ca
door carolijn_1 Mar 4, 2009 om 14:34
Computers & telefonie

USB-drivers voor Sony video camera DCR-TRV240E

Heb al enige tijd de DRV-TRV240E videocamera van Sony, die op een oude XP machine goed werkte. Inmiddels heb ik een nieuwe laptop op XP, die ik speciaal voor videobewerking heb aangeschaft. Het installeren van de meegeleverde drivers lukt niet. "vfwwdm.drv"is onvindbaar. Op het internet blijken nog meer mensen het spoor bijster te zijn. Toen nieuwe XP-drivers van de Sony website gehaald. Heb bij het installeren heel nauwkeurig de handleiding gevolgd, maar bij de optie compatibiliteit onder setup staat XP niet. Heb alle gesuggereerde besturingssystemen uitgeprobeerd, maar niets werkt. (Is een langdurige geschiedenis door het telkens weer deïnstalleren)NIETS helpt. Wie heeft voor mij de oplossing?

4659 13 Rapporteer

poltol
door poltol - Mar 4, 2009 om 14:44
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo Carolijn,

Heeft u al contact opgenomen met Sony? Als het niet lukt kunt u nog wel proberen de gevraagde drv te copieren uit het "oude" XP bestand. U kunt dat bestand[je] vinden met zoeken. Zet het op een USB stick. Kijk wel even goed waar u het wegpakt [bv uit Systeem 32] en zet het daar terug op de "nieuwe" XP.

Succes, poltol

poltol
door poltol - Mar 4, 2009 om 14:53
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo,

Hier al gekeken?

SONY drivers

Vr.gr. poltol

aajee
door aajee - Mar 4, 2009 om 15:12
118 Antwoorden / 5 Vragen

Waarom de USB drivers gebruiken. De camera heeft toch een i-link (firewire) aansluiting. Als de laptop die firewire aansluiting ook heeft is dit de manier om videomateriaal over te zetten naar de laptop. Vrijwel elk videobewerkings programma (ook Windows Movie Maker) kan met firewire overweg.

ca
door carolijn_1 - Mar 4, 2009 om 16:28
8 Antwoorden / 1 Vragen

Heb al contact opgenomen met Sony. Geen antwoord. Het bestandje is op geen enkele pc te vinden. Bedankt voor het meedenken.

ca
door carolijn_1 - Mar 4, 2009 om 16:47
8 Antwoorden / 1 Vragen

ja heb ik gedownload en geïnstalleerd. Werkt niet, helaas! Bedankt.

ca
door carolijn_1 - Mar 4, 2009 om 16:48
8 Antwoorden / 1 Vragen

De camera heeft een firewire aansluiting, maar de laptop niet. Vandaar het probleem. Bedankt voor het meedenken.

he
door henk1951 - Mar 4, 2009 om 17:05
256 Antwoorden / 0 Vragen

Je kan ook een externe firewire card op je laptop aansluiten,is je probleem opgelost. Ik heb via  google op externe firewire card gezocht,en kreeg verschillende opties.

gr Henk

ca
door carolijn_1 - Mar 4, 2009 om 17:08
8 Antwoorden / 1 Vragen

Goed idee, als USB met een paar dagen niet anders lukt, zal ik dat regelen. Bedankt.

dirck
door dirck - Mar 4, 2009 om 17:17
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Dit zijn de USB drivers van de Sony site, dit zal wel dezelfde zijn die je al geprobeerd hebt, denk ik.

Sony DCR-TRV240E USB Driver

1. Download the USBDRVEN.EXE file to a temporary or download directory (please note this directory for reference).
2. Go to the directory where the file was downloaded and double-click the USBDRVEN.EXE file to begin the installation.
3. Open the Sony_usb folder that was created in the same directory to which the USBDRVEN.EXE file was downloaded.
4. Double-click the Setup.exe file.
5. At the "Welcome to the InstallShield Wizard for Sony USB Driver" screen, click the Next button.
6. At the "Information" screen, click the Next button. Please wait as the files are installed.
7. At the "InstallShield Wizard Complete" screen, verify that "Yes, I want to restart my computer now." is selected and click the Finish button.
8. After the computer restarts, the installation of the Sony® USB Driver is complete.

# Indien u een draagbare computer gebruikt, vergewis er u van dat deze is aangesloten op het stroomnet.
# Vergewis er u ook van dat uw camera ook is aangesloten op het stroomnet.
# Verwijder elk USB apparaat, behalve uw camera.
# Zet de camera aan.

ca
door carolijn_1 - Mar 4, 2009 om 19:09
8 Antwoorden / 1 Vragen

Helaas, ook dit heb ik gedaan. Werkt niet. Bedankt voor de hulp.

ca
door carolijn_1 - Mar 6, 2009 om 13:02
8 Antwoorden / 1 Vragen

Inmiddels heb ik zelf de oplossing gevonden. Mijn schoonzoon heeft dezelfde camera en daarmee ging het wel. De USB-poort van mijn camera is dus stuk. Iedereen hartelijk bedankt voor het meedenken.

birdtweety
door birdtweety - Mar 9, 2009 om 18:35
115 Antwoorden / 21 Vragen

wat je ook kan doen is het programmatje drivermax installeren op de oude pc en deze een backup laten maken van de drivers.en daarna drivermax op de nieuwe pc instalereen en daar de driver terug zetten.drivermax kunt u downloaden via deze link http://www.download.com/DriverMax/3000-2098_4-10572602.html?part=dl-85782&subj=dl&tag=button

ca
door carolijn_1 - Mar 9, 2009 om 18:55
8 Antwoorden / 1 Vragen

Mijn schoonzoon heeft dezelfde DCR-TRV240E. Heb deze van hem kunnen lenen en aangesloten via USB. Deze camera werkt wel. Het hele probleem zat dus in een kapot USB-poortje. Je moet er maar opkomen. Dank voor het meedenken.