ab
door abvan Mar 5, 2009 om 20:19
Computers & telefonie

Usb-stick

Hallo,

Ik heb als backup wat (belasting) bestandjes vanaf mijn desktop (XP) op een 2 GB USB-stick gezet. Wanneer ik de USB-stick echter op mijn laptop (Vista) aansluit, kan ik de op de USB-stick aanwezige bestanden echter niet openen. Wanneer ik op de bestanden klik, krijg ik de melding: "Het pad bestaat niet. Controleer het pad en probeer het opnieuw". Het vreemde is, dat wanneer ik de USB-stick op de desktop aansluit, ik de op de stick aanwezige bestanden gewoon kan openen.Kan iemand mij vertellen wat er aan de hand is en wat er met het "pad" bedoeld wordt etc.?

B.v.d. en m.vr.gr. Ab

1284 6 Rapporteer

ve
door verwijderd - Mar 5, 2009 om 20:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Ab,

Mogelijk heeft u alleen een snelkoppeling overgezet op de stick. Of alleen de aangifte en die kan niet geopend worden op de laptop omdat er geen aangifte programma is om het te openen. Probeer het nogeens en let er dan op dat u echt alles overzet. Waarschijnlijk staat het "echte" belasting programma namelijk nog gewoon op de desk top. U moet echt alles compleet overzetten.

Succes, poltol

ve
door verwijderd - Mar 5, 2009 om 21:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Ab,

Als eerste moet het wel zo zijn ingesteld dat je USB-stick op beide computers dezelfde drive letter heeft.

De beste manier is om, als het om de aangifte gaat, deze te installeren op de USB-stick en een snelkoppeling te maken op beide computers.

Als je echt de data wilt bewaren heb je kans dat je de oude aangiftes toch weer opnieuw moet invullen, bij de aangifte van 2007 moet je deze toch op beide computers invullen. De data blijf namelijk op de computer staan waarmee je op dat moment werkt.
Bij de aangifte van 2008 kan je de datafile wel een locatie geven en die zet je dan op de USB-stick, deze is dan door beide computers te benaderen.

Hopelijk dat dit je voldoende duidelijkheid geeft,
groet, Rebel

ve
door verwijderd - Mar 5, 2009 om 22:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dit heeft helemaal niets te maken met de drive letter van de USB stick.
Vooral ook niet zelf Shortcuts aanmaken voor de USB stick.
Gebruik de bestanden op de USB stick alleen om ze te verplaatsen en open ze niet met het Aangifteprogramma.

Je hebt niet alle bestanden gekopieerd naar de juiste plek op de harde schijf van de laptop (Vista).
Dat kan ook niet echt, want de paden in Vista zijn anders.

Je moet de Belastingdienst bestanden kopiëren uit Program Files en uit Mijn Documenten, naar respectievelijk Program files en Documenten op de laptop. Met het Aangifte programma op de laptop de bestanden in Documenten openen.

ve
door verwijderd - Mar 5, 2009 om 22:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag Ab, om die bestanden te kunnen openen heeft u het programma ervoor van de BD nodig.

vr.gr.

ve
door verwijderd - Mar 5, 2009 om 22:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nog veel beter is het om het belastingdienstprogramma eerst ook op de laptop te installeren met de download voor Vista van de Belastingdienst.

Dan alleen nog de bestanden uit Mijn Documenten in Documenten kopiëren.
Met het programma van de belastingdienst het juiste IBD bestand in Documenten openen.

ve
door verwijderd - Mar 5, 2009 om 22:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hartelijk dank voor de reacties. Bleek inderdaad dat ik alleen maar snelkoppelingen naar de USB-stick had gekopieerd. Heb nu vanuit prog files op de C-schijf van de desktop de hele map van het desbetreffende bestand gekopieerd naar de USB-stick. Bij aanklikken van deze map op de laptop, kon ik het betreffende toepassingsbestand openen en kwam zo in de alsnog gekopieerde aangifte (in dit geval  van 2004). Nogmaals een ieder bedankt voor de tips. M.vr.gr. Ab