bj
door bjorno Oct 1, 2004 om 19:05
Computers & telefonie

Verhuizing

Wij hebben ongeveer 5 maanden een adsl abonnement bij Quicknet. Nu gaan we binnenkort verhuizen en willen ons adsl abonnement overzetten.

Volgens Quicknet zijn er kosten verbonden aan de verhuizing van de adsl aansluiting. De verhuiskosten bedragen € 135,00 (overzetten laatste stuk netwerk) en er moeten opnieuw aansluitkosten van € 75,00 worden betaald. In het telefoongesprek met quicknet hebben ze aangegeven dat de verhuiskosten zo hoog zijn, omdat ze deze kosten aan kpn moeten betalen. We hebben bij kpn navraag gedaan over deze kosten. Ten eerste vonden ze het bedrag absurd hoog en ten tweede hebben ze geen contracten met quicknet lopen. We hebben hierover nogmaals naar quicknet gebeld en in dit gesprek hebben we gevraagd of we met de verantwoordelijke manager mochten spreken. Dit was natuurlijk niet mogelijk.

Kunnen ze ons deze kosten in rekening brengen van in totaal € 210,00??? Wij vinden dit onredelijk gezien het feit dat we een jaarcontract af hebben gesloten van de eerste drie maanden € 9,95 en voor de resterende 9 maanden € 19,00

553 4 Rapporteer

tuinfreak_1
door tuinfreak_1 - Oct 2, 2004 om 01:50
763 Antwoorden / 1 Vragen

Alle providers rekenen verhuiskosten en/of aansluitkosten het is nu eenmaal niet mogelijk om de bestaande verbinding mee te nemen.

Wat betreft de kosten van de Quicknet verhuizing deze komen ook niet helemaal uit de lucht vallen, de bedragen zijn ook terug te vinden op de website, dus wilt u uw adsl meeverhuizen dan zal er niks anders opzitten als te betalen.

Van Quicknet afkomen gaat ook al niet gratis in de meeste gevallen krijgt u dan de rekening van de nog resterende maanden van het contract.

groeten tuinfreak

bj
door bjorno - Oct 2, 2004 om 01:58
1 Antwoorden / 1 Vragen

Sorry hoor maar je gaat me toch niet vertellen dat je dit normaal vindt?

Een jaarabonnement kost me bij Quicknet € 209,85, nu moet ik dus omdat ik ga verhuizen € 210,- betalen!!! Ik wil notabene gewoon klant blijven! Een nieuwe klant betaald géén aansluitkosten en ik zou als reeds betalende klant worden getrakteerd op € 75,-?

Bovenstaande is toch belachelijk? Men doet op deze concurrerende markt alles om klanten te trekken en geeft tienduizenden uit aan reclamecampagnes en dergelijke, maar een tot nu toe tevreden klant die verhuist wordt getrakteerd op een rekening van € 210,-?

Volgens mij is mond tot mond reclame nog altijd de beste reclame en dit heeft in mijn omgeving Quicknet reeds 4 nieuwe klanten opgeleverd, maar als hier niets aan wordt gedaan dan zullen dit wat mij betreft de laatste zijn!

ty
door tyson69 - Oct 8, 2004 om 16:18
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik zou het anders aanpakken. Neem je verlies en sluit een nieuw abonnement af (bij dezelfde of een andere aanbieder). Een kort rekensommetje geeft namelijk dat:

Resterende maanden =7, kosten per maand 19,00 --> totaal 133,00 euro (is al 77 euro minder dan de verhuiskosten). Sluit nu een leuk nieuw abonnement af, dit keer bij een 'echte' provider

scraane
door scraane - Oct 11, 2004 om 17:05
16 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb een adsl van XS4ALL via KPN. Ik betaal voor mijn verhuizing wel 11 euro!!!

Helaas zit je niet bij KPN maar bij Tiscali Wholesale of BBnet. En inderdaad, die hanteren beide zulke bedragen.