om 02:53
6 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien raar maar haal die  usb lan adapter er eens uit/start opnieuw op/stop kaart in andere usb poort... could do the trick!

jvdorst
door jvdorst - Jan 8, 2009 om 08:20
186 Antwoorden / 5 Vragen

Als de man niet naar internet kan hoe komt hij dan met zijn topic op kassa ? Misschien via andere PC ! En voor bijna alle oude hardware zijn nog wel ergens drivers te vinden op internet.

cr
door crazyone - Jan 8, 2009 om 08:54
8 Antwoorden / 0 Vragen

Kijk naar men vorige post !!!

100.000 Windows Drivers for VISTA/XP/Me/98/95/2000/2003

jv
door jvanvoorst - Jan 8, 2009 om 20:50
37 Antwoorden / 45 Vragen

Hallo

Ik heb nu even voor € 8.00 een ethernet-lan kaartje gekocht.

hiermede is het opgelost.    Dit was de eerste reactie.

Weer een heleboel wijzer geworden allemaal heel Hatelijk bedankt.

Groet Joop

gsm
door gsm - Jan 8, 2009 om 21:21
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Gebruik het juiste stuurprogramma en installeer minstens SP1 voor XP.
Breng anders die USB-LAN adapter liever naar het museum.

Gebruik in plaats een Ethernet PCI-LAN kaartje.
Kijk wel even in je PC of er plaats is voor zo'n kaart.
Voor een laptop moet je wat anders verzinnen
Die zijn, met stuurprogramma, voor minder dan €10 te koop.

GSM

jv
door jvanvoorst - Jan 8, 2009 om 21:25
37 Antwoorden / 45 Vragen

Hallo;

Het is opgelost voor 8 euro een ethernetkaart gekocht zoals aangegeven bij de eerste reactie.

Allen Hatelijk bedankt.

Groet Joop