ridder_1
door ridder_1 Nov 25, 2007 om 17:35
Computers & telefonie

Vista + canon printer PIXMA iP6210D

Ik heb gisteren een canon printer pixma P621-D gekocht. Dit is van oorsprong gechikt voor windows XP, maar met de driver via de downloadsite van Canon ook geschikt voor VISTA. Niet dus. !!

Ik heb de 3 uppdates vi hun site geqownload, opgeslagen op de harde schijf en uitgepakt. De bijgeleverde cdrom is alleen geschikt voor XP en kan / hoef je dus niet te gebruiken. D e4 bijgeleverde softwareprogramaatjes doen het wel (pakken goed uit) maar de printer doet het niet omdat het stuurprogramma blijkbaar niet op de harde schijf is geinstalleeerd. Wie weet hiervoor de oplossing, of wat doe ik fout. ??

1613 28 Rapporteer

stacey
door stacey - Nov 25, 2007 om 17:55
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Hoi,

Ik heb er niet zo veel verstand van, maar iets updaten als er niets is (te updaten) lijkt mij een onmogelijkheid.

Dus ik zou bijgeleverde cdrom dus wel installeren, dan kan hij die updaten......... wellicht werkt dat.

Groetjes,

labswans
door labswans - Nov 25, 2007 om 18:00
1918 Antwoorden / 10 Vragen

Dat het goed uitgepakt is en staat op uw harde schijf : prima , tot zover

Maar daarna moet u bij uw hardware in het configuratiescherm de printer opzoeken

Door op de printer te klikken kan u de driver installeren en de lokatie moet u dan opgeven waar u het precies heeft staan

Daarna computer opnieuw op laten starten

het typenummer welke u opgeeft bestaat niet

wel de p6210-D

de goede driver :

Downloads
Below are the available downloads. Depending on the file, you may be asked to enter the serialnumber of the product. Please have it ready for your convenience.

Software

File size
b7100MUx.exe580.5 Kb.

xandor020
door xandor020 - Nov 25, 2007 om 18:21
180 Antwoorden / 8 Vragen

Tikfoutje in de tekst, in de topic titel staat het wel goed ;)

stillywilly
door stillywilly - Nov 26, 2007 om 13:14
10 Antwoorden / 11 Vragen

Hallo,

Het is héél eenvoudig: VERWIJDER VISTA VAN JE PC EN INSTALLEER XP ER TERUG OP!!!!! Dan zal Uw printer zeker werken!!!!!!!

Gr. Willy

vr1944
door vr1944 - Nov 26, 2007 om 13:25
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Hallo,

Verwijder alle printersoftware van uw PC.Haal de printer los van de PC en herstart de PC.Installeer nu eerdt de drivers en software en sluit darna de printer aan of sluit hem aan als er omgevraagd wordt tijdens de instalatie.Vista verwijderen is onzin.

jurrien_1
door jurrien_1 - Nov 26, 2007 om 13:28
77 Antwoorden / 0 Vragen

dat is een reactie waar topicstarter niets aan heeft en tikje dom ook. De printer hoort onder Vista te werken via deze driverset..

http://software.canon-europe.com/products/0010235.asp

Download de drivers en laat ze automatisch installeren, Laat de printerkabel eruit en als de drivers erop staan doe de USB kabel in de computer, deze gaat met opstarten vanzelf de drivers zoeken en zal ze vinden in de door jou gemaakte map.Werkt het niet , Download de drivers en klik op opslaan.

gsm
door gsm - Nov 26, 2007 om 13:34
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Ik heb bij Canon GEEN Vista stuurprogramma voor de ip6210D kunnen vinden. Wel een algemeen bruikbare uitbreidings module voor bijna alle canonprinters (zie link Labswans), maar ik betwijfel of die module bruikbaar zal zijn zonder de volledige driver.

Wanneer Vista is bijgewerkt met de laatste updates is de kans aanwezig dat de driver al in Vista is ingebouwd.
Je moet dan helemaal geen software voor de printer installeren en als dat toch gebeurd is, deze software weer verwijderen (zie Configuratiescherm, Programma's ...).
Verwijder (deïnstalleer) eventueel de ip6210D ook uit het Printers en faxen venster van Vista. Zorg dat de printer niet is aangesloten.

