re
door remi16 Mar 8, 2012 om 18:30
Computers & telefonie

Vista Crash

Na de scan van het programma Hitmanpro wat ik al weer een aantal jaren gebruik vond deze een verdacht bestand, ik heb voor de optie verwijderen gekozen, waarnaar het programma uit z'n eigen de pc opnieuw ging opstarten , met alle gevolgen van dien ,pc met Vista Home Premium start nu niet meer op en blijft met opstart herstel komen.
Ik kan vervolgens naar systeem herstel ,maar helaas met een oude datum lukt het ook niet systeem te herstellen ,ook nog geprobeerd via F8 en dan Veilige modus ,maar ook dit geeft elke keer weer het zelfde cirkeltje opstart herstel etc..........

Hoor graag van jullie wat hier aan de hand is en hoe ik dit kan oplossen........

Remi

1246 16 Rapporteer

re
door remi16 - Mar 8, 2012 om 19:29
101 Antwoorden / 41 Vragen

Oorzaak inmiddels gevonden:

C:/Windows/System32/Drivers/sptd.sys voor opstarten is beschadigd.

Nu nog de oplossing om dit te herstellen.
Kom maar op specialisten..............

zw
door zwaardvis - Mar 8, 2012 om 20:10
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Van een andere Vista PC kopieren??? Misschien kan iemand hem ter beschikking stellen.

re
door remi16 - Mar 8, 2012 om 20:13
101 Antwoorden / 41 Vragen

Dat moet wel lukken maar hoe krijg ik het bestand dan naar mijn pc.

zw
door zwaardvis - Mar 8, 2012 om 20:25
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Als opstarten in veilige modus (F8 tijdens start) ook niet werkt, dan kun je de PC vanaf een CD of USB opstarten. Je moet dan wel zo'n opstartbare CD of USB met een besturingssysteem hebben. Een Ubuntu CD of USB Stick bijvoorbeeld. Aan te maken op een andere PC. Of de HDD er uit halen en koppelen als 2e schijf aan een andere PC.

freya
door freya - Mar 8, 2012 om 20:26
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo remi16,

Was dat 'spdt.sys' bestand ook het bestand dat HitmanPro had gevonden en verwijderd? Zelf gebruik ik ook nog Windows Vista, maar het genoemde bestand staat bij mij niet op de harde schijf.....

m.vr.gr. Freya

re
door remi16 - Mar 8, 2012 om 20:31
101 Antwoorden / 41 Vragen

[quote=zwaardvis schreef op donderdag 8 mrt 2012, 20:25]Als opstarten in veilige modus (F8 tijdens start) ook niet werkt, dan kun je de PC vanaf een CD of USB opstarten. Je moet dan wel zo'n opstartbare CD of USB met een besturingssysteem hebben. Een Ubuntu CD of USB Stick bijvoorbeeld. Aan te maken op een andere PC. Of de HDD er uit halen en koppelen als 2e schijf aan een andere PC.

Ik heb de originele Vista schijf erbij.

re
door remi16 - Mar 8, 2012 om 20:34
101 Antwoorden / 41 Vragen

[quote=freya schreef op donderdag 8 mrt 2012, 20:26]
Hallo remi16,

Was dat 'spdt.sys' bestand ook het bestand dat HitmanPro had gevonden en verwijderd? Zelf gebruik ik ook nog Windows Vista, maar het genoemde bestand staat bij mij niet op de harde schijf.....

m.vr.gr. Freya

Vista komt zelf met een log bestand na opstart herstel en geeft aan dat dit opstart bestand is beschadigd.
Dit bestand stond dus ook in Hitmanpro,wist ik toen maar wat ik nu wist want dan had ik het genegeerd i,p.v. verwijderd.

freya
door freya - Mar 8, 2012 om 20:47
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@remi16:

Van wat ik zoal op het internet tegenkom, zou dit bestand deel uitmaken van b.v. Deamon Tools of Alcohol120%. Zou dat kunnen kloppen? En als mogelijke oplossing lees ik dat je moet opstarten met een bootable CD of USB-stick (eventueel de startvolgorde in het BIOS aanpassen) en dan dat sptd.sys bestand verwijderen, verplaatsen of hernoemen. Daarna zou Vista weer kunnen starten.

