hans515
door hans515 Oct 5, 2012 om 13:22
Computers & telefonie

Via Ipad bankieren???

Ik heb nu enige dagen een IPAD2. Prachtig ''speeltje'', maar in hoeverre is hij veilig om er ook mee via internet van de bank te gaan betalen enz?? Is dat wel gelijk aan een pc waar een virusscanner enz. op zit??

19737 30 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Oct 5, 2012 om 13:30
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo hans515,

Ja hoor, lees hier.

gsm
door gsm - Oct 5, 2012 om 18:59
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Als jouw bank er een app voor heeft dan kun je zelfs in het buitenland daarmee redelijk veilig bankieren, zonder dat je speciale codes nodig hebt. Het werkt in principe met een pincode, die na installatie en ingebruikneming van de app alleen op jouw ipad werkt.

jo
door jorisw - Oct 5, 2012 om 22:24
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Vooralsnog zijn er nog nooit virussen voor de iPad gevonden, dus in principe is het veiliger dan een PC met virusscanner (die altijd achter de feiten aanloopt).

hans515
door hans515 - Oct 6, 2012 om 10:57
250 Antwoorden / 117 Vragen

[quote=edrick3 schreef op vrijdag 5 okt 2012, 13:30]Hallo hans515,

Ja hoor, lees hier.. Hartelijk dank voor het advies! Groeten uit een natte Achterhoek van Hans.

hereistom
door hereistom - Oct 6, 2012 om 10:59
740 Antwoorden / 1 Vragen

Ik gebruik de iPad al een paar jaar om o.a. mee te Internetbankieren en dat is net zo veilig als op iedere andere computer. Er zijn zelfs speciale Apps voor!

Kijk voor meer informatie eens hier; www.iPadforum.tk

hans515
door hans515 - Oct 6, 2012 om 11:01
250 Antwoorden / 117 Vragen

[quote=edrick3 schreef op vrijdag 5 okt 2012, 13:30]Hallo hans515,

Ja hoor, lees hier.
Bedankt voor het advies. Groeten uit een natte Achterhoek. Hans.

jobiejoba
door jobiejoba - Oct 6, 2012 om 11:03
134 Antwoorden / 1 Vragen

Maar er zit toch geen firewall op een tablet? Als het echt zo is dan is het misschien ook iets voor mij.

hereistom
door hereistom - Oct 6, 2012 om 12:51
740 Antwoorden / 1 Vragen

In de besturingssoftware iOS voor de iPad zitten allerlei beveiligingen ingebouwd zodat je prima veilig kan bankieren op de iPad.
Momenteel wordt het zelfs aanbevolen om via de iPad te bankieren omdat dat veiliger zou zijn dan via de meeste computers die vaak vol met spyware, malware e.d. zitten!

Hier kun je meer informatie vinden; www.iPadforum.tk

alexishoop
door alexishoop - Oct 6, 2012 om 12:59
562 Antwoorden / 6 Vragen

aha de beveliging van iOS is zo sterk dat je het niet kunt kraken maar wel jail breaken, ik zou die veiligheid dus met een snufje zout nemen, het is niet meer of minder veilig dan een schone pc of android.

alexishoop
door alexishoop - Oct 6, 2012 om 13:04
562 Antwoorden / 6 Vragen

google maar iphone worm ing

hereistom
door hereistom - Oct 6, 2012 om 13:06
740 Antwoorden / 1 Vragen

Tegenwoordig is er niks meer 100% veilig, maar het feit is dat er voor de iPad met iOS nog geen virussen en malware zijn en er dus ook geen problemen zijn met bankieren op de iPad, dat kun je van een PC niet zeggen!
En dat van die iPhone worm is een HOAX!

macwouter
door macwouter - Oct 6, 2012 om 20:04
825 Antwoorden / 9 Vragen

Ik deed het al met de allereerste Nokia. Het is gewoon mobiel bankieren wat al zo oud is als metusalem. Op de iPad is het een mooie app met veel mogelijkheden. Handiger omdat je bij de Rabobank dan geen random reader nodig hebt.

hereistom
door hereistom - Oct 7, 2012 om 15:18
740 Antwoorden / 1 Vragen

En de ING App werkt ook perfect en veilig op de iPad; http://itunes.apple.com/app/ing-bankieren/id474495017?mt=8

jo
door josty - Oct 8, 2012 om 14:25
26 Antwoorden / 3 Vragen

Het is net zo veilig als op andere PC =het is niet erg veilig!!!! Apps zijn helemaal "levensgevaarlijk" die worden steeds vaker gehacked. Het hele internetbankieren heeft de banken veel winst opgeleverd [jij doet immers hun administratie en fouten zijn nu geheel voor eigen rekening] ondertussen zul je zien dat banken steeds vaker zullen zeggen dat in geval van hacken het je eigen schuld is. Een top man van Symantec heeft al gesteld dat het voor gewone consumenten in toenemende mate onmogelijk zal zijn om het aantal virussen voor te blijve.
DUS internetbankier veilig op je Apple? ja net zo als op je windows PC, maar heel beperkt...

macwouter
door macwouter - Oct 8, 2012 om 14:34
825 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=josty schreef op maandag 8 okt 2012, 14:25]
DUS internetbankier veilig op je Apple? ja net zo als op je windows PC, maar heel beperkt...

