so

Vliegtuig-modus niet uit te zetten op windows10 phone

onverwachts is de vliegtuig modus  aan en dat heb ik niet gedaan. kan dit ook niet uitzetten. heb geen verbinding meer en geen wi-fi. heb een Lumia 640 xl. wat moet ik doen?

9127 11 Rapporteer

dirck
door dirck - Jun 28, 2016 om 21:51
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Start als eerste de telefoon even opnieuw op, mogelijk is het dan al opgelost.

Groet, Dirck

marita5
door marita5 - Jun 28, 2016 om 22:14
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Sonja Van Roekel - Assendelft ,

Dit stond in de handleiding ,  .

 1 Veeg op het startscherm vanaf de bovenkant van het scherm omlaag en tik op ALLE  INSTELLINGEN > vliegtuigstand.

2. Staat de status op Ingeschakeld ,  Schakel dit uit ..

diumenge
door diumenge - Jun 28, 2016 om 22:45
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Opnieuw opstarten gaat niet werken, toestel zal dan in de vliegtuigstand blijven.

De suggestie van Marita5 zou wel moeten werken, als je vanaf de bovenkant van het scherm naar beneden 'veegt' krijgt allemaal verschillend opties te zien. Een daarvan is het uit- of inschakelen van de Vliegtuigstand. Uit de vraagstelling wordt niet duidelijk of je dat al geprobeerd hebt.

jo
door jorisw Jun 29, 2016 om 21:16
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Je hebt gelijk als iemand het bewust heeft aangezet. Als het spontaan is gebeurd zoals TS zegt, dan kan het zomaar hersteld zijn na een herstart. Het kost niks om het even te proberen.

diumenge
door diumenge Jun 29, 2016 om 23:16
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ik sluit niet uit dat het spontaan kan gebeuren, maar ik heb dat nog nooit meegemaakt. Het toestel kan ook per ongeluk en onopgemerkt in de vliegtuigstand zijn gezet. Ach, van TS horen we vermoedelijk toch niets meer.

akkerdistel
door akkerdistel - Jun 29, 2016 om 12:14
1790 Antwoorden / 3 Vragen

WiFi zou overigens gewoon mogen werken in V.M..

jo
door jorisw Jun 29, 2016 om 21:14
4340 Antwoorden / 1 Vragen

In vliegtuigmodus worden alle radioverbinding uitgeschakeld. Dat het geen invloed heeft op de vliegtuiginstrumenten is niet relevant. Fabrikant hebben het nu eenmaal zo gemaakt dat alles uit gaat.

akkerdistel
door akkerdistel Jun 29, 2016 om 22:50
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Jorisje toch, word eens handelingsbekwaam..

diumenge
door diumenge Jun 29, 2016 om 23:13
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Klopt, na het inschakelen van de vliegtuigstand kan je de, uitgeschakelde, wifi inderdaad gewoon weer inschakelen.

wi
door wim62 - Jun 29, 2016 om 12:56
5 Antwoorden / 1 Vragen

Je kunt ook het volgende proberen .
De achterkant verwijderen , lipo eruit halen minuutje wachten lipo er weer achterkantje er weer op en toestel weer inschakelen .
Zo hebt je een reset gedaan van je toestel met behoud van alles wat er op staat .
suc6

ka
door karelberger - Jun 29, 2016 om 21:13
8 Antwoorden / Vragen

Probeer eens batterij er uit te halen, dan reset windows 10 meestal

Gerry1969
door Gerry1969 Jun 29, 2016 om 21:34
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Deze tip werd al ruim 8 uur eerder gegeven. Hierboven!
Diewilik

endemion
door endemion Jun 30, 2016 om 17:43
237 Antwoorden / 3 Vragen

Tja die wim nemt de batterij echter wel lipo, kan me voorstellen dat dat nu niet bepaald duidelijk is voor iedereen.

Ma
door Mat Matheij - Jun 30, 2016 om 01:35
986 Antwoorden / 3 Vragen

Klaarblijkelijk is uw 640XL waarop oorspronkelijk W 8.1 was geinstalleerd nu geüpgraded naar W10
DIe heeft een apart scherm zoals ook bij een Windows 10 PC die recentelijk is geüpgraded in de taakbalk - sinds de laatste upgrade. Dan moet je deze zaken apart instellen. Geen paniek weer zoeen geweldige optie. Even op taakbalk kijken. Kom je hem vanzelf tegen.

mn
door mnb - Jun 30, 2016 om 09:21
7 Antwoorden / Vragen

Dag Sonja. Vervelend dat hij niet van de vliegtuig modus gaat. Om de vliegtuig modus aan en uit te schakelen heeft de telefoon geen verbinding nodig. Je kunt het in het instellingen menu vinden. Mocht dat niet werken dan kunt u kiezen voor een soft reset. Dat is niet gewoon de batterij eruit trekken maar een handeling van bepaalde knoppen tegelijk in drukken en vasthouden. Bel/loop even langs bij een telefoonwinkel. Zij weten wel welke volgorde van knoppen er nodig is voor de reset. Lukt dat ook niet dan is er nog een mogelijkheid tot een hard reset maar die zet de complete telefoon weer terug naar de instellingen zoals hij de fabriek uit kwam. Dus zonder je persoonlijke inhoud of evt apps en updates.

mn
door mnb - Jun 30, 2016 om 09:24
7 Antwoorden / Vragen

Kijk ook eens op Tweakers, daar zijn veel mensen actief die je vast verder kunnen helpen. https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1627509

marita5
door marita5 - Jun 30, 2016 om 09:27
11534 Antwoorden / 15 Vragen
so
door solbeamer - Jul 1, 2016 om 08:37
30 Antwoorden / 3 Vragen

Ik kreeg in het vliegtuig het verwijt dat mijn telefoon aan stond terwijl het commando was gegeven om de boel uit te zetten.
Maar hij STOND UIT!!

De grap was dat het mijn wekker was. Die gaat af ondanks dat de boel uit staat.
Stewardessen zijn niet altijd flexibel in het begrijpen der dingen.. :P