jantien
door jantien Jan 30, 2010 om 17:11
Computers & telefonie

Verdwenen

Ik vul steeds mijn belastinggegevens in op mijn PC en als ik de volgende dag kijk is al het ingevulde weer verdwenen. Het belasting programma is er nog wel maar het ingevulde is alleen weg. En ik vul ook voor andere mensen in dus dat wordt weer heel lastig. Ik had zo'n Cleaner en die heb ik nu niet meer gebruikt want er werd me geadviseerd die weg te doen want je weet niet wat die allemaal verwijderd. En om het op te slaan in mijn Documenten maar daar is het programma ook leeg. Verder heb ik nog niets ontdekt wat eventueel ook weg zou kunnen zijn. Ra, ra...
Ik hoop zo dat iemand dit weet of ook heeft meegemaakt want dit is zo vervelend.
Alvast bedankt. Jantien.

6435 11 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jan 30, 2010 om 17:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb even gekeken bij aangifte van 2008. Ik kreeg voor afsluiten venster met de mededeling:

uw gegevens worden opgeslagen als u stopt enz.

Gebeurt dat bij u ook?

ve
door verwijderd - Jan 30, 2010 om 17:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Klik bij eerste scherm na opstarten van het programma op "Instellingen"
Daar staat aangegeven in welke map de gegevens worden opgeslagen.

ve
door verwijderd - Jan 30, 2010 om 17:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo jantien,

Ik neem aan dat je het programma verlaat via de 'stoppen'-knop? En kun je de aangifte ook niet openen via de knop 'open bestand' en dan vervolgens kiezen voor 'een eerder ingevulde en bewaarde aangifte over 2009'?

m.vr.gr. Freya

ve
door verwijderd - Jan 30, 2010 om 18:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja ik krijg wel: Uw gegevens worden opgeslagen. Ik verlaat het programma via de 'stoppen' knop. De aangifte kan ik wel openen via 'open bestand' maar dan is alles weer leeg ook als ik een eerder ingevulde en bewaarde aangifte over 2009 of 2008 aanklik. Ja, 2008 is ook weg. Maar dat was vorig jaar met het invullen nog niet. Dat is later gebeurd.
Ik ben aan het zoeken gegaan via Google en toen kwam ik een IBD-bestand tegen.
Wie is daar mee bekend? Ik heb al van alles aangeklikt daarover en toen kwam ik een programma tegen die je kunt downloaden maar je moet je naam enz. invullen.Dat heb ik nog niet gedaan want dan heb ik weer wat nieuws. Het heet FileCure. Ik hoop zo dat iemand mij kan helpen. Jantien.

ve
door verwijderd - Jan 30, 2010 om 20:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zoals akkefiet al aangeeft kun je via 'instellingen' controleren wáár de aangifte wordt bewaard. Dit is dan inderdaad een .IBD bestand. Dat bestand kun je dan openen via 'open bestand'.
Nu is het volgens mij wel zo dat als je begint met invullen (van b.v. je persoonlijke gegevens), dat je eerst die hele pagina moet afmaken en onderaan op 'akkoord' moet klikken vóórdat die gegevens bewaard worden. Dus als je alléén je naam hebt ingetypt en vervolgens het programma via 'stoppen' verlaat en je start later het programma opnieuw, dan is het veld van je naam weer leeg.

Dus, start een nieuwe aangifte (of laad via 'open bestand' je laatste aangifte), vul de hele eerste pagina in, klik op 'akkoord' en verlaat dan pas het programma via de knop 'stoppen'.
Als je het programma daarna opnieuw opstart zou je je eerste, ingevulde pagina weer moeten terugkrijgen.