Je vergelijkt een iPad toch niet met een PC ? En Bankieren via de iPad is heel compleet.

hereistom
door hereistom - Oct 8, 2012 om 14:47
740 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=josty schreef op maandag 8 okt 2012, 14:25]DUS internetbankier veilig op je Apple? ja net zo als op je windows PC, maar heel beperkt...
Helaas heeft u geen iPad, anders schreef u dit niet!
Je kunt de iPad niet vergelijken met een PC, een iPad is wel veiliger!

ikbenik
door ikbenik - Oct 8, 2012 om 14:48
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=hereistom schreef op zaterdag 6 okt 2012, 13:06]Tegenwoordig is er niks meer 100% veilig, maar het feit is dat er voor de iPad met iOS nog geen virussen en malware zijn en er dus ook geen problemen zijn met bankieren op de iPad, dat kun je van een PC niet zeggen!
Die zijn er wel hoor!

[quote=hereistom schreef op zaterdag 6 okt 2012, 13:06]En dat van die iPhone worm is een HOAX!
Zegt Apple en de Appelaars.

hereistom
door hereistom - Oct 8, 2012 om 14:51
740 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=ikbenik schreef op maandag 8 okt 2012, 14:48][quote=hereistom schreef op zaterdag 6 okt 2012, 13:06]Tegenwoordig is er niks meer 100% veilig, maar het feit is dat er voor de iPad met iOS nog geen virussen en malware zijn en er dus ook geen problemen zijn met bankieren op de iPad, dat kun je van een PC niet zeggen!
Die zijn er wel hoor!

[quote=hereistom schreef op zaterdag 6 okt 2012, 13:06]En dat van die iPhone worm is een HOAX!
Zegt Apple en de Appelaars.

Prima, dan moet je gewoon met acceptgiro's en enveloppen blijven werken! ;-)
Zoals ik al schreef is niks 100% veilig!

ikbenik
door ikbenik - Oct 8, 2012 om 15:06
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=hereistom schreef op maandag 8 okt 2012, 14:51]
Zoals ik al schreef is niks 100% veilig!
Klopt. Zelfs Apple niet.

Toch is Windows 7 behoorlijk veilig.

Alleen is het punt dat op 90% van de computers Windows staat, wat voor criminelen interessant is.
Het aandeel van Apple is dermate laag, dat het voor criminelen niet interessant is.

Zou het aandeel van Apple 70% zijn, dan zijn de aanvallen net zoveel als nu bij Windows.

natuurmens
door natuurmens - Oct 8, 2012 om 16:16
158 Antwoorden / 4 Vragen

Het ligt aan de internet verbinding is deze met inscriptie (beveiligingscodering) HTPPS en geen gebruik maken van open Wifi verbinding Word door web browser met een hangslotje weergegeven.

fl
door flappie - Oct 8, 2012 om 18:21
16 Antwoorden / 0 Vragen

Jail breaken doe je zelf en kan niet op afstand gedaan worden. Als je dit niet doe, dan is de ipad momenteel het veiligste device wat je voor e-banking kan gebruiken. Veel veiliger dan een windows pc, dit komt omdat programma's op een ipad niet direct onderling kunnen communiceren......

macwouter
door macwouter - Oct 9, 2012 om 00:30
825 Antwoorden / 9 Vragen

Een App op de iPad zoals in mijn geval de App van de Rabobank is alleen te downloaden via de Appstore van Apple en niet zoals op de PC via louche internetsite,s zoals Softonic of wat nog meer. Een App voor de iPad of iMac worden zeer streng gecontroleerd voordat ie daadwerkelijk in de Appstore terecht komt zo ook voor Android (Google Play). En niet vergeten,Apple maakt gebruik van Sandboxing.

alexishoop
door alexishoop - Oct 9, 2012 om 17:36
562 Antwoorden / 6 Vragen

wat wel zorgelijk is zijn de aantijgingen van spionage dmv hardware, software kun je nog redelijk eenvoudig zelf tegen weren, maar ook dat wordt moeilijker te bewijzen als consument nu je op elke site toestemmingsverklaringen krijgt waar je alleen ja klikt (succes met de dader achterhalen opta), recentelijk waarschuwde de VS nog voor computerchips uit china, al is dat ook uit onvrede vanwege china's banden met landen als Nkorea en iran,

in de praktijk zullen vooral de goedkopere zwarte mark fabriekjes wel eens gebruik kun maken van hardware als spionagemiddel, en datahandel als extra bron van inkomsten, dus niet alleen google beschikt straks over veel persoonsgegevens, ook dubieuze china merken en patenthouders kunnen op sneaky wijze databestanden opbouwen en gebruiken.

