he
door herte Apr 2, 2012 om 19:48
Computers & telefonie

Verwijdering vervallen e-mailadressen

Gebruikt wordt Mozilla Firefox. Het lukt niet de de vervallen en verwijderde e-mailadressen definitief te verwijderen; deze komen steeds weer terug bij het opstellen van een nieuwe mail.
Dus het nieuwe en oude adres komen dan in beeld.
Hoe is dit op te lossen ?

4356 4 Rapporteer

gsm
door gsm - Apr 2, 2012 om 22:20
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Zonder de volgende informatie is er geen goed antwoord mogelijk.

Welk e-mailprogramma gebruik je?
En waar precies verwijder je de adressen?

dirck
door dirck - Apr 3, 2012 om 11:59
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Waarschijnlijk bedoelt u [u]Mozilla Thunderbird[/u]?

he
door herte - Apr 3, 2012 om 19:28
5 Antwoorden / 16 Vragen

Mozilla Thunderbird.Verwijderd wordt vanuit het adresboek, dus niet via eigenschappen.

gsm
door gsm - Apr 3, 2012 om 21:51
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Ok, nu bekend is welk e-mail programma het is kun je een advies krijgen:

Zorg eerst dat in het hoofdvenster, onder Extra, Opties, bij Opstellen en tabblad Adressering, de Automatische adresaanvulling is aangevinkt voor de Lokale adresboeken.

Probeer nu het volgende...
- Open een nieuw bericht in Thunderbird (klik op de knop Opstellen).
- Klik binnen het bericht op de knop Adresboek, of druk op F9.

Als het goed is verschijnt aan de linkerkant van het bericht een adressenlijst van het adresboek.

Als je onder Adresboek: meerdere adresboeken kunt selecteren, dan moet je hier het adres uit alle boeken verwijderen, vooral ook uit Verzamelde adressen.

- Klik in de adressenlijst met rechts op de naam die je wil verwijderen.
- Klik op Verwijderen.
- Herhaal bovenstaande voor elk adresboek!

Type een te adresseren persoon achter Aan: in het nieuwe bericht en controleer of het verwijderde adres niet meer bij auto-aanvullen staat.