Sluit de USB kabel van de Printer pas aan als Vista weer helemaal opnieuw is opgestart en zet dan de printer ook aan.
Als de driver al in Vista is ingebouwd, dan zal deze automatisch geïnstalleerd worden. In het andere geval heb je pech en zal Vista om een CD vragen.

GSM

ro
door ronjits - Nov 26, 2007 om 13:37
7 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb problemen gehad mijn oude computer dan maar en nieuwe. Maar ik heb drivers voor mijn Canon printer en voor Canon scaner, maar die weken niet onder Vista, dan maar naar de site, maar die downloads werken onder XP! Dan maar naar de hulplijn (dat kost 50 cent per minuut) ik ben daar prima geholpen, maar een leuke jongen geeft mij een gratis nummer n.l.: 0800 22666767.

Groet Ron Meijer.

gsm
door gsm - Nov 26, 2007 om 13:43
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Als de printer onder Vista (zonder extra drivers) geïnstalleerd kon worden, dan is er eventueel nog de uitbreidings module (zie antw Labswans) aan toe te voegen.

GSM

b7100MUx.exe
580.5 Kb.

jp
door jpater - Nov 26, 2007 om 13:45
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb via Windows Update (Start -> alle programma's), mijn Vista eerst geupdate, daarna opnieuw opgestart.

Toen heb ikd e Pixma IP6210d gewoon via USB aangesloten en kwam hijzelf met een melding dat hij de juiste printer had gevonden. Toen deze geinstalleerd waren, moest ik de pc opnieuw opstarten, maar kon ik wel printen.

Omdat ik had vernomen dat met de driver die van Canon zelf komt je betere kwaliteit foto's kunt afdrukken, heb ik daarna de gedownloadde drivers van Canon geinstalleerd.

No problem!

Als je vragen heb, hoor ik het graag!

gladdeharry
door gladdeharry - Nov 26, 2007 om 13:45
463 Antwoorden / 14 Vragen

Zo eenvoudig is het dus niet Stillywilly!De kans is groot dat de pc niet meer goed werkt als je Vista vervangt door XP.Waarschijnlijk is niet voor alle hardware een XP-driver beschikbaar.Dus denk eerst even na voordat je een reaktie geeft.

jp
door jpater - Nov 26, 2007 om 13:50
2 Antwoorden / 0 Vragen

Die Stilly Wille moet eerst leren omgaan met Vista, moest hij 5 à 6 geleden met XP ook.

Vista is in vergelijking met XP stukken beter, alleen vergt veel meer van het vermogen van je pc en werkt anders in gebruik! Maar wat wil je: Vista is een besturingssysteem en XP is een hetzelfde als een bekend keukengereedschap: Zo lek als een vergiet!

De iP6210d is een perfecte printer en werkt al enkele weken zonder problemen in combinatie mijn pc!

du
door dubbelzout - Nov 26, 2007 om 14:00
100 Antwoorden / 0 Vragen

Waar zijn toch die oude vertrouwde dagen gebleven dat een handleiding een stuk papier was met daarop een telefoonnummer. Dat belde je dan, dan kreeg je een bijster aardige dame aan de lijn, met het karakter van Felix Meurders:  Altijd een heel verhaal, maar ook altijd net effe de finesses NIET vermelden, waardoor het verhaal uiteindelijk half de mist in gaat.

