wessel
door wessel Nov 13, 2005 om 14:58
Computers & telefonie

Versatel 20 MB + voetbal problemen

IK heb sinds kort een 20 MB Versatel ADSL verbinding. Het was een upgrade van een ADLS plus pakket. Met telefoon en digitale televisie. Ik er een boek over schrijven hoe dat gegaan is maar beperk me tot 1 vraag.

De verbinding valt 5 - 10 keer per dag weg. Dan moet  het multi media modem worden herstart door a) de electriciteit kort te onderbreken of b) het apparaat te herstarten. Ik denk dat het aan een instabiel netwerk van Versatel ligt maar zou het ook aan een conflict tussen mijn PC en het Versatel netwerk kunnen zijn? Netwerkkaarten of firewalls of .... ?

663 5 Rapporteer

mathieu90
door mathieu90 - Nov 13, 2005 om 18:33
6 Antwoorden / 0 Vragen

Heer/Mevrouw,

Vervelend dat de verbinding steeds wegvalt, maar dat hoef ik u vast niet te vertellen.
Ik vind het zeker raar dat u het Multi Media Modem op die manier moet behandelen, om uw internet-verbinding werkende te krijgen.
Ik denk daarom zelf dat uw Multi Media Modem de kwade geest is.
Zou u uw firewall(s) en virusscanner(s) willen publiceren in uw reactie?

Vriendelijke Groet.

im
door imparo - Nov 14, 2005 om 11:59
3 Antwoorden / 0 Vragen

Het lijkt me erg sterk dat het aan de pc ligt. Nu kan ik een heel technisch verhaal gaan houden, maar als dezelfde computer op het vorige abbonnement wel goed werkte en daarvoor werd dezelfde netwerkkaart gebruikt, dan kan het niet aan de pc liggen.

Het modem is defect of het signaal is te zwak. Beiden een probleem van Versatel! Ik heb zelf trouwens dezelfde verbinding (20 mbit) met waarschijnlijk hetzelfde apparaat en heb er nooit problemen mee.

ko
door koekman - Nov 14, 2005 om 18:31
18 Antwoorden / 0 Vragen

Aanvulling/commentaar op de voorganger:

Waar staat dat dit bij een andere aanbieder wel heeft gewerkt? Overigens is het dan nog maar de vraag of daarbij bijvoorbeeld gebruik werd gemaakt van bijvoorbeeld iets 'simpels' als Fixed IP, of DHCP; Een PC kan prima met Fixed IP omgaan, maar moeite hebben met DHCP.

Aanvulling op eerdere antwoorden:

U heeft vast vrienden/familie/kennisen die de beschikking hebben over een laptop. Vraag hen deze een keer mee te nemen, en bij u te komen testen (dus voor een hele middag bijvoorbeeld). Als dit wel werkt, weet u waar het probleem vandaan komt. Werkt dit ook niet, dan is het ook duidelijk.

wessel
door wessel - Nov 16, 2005 om 14:28
3 Antwoorden / 8 Vragen

Beste,

Ik heb een Windowsfirewall en Norton Antivirus.

Vriendelijke groet,

Wessel

ja
door jacklooman - Nov 22, 2005 om 11:48
1 Antwoorden / 1 Vragen

dit is meer een aanvulling dan een antwoord telefoon en internet werken prima{na een moeilijke start aangesloten twee dagen werken en daarna zes weken niets}nu doet de tv decoder het al vier weken niet. mailen en telefoneren dat helpt niet . er zou toch wel wat aan te doen zijn?