verreweg de meeste spam emails komen tot stand door datahandel.

dus veiligheid is maar relatief.

hereistom
door hereistom - Oct 9, 2012 om 19:32
740 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=macwouter schreef op dinsdag 9 okt 2012, 00:30]Een App op de iPad zoals in mijn geval de App van de Rabobank is alleen te downloaden via de Appstore van Apple en niet zoals op de PC via louche internetsite,s zoals Softonic of wat nog meer. Een App voor de iPad of iMac worden zeer streng gecontroleerd voordat ie daadwerkelijk in de Appstore terecht komt zo ook voor Android (Google Play). En niet vergeten,Apple maakt gebruik van Sandboxing.
Beter kan ik het niet verwoorden!

jo
door josty - Oct 9, 2012 om 23:48
26 Antwoorden / 3 Vragen

Welterusten al die mensen die denken dat hun Appletje en ipadje met Apps veilig zijn. Dat is alleen maar imago en heeft niets met de realiteit te maken.

ikbenik
door ikbenik - Oct 10, 2012 om 01:36
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=josty schreef op dinsdag 9 okt 2012, 23:48]Welterusten al die mensen die denken dat hun Appletje en ipadje met Apps veilig zijn. Dat is alleen maar imago en heeft niets met de realiteit te maken.

De Applelaars voelen zich boven iedereen verheven en onaantastbaar. Ik haat die arrogantie. Of is het toch een struisvogelsyndroom?

Een Apple die totaal geen beveiliging nodig heeft?
Lachband!!!

ikbenik
door ikbenik - Oct 10, 2012 om 01:38
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=alexishoop schreef op dinsdag 9 okt 2012, 17:36]wat wel zorgelijk is zijn de aantijgingen van spionage dmv hardware, software kun je nog redelijk eenvoudig zelf tegen weren, maar ook dat wordt moeilijker te bewijzen als consument nu je op elke site toestemmingsverklaringen krijgt waar je alleen ja klikt (succes met de dader achterhalen opta), recentelijk waarschuwde de VS nog voor computerchips uit china, al is dat ook uit onvrede vanwege china's banden met landen als Nkorea en iran,

Wat dacht je van on-the-cloud?

???

hereistom
door hereistom - Oct 10, 2012 om 02:13
740 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=ikbenik schreef op woensdag 10 okt 2012, 01:36][quote=josty schreef op dinsdag 9 okt 2012, 23:48]Welterusten al die mensen die denken dat hun Appletje en ipadje met Apps veilig zijn. Dat is alleen maar imago en heeft niets met de realiteit te maken.

De Applelaars voelen zich boven iedereen verheven en onaantastbaar. Ik haat die arrogantie. Of is het toch een struisvogelsyndroom?

Een Apple die totaal geen beveiliging nodig heeft?
Lachband!!!
Het probleem is dat jullie niet lezen of het gewoon niet begrijpen!
Niemand zegt hier dat een Apple geen beveiliging nodig heeft, maar het feit is dat de besturingssoftware wel een stuk veiliger is!
Maar goed ik wil hier helemaal niet Apple verdedigen o.i.d., de vraag van TS was of het veilig is om met een iPad te Internetbankieren en het antwoord daarop is dus Ja!

ikbenik
door ikbenik - Oct 10, 2012 om 09:30
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=hereistom schreef op woensdag 10 okt 2012, 02:13][quote=ikbenik schreef op woensdag 10 okt 2012, 01:36][quote=josty schreef op dinsdag 9 okt 2012, 23:48]Welterusten al die mensen die denken dat hun Appletje en ipadje met Apps veilig zijn. Dat is alleen maar imago en heeft niets met de realiteit te maken.

De Applelaars voelen zich boven iedereen verheven en onaantastbaar. Ik haat die arrogantie. Of is het toch een struisvogelsyndroom?

Een Apple die totaal geen beveiliging nodig heeft?
Lachband!!!
Het probleem is dat jullie niet lezen of het gewoon niet begrijpen!
Ik had het wel goed gelezen of begrepen.

[quote=hereistom schreef op woensdag 10 okt 2012, 02:13]Niemand zegt hier dat een Apple geen beveiliging nodig heeft, maar het feit is dat de besturingssoftware wel een stuk veiliger is!
Daar twijfel ik dus aan.
Het punt is juist dat ook Apple beveiligingslekken kent en wat ik nog erger vind: virussen e.d. in de doofpot stopt door hun arrogante houding.

hereistom
door hereistom - Oct 10, 2012 om 14:55
740 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=ikbenik schreef op woensdag 10 okt 2012, 09:30]
Daar twijfel ik dus aan.
Het punt is juist dat ook Apple beveiligingslekken kent en wat ik nog erger vind: virussen e.d. in de doofpot stopt door hun arrogante houding.
Dacht je nu echt dat Apple dat in deze tijd met Internet nog in de doofpot kan stoppen?
En de iPad bestaat al bijna 3 jaar en er zijn nog steeds geen virussen e.d. voor bekend.