Maar serieus, bel Canon. En binnen een kwartier is je probleem opgelost. Ik heb nog échte kwartjes liggen voor een weddenschap.

ro
door ronlau9 - Nov 26, 2007 om 14:00
46 Antwoorden / 0 Vragen

Gebruik al jaren Linux
Ik update wel de Linux versie kost toch niks
Zodra ik iets nieuws aan de pc hangt en de pc restart
komt de vraag New hardware found configure it
Indien ik de vraag met yes beantwoordt kent hij de nieuwe hardware Een tip
Het is ook mogelijk om Linux als tweede operating system te
gebruiken

la
door lama1948 - Nov 26, 2007 om 14:05
10 Antwoorden / 0 Vragen

Een printer installeren kan niet door het CDtje te draaien, dat moet via het configuratiescherm/printers. Dan vraagt hij vanzelf om de driver en dan kan je de cd erin doen. Als het goed is moet het dan wel werken.

cl
door cluwie - Nov 26, 2007 om 14:31
25 Antwoorden / 8 Vragen

Wat een onzin, om te zeggen dat je vista er af moet halen.Er zijn altijd mensen die moeilijkheden hebben met vista, maar ik dus niet en de canon printer werkt correct. De man of vrouw vraagt om een oplossing en zit niet te wachten op zo'n antwoord

ro
door rolalesy - Nov 26, 2007 om 16:07
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik had hetzelfde probleem met mijn canon printer. Het is echter makkelijk op te lossen. Zorg dat alle installatie bestanden van je computer zijn verwijderd. Zet daarna je printer aan en sluit hem dan aan op je pc. Vista "ziet" de nieuwe hardware en installeert vervolgens zelf de juiste software. Lukt toch niet, dan staat er wellicht nog een verborgen installatie op de pc. Ga dan naar de site van Canon. Zij hebben een speciaal de-installatie programma'tje waarmee alles wat met de printer te maken heeft wordt verwijderd. Herhaal daarna het trucje met "Vista zelf laten zoeken" en je kunt met de printer aan de slag

th
door thvk - Nov 26, 2007 om 18:10
6 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Het is héél eenvoudig: VERWIJDER VISTA VAN JE PC EN INSTALLEER XP ER TERUG OP!!!!! Dan zal Uw printer zeker werken!!!!!!!

Gr. Willy

..... Wat een simpele ziel......

ge
door gerdyn - Nov 26, 2007 om 18:45
9 Antwoorden / 4 Vragen

Hier staat enige info over installatie van canon onder vista
https://self-service.canon-europe.com/nl/pages/?c=SRVS/CGI-BIN/WEBCGI.EXE/,/?New,KB=%7b3C4F7FD9-A645-44FF-A0B7-9B8C97AC88E3%7d,Company=%7b5D57C876-253A-4B01-B12F-134801A1F92F%7d,Case=obj(59246),TemplateSet=Canon_SServe_Cust,Question=ref(SEK):::BDNYIVBRTN,Question=ref(UT):::EU1,varset_lang=nl,varset_country=NL,VARSET_URLLOC=self-service.canon-europe.com/nl/pages/ss_Layout.cgi,VARSET_ExitWin=Exit&LANG=nl

Wellicht heb je site al gezien, maar goed, ik wilde de link om drivers te downloaden maar die ligt er kennelijk uit.

Ik heb het met mijn HP ook gehad, maar toen was er voor vista drivers te downloaden en na de isntallatie van de drivers deed de printer het.

ge
door gerdyn - Nov 26, 2007 om 18:49
9 Antwoorden / 4 Vragen

Deze link ken je waarschijnlijk al, hier staan de drivers voor jou canon:
http://software.canon-europe.com/products/0010235.asp

co
door colenwim - Nov 26, 2007 om 21:20
6 Antwoorden / 5 Vragen

Ga eens naar de website van canon en kijk of er drivers zijn die je printer laten werken op vista.Zo heb ik dat ook gedaan ( al heb ik printer hp )

christin
door christin - Nov 27, 2007 om 00:50
105 Antwoorden / 4 Vragen

Helaas weet ik geen oplossing. Ik had hetzelfde toen ik mijn PC kocht met XP home edition. Wat ik ook deed. Via internet driver en stuurprogramma downloaden hielp niet en moest uiteindelijk een nieuwe printer en scanner kopen. De printer deed het wel maar de kleuren van de foto's waren heel lelijk. Ik ga dus voorlopig niet over naar Vista nu ik uw verhaal lees.