Freya

re
door remi16 - Mar 8, 2012 om 21:01
101 Antwoorden / 41 Vragen

Alcohol 120% heb ik in het verleden wel eens gebruikt maar staat voor zover ik weet niet meer op m'n pc.

Ik zal morgen eens booten vanaf de orginele CD en kijken wat er gebeurt.

Ga er vanuit dat als ik de optie herstellen kies dat ik alles kwijt ben,en dat is nu net niet de bedoeling.

freya
door freya - Mar 8, 2012 om 21:07
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=remi16 schreef op donderdag 8 mrt 2012, 21:01]Alcohol 120% heb ik in het verleden wel eens gebruikt maar staat voor zover ik weet niet meer op m'n pc.

Ik zal morgen eens booten vanaf de orginele CD en kijken wat er gebeurt.

Ga er vanuit dat als ik de optie herstellen kies dat ik alles kwijt ben,en dat is nu net niet de bedoeling.
Met een Windows 'reparatie' zou je niet alles kwijt moeten raken. Met een 'recovery' naar begintoestand uiteraard wel. Als er nog belangrijke data op de schijf staat, zou ik voor de zekerheid de schijf uit de computer halen en hem in een andere computer als dataschijf monteren. Je kunt dan ook meteen dat spdt.sys bestand naar een andere plaats verhuizen (of een andere naam geven). Daarna de schijf weer terugplaatsen in de computer.

Freya

zw
door zwaardvis - Mar 8, 2012 om 21:08
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Ik ken de Vista CD niet en weet niet of die een optie Herstellen heeft.
Ik zou beginnen met het maken van een Ubuntu of Xpud CD of USB. Dat kan zeker geen kwaad om daarmee op te starten.

re
door remi16 - Mar 10, 2012 om 07:34
101 Antwoorden / 41 Vragen

Computer heb ik weg gebracht om mijn documenten te redden,en dan zal ik een her installatie moeten uit voeren.

Ik draai nu Vista, maar overweeg Windows 7,alleen vind ik 7 in vergelijk tot Vista erg uitgekleed,hoor graag eens jullie meningen en advies.

vatoslocos
door vatoslocos - Mar 10, 2012 om 07:51
11 Antwoorden / 1 Vragen

draai hier zelf op windows 7 ultimate, en is naar mijn mening veel beter als vista besturings systeem.
even op spotnet een een windows 7 versie downloaden de daz loader erbij om te activeren en gaan met die banaan.
een kind kan de was doen.
wat betreft hitman pro, ik noem het maar (s)hitmanpro, dat programma nooit meer installeren op je pc.
in het verleden ook veel problemen mee gehad (crash pc)
je kan beter spybot, malwarebytes(anti malware) en ad aware runnen in combinatie met een goede virusscanner en adfender en je draait als een tierelier op je pc.
succes

re
door remi16 - Mar 10, 2012 om 12:15
101 Antwoorden / 41 Vragen

Ik ben niet zo van de illigale besturings versies,daar je vroeg of laat toch wel weer tegen problemen aanloopt met valideren.

freya
door freya - Mar 10, 2012 om 12:30
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@remi16:

Je kunt ook gewoon Vista blijven gebruiken hoor. Zelf werk ik nu al 3 jaar met Vista en ondervind eigenlijk geen enkel probleem. Als je de mogelijkheid hebt om een 'recovery' uit te voeren, dan is dat nog wel de snelste manier om weer een werkende computer te krijgen. Daarna nog even de updates en prgogramma's installeren en je bent klaar.

Freya

re
door remi16 - Mar 12, 2012 om 17:13
101 Antwoorden / 41 Vragen

Systeem draait weer met nieuwe Vista installatie.

Nog even een vraagje:

Ik had in Windows Live mail aan de rechter kant m'n agenda staan deze is in deze versie alleen met knop links onder te vinden.
Vreemd dat ik opeens een andere versie heb kennelijk,maar misschien is dit wederom in te stellen.

Hoor het graag......