adri55
door adri55 May 7, 2010 om 11:37
Computers & telefonie

Vodafone

Hallo , Mag vodafone, nu ik naar een andere provider ga ,opeens de einddatum van een contract dat in 2002 is afgesloten gebruiken . Mijn laatste contract loopt af op 5 augustus . Maar nu kan ik pas op 23 augustus overstappen .

384 8 Rapporteer

ve
door verwijderd - May 7, 2010 om 12:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als jij een contract met ze afgesloten hebt tot die tijd, dan is het antwoord helaas: Ja.

Indien er goede redenen zijn waarom je het contract eerder wil beëindigen zoals bijvoorbeeld slecht bereik bij u in uw omgeving, dan wil een nette brief vaak wel eens helpen.
Maar als Vodafone kinderachtig is, dan zit u er daadwerkelijk aan vast.

Ik vraag mij overigens wel af, hoe u bij de 23ste augustus uit komt. Vaak wil een nieuwe provider u graag zo snel mogelijk binnen hebben. Als u aangeeft dat u direct over wil stappen op 5 augustus, is dat dan niet mogelijk?

ve
door verwijderd - May 7, 2010 om 15:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vodafone vindt dat het contract van 2002 geldig is , en wil dus niet eerder mijn nummer vrij geven , het laatste contract dat eindigt op 5 augustus , telt niet volgens vodafone .

ve
door verwijderd - May 7, 2010 om 16:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

@adri55

Kostenloos overstappen: aan het eind van de contract-periode met inachtneming van één maand. 23/8 overstappen?? Als laatste contract afloopt op 5 augustus zal het niet de 23ste zijn, maar per 5 september.

Contract [doorlopend] uit 2002 - is dan allang aan zijn eind en kan je na opzegging de maand erna weg zijn.
Vodafone houdt die aan? Vreemd. Lijkt mij die van augustus te moeten zijn.

Stuur evt. nog eens een mailtje naar:
vodafonewebrelations.nl@vodafone.com
Zou erbij vermelden, betreft VaraKassa/V&B/7-5-10/adri55

ve
door verwijderd - May 7, 2010 om 20:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

adri55

In principe moet vodafoon de begindatum van het laatste (jaar)kontrakt aanhouden. Dus die datum plus 13 maanden is dan de datum waarop je de overeenkomst schriftelijk, aangetekend en met bewijs van ontvangst, kunt beëindigen.

Sukses en met vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - May 7, 2010 om 20:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

adri55 schreef op vrijdag 7 mei 2010, 15:47: Vodafone vindt dat het contract van 2002 geldig is , en wil dus niet eerder mijn nummer vrij geven , het laatste contract dat eindigt op 5 augustus , telt niet volgens vodafone .

Heeft het niet iets te maken met het overzetten/behouden van je nummer bij overstap, daar is wel een periode voor nodig en dan moet in die periode je abo wel gehandhaafd blijven, wellicht hebben ze daar die 23 dagen voor nodig ?

ve
door verwijderd - May 8, 2010 om 18:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt voor de antwoorden , ik ga er bij vodafone op door .

ve
door verwijderd - May 8, 2010 om 18:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

U kunt per einddatum laatste overeenkomst opzeggen. Als u nu schriftelijk aangetekend opzegt per einddatum overeenkomst dan moet dat goed gaan en per 5 augustus ingaan.

Bij een overeenkomst voor een jaar ( 12 maanden) is dat van b.v. 5 augustus tot 5 augustus het daarop volgende jaar.

Als u met nummerbehoud overstapt, dan regelt uw nieuwe provider de overstap en vaak ook de opzegging.
Als nummerbehoud geregeld is door nieuwe provider, dan raad ik aan om alsnog per einddatum overeenkomst op te zeggen bij oude provider. Het nummerbehoud gaat vaak goed, maar de beëindiging bij oude provider niet.

Let erop dat Vodafone einddatum overeenkomst schriftelijk bevestigt en bewaar dit minimaal 5 jaar na einddatum overeenkomst. Dan heeft u altijd rechtsgeldig bewijs dat u heeft opgezegd.

Zie ook info bij Consuwijzer over mobiele telefonie: Klik

ve
door verwijderd - May 8, 2010 om 19:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kijk in overeenkomst wat uw opzegtermijn is. Volgens de site is de opzegtermijn voor particulieren 1 maand, voor zakelijke abonnementen 3 maanden.

Aangetekende brieven verzenden met ontvangstbevestiging.
Kopie brieven + verzend- + ontvangstbewijs goed bewaren.