jurrien_1
door jurrien_1 - Nov 27, 2007 om 08:45
77 Antwoorden / 0 Vragen

De opmerking dat u nu niet overgaat naar Vista is gewoon dom. De bedoelde printer WERKT onder Windows Vista. Men moet alleen op de juiste manier de drivers en progamma's even van de website van Canon halen.Dit lukt topicstarter om 1 of andere reden niet en dit heeft helemaal NIETS met Vista te maken. Helaas zie je wel meer onkunde als er iets omgezet moet worden.Daarom is ook de aanbeveling, Weet je niets van computers ? Laat het even dooe iemand doen die dat Wel weet.Het enige dat topicstarter dient de doen is de link even kopie en past

https://self-service.canon-europe.com/nl/pages/?c=SRVS/CGI-BIN/WEBCGI.EXE/,/?New,KB=%7b3C4F7FD9-A645-44FF-A0B7-9B8C97AC88E3%7d,Company=%7b5D57C876-253A-4B01-B12F-134801A1F92F%7d,Case=obj(59246),TemplateSet=Canon_SServe_Cust,Question=ref(SEK):::BDNYIVBRTN,Question=ref(UT):::EU1,varset_lang=nl,varset_country=NL,VARSET_URLLOC=self-service.canon-europe.com/nl/pages/ss_Layout.cgi,VARSET_ExitWin=Exit&LANG=nl

http://software.canon-europe.com/products/0010235.asp

In deze link ( die al twee maal eerder kwam ) vind hij alles om de printer werkend te krijgen. Zelf via deze downloads de MP Pixma 180 All in one normaal aan de gang gekregen en bij een vriend draait de iP6210D ook op Vista.

vr1944
door vr1944 - Nov 27, 2007 om 08:47
1210 Antwoorden / 5 Vragen

@Christin,

Vista is al ruim een jaar op de markt en is een prima werkend OS.Toen XP op de markt kwam was er ook hardware die niet goed werkte net als nu met Vista .Bij XP waren dat o.a. printers,scanners  faxmodems'en W 95 software.Daarom kan alvorens je PC up te graden naar Vista de Microsoft Vista Advisor downloaden en installeren .Die bepaald welke onderdelen en software niet geschikt zijn voor Vista.Ik vind het merkwaardig dat je heden ten dage een Canon printer koopt zonder dat er Vista drivers meegeleverd word.Mijn HP1350 werkt overigens prima op Vista en is ruim 2 jaar oud.Tip: Altijd eerst de de drivers en software installeren daarna de hardware aansluiten op je PC

gsm
door gsm - Nov 27, 2007 om 18:23
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Samenvattend:

Deze printer wordt standaard al in Vista ondersteund!
Er hoeft (er mag zelfs) geen driver of stuurprogramma geïnstalleerd te zijn. Sluit de printer de eerste keer pas aan wanneer Vista al is gestart.

Als de printer werkt, dan kan een verbetering bij Canon worden gedownload en deze kan dan worden toegevoegd aan het stuurprogramma. Zie ook het antwoord van Labswans en mijn eerdere antwoord met de link naarde uitbreiding voor het stuurprogramma van Vista.

GSM

gsm
door gsm - Nov 27, 2007 om 20:04
5940 Antwoorden / 47 Vragen

stillywilly zal het ongetwijfeld goed bedoeld hebben.
Ook de andere antwoorden kloppen echter vaak niet en ook daar heeft de vragensteller dan niet veel aan. Ga er maar van uit dat iedereen zijn best doet om te helpen en dan is ook een foutje gauw gemaakt.

GSM

gsm
door gsm - Nov 27, 2007 om 20:06
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Klopt bijna, behalve in dit geval:
Er mag bij Vista geen software geinstalleerd zijn, omdat de driver voor deze printer al standaard in Vista aanwezig is.

GSM

vr1944
door vr1944 - Nov 27, 2007 om 20:21
1210 Antwoorden / 5 Vragen

@GSM,

Jouw verhaal klopt helemaal maar ik ging er vanuit gezien de vraag dat de printer niet herkent werd door Vista.Hasta la Vista.