ge
door geelke Feb 22, 2007 om 13:48
Computers & telefonie

Verbinding internet

op mijn cp zit windowxp prof. als ik aan het internetten ben (aan het surfen of een spelletje) kan ik na een uur niet meer internetten, ik moet dan eerst de cp opnieuw opstarten en dan kan ik weer een uurtje. daar dit heel vervelend is wil ik graag een oplossing. het modem werkt goed, die is al getest door de kabel explotant. wie kan mij helpen

vr gr Geelke

366 5 Rapporteer

edwardus
door edwardus - Feb 22, 2007 om 19:57
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Het zou eigenlijk niet nodig moeten zijn de pc uit en aan te zetten.

Bij wijze van workaround: klik met rechts op de Eigenschappen van de netwerkkaart en kies Repareren om de verbinding opnieuw tot stand te brengen.
Tip: zet ook in de Eigenschappen van de netwerkkaart de optie aan om het icoon te tonen in de taakbalk, dat vereenvoudigt e.e.a.

Om nu naar een meer permanente oplossing te komen, wat voor modem is het? Een draadloze?

Hoe staan de instellingen in IE -> Extra -> Internet opties -> Verbinding?

nowhere
door nowhere - Feb 25, 2007 om 10:54
127 Antwoorden / 1 Vragen

Een wat ingewikkeld probleem omdat het aan veel dingen kan liggen en daarbij lastig te localiseren (zeker op afstand).

Paar vragen:
- Wat voor soort router/modem heeft u, en wat voor soort netwerk kaart (graag merk + model van beide).
- Is het altijd zo dat u precies na een uur geen verbinding meer krijgt?
- Gebruikt u een firewall of andere software die op de achtergrond meedraait, al eens geprobeerd dat allemaal uit te schakelen om te zien of het probleem zich blijft voordoen?

Alvast bedankt!

ge
door geelke - Feb 25, 2007 om 10:59
6 Antwoorden / 8 Vragen

hallo, mijn modem is volgens mij Xicrom cardbus ethernet 100+modem 56... en dan staat er nog verbonden met com 4. en nee ik kon altijd gewoon internetten, tot 2 weken terug mijn zoon er windowxp prof op heeft gezet. Ik weet het ook niet meer en daar mijn zoon in het buitenland woont kan hij ook niet ff langs komen natuurlijk. maar ja dan maar steeds opnieuw opstarten. multkabel heeft ook alles getest en die zegt dat alles goed is.

vriendelijke groet geelke

edwardus
door edwardus - Feb 25, 2007 om 11:57
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Zou je misschien het volgende eens willen doen?

Voordat de verbinding wegvalt, doe
Start -> Uitvoeren, tik in: cmd <enter>
tik in: ipconfig /all <enter>

Kopieer nu de uitvoer op het scherm naar het kladblok.
Laat het DOS-scherm opgenstaan en werk gewoon verder. Volgende keer nadat de verbinding weggevallen is tik je in datzelfde DOS-scherm in: ipconfig /renew <enter>
en daarna weer ipconfig /all <enter>

Kopieer nu wederom de uitvoer naar het kladblok en vergelijk nu wat er voor en na staat bij IP Adres en Lease Expires (Geldig tot? ik weet niet hoe dat heet in het Nederlands).

Je zou de inhoud van het kladblok hier kunnen plakken. Mocht je bezorgd zijn om je privacy kun je ook de eerste 3 cijfers van het IP adres vervangen, bijv. x.y.z.84 i.p.v. 123.456.789.84

ge
door geelke - Feb 25, 2007 om 13:28
6 Antwoorden / 8 Vragen

zou het graag willen doen, maar dit is voor mij hocus pocus (ben al op leeftijd ) zal proberen iemand te vinden die het voor me wil doen. dan zie je het wel. alvast bedankt

groetjes geelke