Freya

ve
door verwijderd - Feb 1, 2010 om 11:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heb hetzelfde probleem. Ook bij mij is het ingevulde verdwenen. Niet de andere dag, maar na een paar maanden. Was dus reuze benieuwd wat ik fout deed. Denk en hoop dat ik het gevonden heb door de tip van akkefiet. Als ik instellingen open zie ik inderdaad de map waarin de gegevens worden opgeslagen. Ik heb nu hier op akkoord geklikt, wat ik nog nooit gedaan had. Kwam eigenlijk nooit op die pagina.
Doen julie dat dan allemaal wel? Voor mij was het niet zo'n ramp, omdat ik altijd na het invullen een print maakte. Jantien zou dit voor jou ook de oplossing zijn?

ve
door verwijderd - Feb 1, 2010 om 14:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb het "icoon" van de aangifte inkomsten bel. op mijn bureaublad dus daar gaat het niet om. En ik doe precies wat freya in het laatste antwoord weergeeft. Je moet wel iedere keer als je verder wilt "akkoord" aanklikken want anders kom je niet verder.
Dat is ook niet het probleem. Ik wil dat de gegevens die ik heb ingevuld er in blijven zitten en dat gebeurt niet. Als ik de volgende dag het programma weer aanklik is alles verdwenen wat ik heb ingevuld. Doordat ikzelf al 10 jaar vrijwilliger ben voor belastinginvullen wil ik iedere keer nog weer proberen of ik nog meer gegevens kwijt kan en meer terug kan krijgen en ook om er nog meer van te leren. Als ik alles heb ingevuld dan maak ik ook altijd een print dus de gegevens hou ik wel. het moet eerst zo ver komen dat ik tevreden ben met wat ik heb ingevuld. Er zijn nogal wat mogelijkheden zoals b.v. aan het eind met het verdelen. Iedereen wil toch het meeste terug krijgen van de bel. IK hoop nog steeds dat iemand van jullie mij het goede antwoord kan geven. Met vriendelijke groet. Jantien. En ik wil wel iedereen bedanken voor het meedenken.

ve
door verwijderd - Feb 1, 2010 om 14:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

De manier, zoals ik in mijn vorige reactie beschreef, werkt ook niet? Ook dan ben je alle ingevulde gegevens kwijt? Je ziet dan wel via 'open bestand' de aangifte in de lijst staan?

Probeer anders de aangifte eens in een andere map op te slaan. Of verwijder het programma eens en installeer het opnieuw. Het zou toch echt gewoon moeten werken.

Freya

ve
door verwijderd - Feb 1, 2010 om 16:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

@jantien
Ook bij mij blijft het icoon op het bureaublad en ik klik iedere keer akkoord aan voor ik verder ga. Versturen naar de belasting is ook geen enkel probleem, maar als ik een tijdje later het icoon aanklik is het aangifteformulier er nog wel, maar alle ingevulde gegevens weg, dus volgens mij hetzelfde probleem als bij jou.
Daarom heb ik als proef op de som voor "gegevens opslaan" bijinstellingen akkoord geklikt en hoop op die manier mijn ingevulde gegevens wel terug te zien na een aantal maanden.

ve
door verwijderd - Feb 1, 2010 om 16:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Blijft een vreemde zaak.
Zoals Freya aangeeft: download het programma opnieuw en installeer het nog eens.
Wel eerst een backup maken!
In Mijn Documenten een nieuwe map "Belastingdienst Backup" aanmaken.
Klik met de rechter muisknop op de originele map "Belastingdienst"
Kies Kopieeren
Klik met rechter muisknop op map ""Belastingdienst Backup"
Kies Plakken

vrgr. AF

ve
door verwijderd - Feb 1, 2010 om 17:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

jantien

Dit probleem ben ik 10 jaar geleden al eens tegen gekomen. De oplossing was toen: werk niet vanuit een snelkoppeling (icoon) op je bureaublad. Maar maak een kopie van het programma en zet dat in een gewone map. Daarna kun je gewoon gaan invullen en het safen werkt dan wel.

Met vriendelijke groet, ReadAC.