la
door laurien80 Oct 23, 2006 om 21:31
Computers & telefonie

Virus niet te verwijderen?

Ik heb weer eens een vraagje.

Iedere keer als ik internet opstart ( nadat mijn pc heeft uitgestaan) opent er automatisch een pagina genaamd cracktools en vervolgens wordt er doorgelinkt naar advertentiesites over voornamelijk consols en games.

Ik dacht dat het spyware was en heb de volgende software indien nodig geupdate en een scan laten draaien:

- Hitman Pro

- Lavasoft Ad Aware SE Personal (apart van Hitman Pro)

- persoonlijke virusscanner

-http://www.microsoft.com/athome/security/update/windows_live_safety_center.mspx

Ook heb ik in delijst van programma's gekeken of er iets tussen staat dat zichzelf heeft geinstalleerd en verwijderd dient te worden, maar er stond niets vreemds bij.

Helaas is het nog steeds niet opgelost. Weet iemand anders wat ik zou kunnen doen?

644 13 Rapporteer

ve
door verwijderd - Oct 23, 2006 om 21:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

probeer de computer eerst eens te scannen met deze programma's in de veilige modus, want werkende programma's zijn meestal niet te verwijderen.
Is het dan nog niet weg probeer dan een onlinescan en fix van windowslive op onderstaand adres, en laat alles verwijderen en herstellen.

http://safety.live.com/site/nl-NL/default.htm

ve
door verwijderd - Oct 23, 2006 om 21:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Er zijn een aantal mogelijkheden;

1) U bent al eens op deze pagina geweest en heeft per ongelijk via bijvoorbeeld een popupvenster of een op de website aanwezige knop op "make this page your homepage" (of iets dergelijks) gedrukt.
2) U heeft te maken met een Hijack pagina, deze blijft dan inderdaad als opstartpagina staan en forceert zich elke keer (na de opstart terug) wat hindelijk is.

In geval 1, maar zowieso eens proberen; voer uw gewenste startpagina in. In het geval van Internet Explorer gaat u daarna naar Extra en dan Internet Opties, kies bij "Startpagina" daarna de optie 'Huidige gebruiken' en kies toepassen. Herstart daarna de PC eens en kijk of de door u gekozen pagina opkomt, zo ja; een keer per ongeluk ergens op gedrukt. Zo nee; een Hijack-tooltje, in dat geval graag de naam van de pagina waar u start, voor de meest zijn gerichte opruimmogelijkheden.

ve
door verwijderd - Oct 23, 2006 om 22:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoe start ik ook al weer in de veilige modus?

Het programma van Microsoft heb ik al geprobeerd, maar geen resultaat.

ve
door verwijderd - Oct 23, 2006 om 22:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Startpagina is niet gewijzigd, nl. http://www.nu.nl

De site zal ik kopieren, zodra ik weer opnieuw ben opgestart en naar je berichten.

ve
door verwijderd - Oct 23, 2006 om 22:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Laurien80,

in veilige modus opstarten .

bij het opstarten F8 toets gebruiken.

groet

ve
door verwijderd - Oct 23, 2006 om 23:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Haal CWShredder er nog eens apart overheen, zo geweldig is dat HitmanPro nu ook weer niet:

http://www.intermute.com/spysubtract/cwshredder_download.html

En haal je PC vervolgens eens door een online virusscanner:

http://housecall.trendmicro.com/

Welke virusscanner gebruik je eigenlijk?

ve
door verwijderd - Oct 23, 2006 om 23:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ohja, en maak daarna je PC schoon met CCleaner:

http://www.ccleaner.com/download/builds.aspx

(belangrijk: neem de Basic versie)

ve
door verwijderd - Oct 24, 2006 om 20:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik gebruik de volgende virusscanner:

Avira AntiVir® PersonalEdition Classic

Gratis, maar het werkt normaal gesproken prima.

De volgende website wordt dus automatisch in een nieuw browser geopend als ik internet explorer start:

http://www.cracktools.nl/wink.htm

Inmiddels heb ik deze site en de sites waar het naar toe verwees wel geblokkeerd, maar de browser blijft openen.

ve
door verwijderd - Oct 24, 2006 om 21:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

kijk ook een zelf in de program files map en kijk of u iets ziet van cracktools.

Deze gewoon verwijderen en dan moet het denk ik opgelost zijn

ve
door verwijderd - Oct 24, 2006 om 21:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als ik die website probeer te openen word ik doorgelinkt naar een andere site.

Heb je de stappen al doorlopen die ik je adviseerde?

Btw: gratis virusscanners zijn niet erg veilig, wellicht een goed moment om over te stappen?

ve
door verwijderd - Oct 28, 2006 om 19:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

hallo,

als u nog geen gebruik maakt van sp2 dan kan u dat het beste instaleren van microsoft.com dan blokkeert pop-ups dus dan word het geblokkeert dus niet meer geopent.

ve
door verwijderd - Nov 1, 2006 om 01:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Download HijackThis.

Runnen , scannen en kijken naar de lijst of er gekke dingen in staan.Mocht je twijfels hebben post het resultaat even by deze vraag.

Het probleem wat je omschrijft lijkt mij eerder een browser-hack.