gr
door grootendorst Oct 20, 2015 om 12:04
Computers & telefonie

Verwijderen malware

ik heb last van een malware programma genaamd High Stairs. Kan iemand mij vertellen hoe ik dit van mijn laptop kan verwijderen. Door dit programma starten er bij het openen van internet eveneens allerlei advertenties op. Ik gebruik Windows 10 en heb een virusscanner van McAfee. Het is mij nog niet gelukt dit te verwijderen. Ik hoop dat er een gratis software is om dit te verwijderen.

4127 12 Rapporteer

marita567
door marita567 - Oct 20, 2015 om 12:32
1576 Antwoorden / 17 Vragen

Hallo Grootendorst ,

Probeer eens met het downloaden van Adwcleaner ,en laat een scan lopen , wanneer het downloaden van Adwcleaner niet lukt tijdelijk uw virusscanner uitschakelen .

Met vr. gr.

sjjoppy
door sjjoppy - Oct 20, 2015 om 16:43
7209 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Grootendorst,
Misschien staat hier iets voor u bij.

[url=https://www.google.nl/?client=safari&channel=ipad_bm#channel=ipad_bm&q=high+stairs+verwijderen]

KLIK

gr
door grootendorst - Oct 20, 2015 om 16:44
1 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=marita567 schreef op dinsdag 20 okt 2015, 12:32]Hallo Grootendorst ,

Probeer eens met het downloaden van Adwcleaner ,en laat een scan lopen , wanneer het downloaden van Adwcleaner niet lukt tijdelijk uw virusscanner uitschakelen .

Met vr. gr.

akkerdistel
door akkerdistel - Oct 21, 2015 om 00:40
1790 Antwoorden / 3 Vragen

En trek zelf eens de conclusie -wanneer je dit op kunt lopen- of jouw virusscanner wel voldoet.

Bij het gebruik van condooms en 12 kinderen verder zou je mijn inziens ook eens kunnen overwegen om voor 'n ander merk te gaan ;-).

wimmi20
door wimmi20 - Oct 21, 2015 om 15:47
2154 Antwoorden / 7 Vragen

High Stars is een programma dat ongewenste reclame produceert.
Maar er is meer : als u eenmaal op iets geklikt hebt op iets wat High Stars op uw scherm produceert, dan wordt er nog veel meer andere rottigheid ongevraagd ge-installeerd.
Staat All Stars al wat langer op uw computer dan bent u nu al de klos.
Mijn tip : installeer MBAM (gewoon inkloppen bij koekel)
Dat programma rekent wel af met dit soort rotzooi.
Ik laat MBAM iedere week even mijn computer 'besnuffelen'
U zult verbaast zijn hoeveel narigheid MBAM vindt als u het de eerste keer toepast.
U hoeft niets te doen, MBAM doet alles voor u.

sjjoppy
door sjjoppy - Oct 21, 2015 om 16:17
7209 Antwoorden / 3 Vragen

@Grootendorst,
Voor het geval er nog wat sporen bij het verwijderen achtergebleven zijn.
[url=https://nl.malwarebytes.org/antimalware/]
Het advies van @Wimmi

lutgerink
door lutgerink - Oct 21, 2015 om 19:20
8 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=akkerdistel schreef op woensdag 21 okt 2015, 00:40]En trek zelf eens de conclusie -wanneer je dit op kunt lopen- of jouw virusscanner wel voldoet.

Bij het gebruik van condooms en 12 kinderen verder zou je mijn inziens ook eens kunnen overwegen om voor 'n ander merk te gaan ;-).

Ja Macafee is niet een heel goed programma om dit te voorkomen. Ik heb hem eraf gegooid. Dat is ook heel moeilijk overigens, ik krijg nog steeds van die irritante meldingen van Macaffe terwijl ik hem er al jaren af heb gegooid, onbetrouwbaar en duur.

wimmi20
door wimmi20 - Oct 21, 2015 om 22:43
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Akkerdistel en Lutgerink,
een virusscanner heeft niets van doen met het ongewenst installeren van malware.
Malware is geen virus.
Malware doet bijna altijd iets met uw zoekmachine, en zorgt er meestal voor dat ongemerkt uw zoekmachine een andere wordt.
En malware laat reclame opduiken die u niet wenst.
En kaapt uw browser gegevens.
Virusscanners weten trouwens ook heel goed waar u kijkt op het internet.
Die zijn ook niet echt te vertrouwen.
Ikzelf heb Avast, als ik op een site kijk met 'natuurfilms' dan krijg ik gelijk een pop-up venster met de tekst : Avast kan uw privacy nog beter beschermen op het internet.
Op 'gewone' site's zie ik die tekst nooit.
Wil ik mijn privacy nog beter beschermen dan moet ik wel de betaalde versie kopen.
Dus ook in Avast zit een beetje spionage malware.
Malware is bijna altijd niet kwaadaardig, dat is een virus wel.
Malware is zo ontworpen dat een virusscanner het niet als ongewenst ziet.

ajmvl44
door ajmvl44 - Oct 22, 2015 om 07:25
34 Antwoorden / 0 Vragen

Hitmanpro

Spyhunter

http://www.bleepingcomputer.com/download/junkware-removal-tool/

http://computertotaal.nl/smartphone/multi-toolbar-remover-1-0-21440#yYB8vUaOPRzFtEio.97

http://computertotaal.nl/apps-software/de-13-beste-gratis-programma-s-van-oktober-2014-63568#jwwkGdUUuJ6DcrA9.97

edrick3
door edrick3 - Oct 22, 2015 om 16:23
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@ctdcvl,

Advies om Spyhunter te gebruiken is niet zo handig.
Dat is zelf een 'commercieel' progje.

edrick3
door edrick3 - Oct 22, 2015 om 16:26
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo grootendorst,

De aangegeven ADWcleaner kun je hier downloaden.
Lees de handleiding, laat scannen en scan daarna nog even met MBAM.
Even naar beneden scrollen en onder de 1e kolom klikken.

Laat het resultaat maar even weten.

Suc6