me
door meisie Nov 21, 2013 om 16:01
Computers & telefonie

Vinkje op scherm pc

Wanneer ik mijn pc aanzet gebeurt het soms dat het vinkje niet beweegt. Dan moet ik de pc weer uitzetten en weer opnieuw starten. Dat vind ik lastig. Hoe komt dat en hoe kan ik voorkomen dat het steeds gebeurd.

744 9 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Nov 21, 2013 om 16:03
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo meisie,

Zit de muis wel goed verbonden met je computer?

Bij een draadloze muis: vervang de batterijen eens.

Met vr.gr.

me
door meisie - Nov 21, 2013 om 16:05
141 Antwoorden / 169 Vragen

Ik heb nog een muis met een draad in de pc

me
door meisie - Nov 21, 2013 om 16:07
141 Antwoorden / 169 Vragen

vergeet te vermelden dat de draad (plug) goed in de pc zit.

kaasbroodje
door kaasbroodje - Nov 21, 2013 om 16:10
937 Antwoorden / 2 Vragen

Koop een andere muis, uw oude is waarschijnlijk defect.

edrick3
door edrick3 - Nov 21, 2013 om 16:35
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=meisie schreef op donderdag 21 nov 2013, 16:07]vergeet te vermelden dat de draad (plug) goed in de pc zit.

Aangezien het euvel niet constant optreedt is er dan blijkbaar iets niet goed met de muis, want als het softwarematig zou zijn werkte die muis helemaal niet meer.
Probeer eens een andere muis.

Suc6

jantje7
door jantje7 - Nov 21, 2013 om 16:54
1459 Antwoorden / 23 Vragen

Mogelijk dat op de achtergrond een programma draai dat even heel veel van uw processor vraagt, bv. een update. Dus na het opstarten even kijken in taakbeheer welk programma.

jantje7

me
door meisie - Nov 21, 2013 om 17:03
141 Antwoorden / 169 Vragen

[quote=meisie schreef op donderdag 21 nov 2013, 16:01]Wanneer ik mijn pc aanzet gebeurt het soms dat het vinkje niet beweegt. Dan moet ik de pc weer uitzetten en weer opnieuw starten. Dat vind ik lastig. Hoe komt dat en hoe kan ik voorkomen dat het steeds gebeurd.

Dank voor de antwoorden allemaal

gsm
door gsm - Nov 22, 2013 om 23:33
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Als het een oude PC betreft, dan is de meest waarschijnlijke oorzaak een defect op het moederbord van de PC. In veel gevallen komt het door een defect aan de VRM, dat is de Voltage Regel Module, die voor de juiste elektrische stroomtoevoer naar de processor moet zorgen. Het kan echter ook veroorzaakt worden door de voedingseenheid in de PC.

gsm
door gsm - Nov 22, 2013 om 23:48
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Aanvulling:
Als het inderdaad een moederbord of voedingsprobleem is, wat het bevriezen van de muis veroorzaakt, dan reageert de PC meestal nergens meer op, dus ook niet meer op het toetsenbord.