Pi
door Pien2005 1 apr. 2019 om 12:10
Computers & telefonie

Vodafone geen waarschuwing beltegoed 100% verbruikt

Bij het Vodafone abonnement wordt een waarschuwing van 80% én 100% verbruikt data tegoed gegeven en daarna de melding wat de kosten worden als je meer dan 100% gebruikt, hierbij is dan ook maar een maximale overschrijding mogelijk om de gebruiker te berschermen.
Bij het beltegoed blijkt dat anders te gaan. Een melding bij 80%, dus mijn dochter houdt steeds de berichten in de gaten, maar krijgt geen melding dat het tegoed 100% op is en wat de kosten buiten de bundel zouden zijn. Het eerstvolgende bericht dat ze ontvangen heeft is dat de rekening tot 530 euro opgelopen is!
Moet Vodafone ook niet bij het beltegoed een waarschuwing bij 100% geven en melden wat de kosten zijn bij overschrijden van de bundel? Waarom is er geen max van overschrijding bij bellen net zoals bij de data om de gebruiker te beschermen?

706 13 Rapporteer
ep
door epcot - 1 apr. 2019 om 12:18
784 Antwoorden / 17 Vragen
4

Data is vaak veel duurder dan belminuten en dan lopen de kosten ook sneller op. Uw dochter heeft een melding gehad bij verbruik van 80% dat moet je toch wel doorhebben dat je daarna niet nog steeds tientallen uren kan bellen. Als zij voor ruim 500 euro gebeld heeft dan heeft ze nogal erg veel gebeld of naar een heel duur land buiten de eu.

ne
door neodutchio - 1 apr. 2019 om 12:19
2757 Antwoorden / 11 Vragen
1

Dus uw dochter krijgt bericht dat de bundel bijna op is en blijft vervolgens gewoon doorbellen. En flink ook zo te zien. Buiten bundel bellen kost, wat ik zo snel vind op internet, €0,25 per minuut. Als uw dochter een abonnement heeft van €50,- per maand, dan heeft ze 1920 minuten, oftewel 32 uur buiten haar bundel gebeld. En dan moet en ander haar waarschuwen dat ze wel erg veel belt?

door sira - 1 apr. 2019 om 12:28
188 Antwoorden / 19 Vragen
1

Misschien zie ik het verkeerd, per slot van rekening ben ik van de vorige eeuw, maar is dat niet iets dat onder de verantwoording van u of uw dochter valt? Moet iedere provider bij elke klant over de schouder naar het gebruik meekijken?

Zoals ik het lees, heeft uw dochter een prepaid kaart. Laat haar op de telefoon bij de contacten "beltegoed" instellen. Ze kan dan kiezen, òf een sms sturen met de vermelding "status" naar het nummer 4000, waarna ze een smsje terugkrijgt met beltegoed, of ze belt naar *101#, dan hoort ze wat haar tegoed nog is.

ep
door epcot 1 apr. 2019 om 13:38
784 Antwoorden / 17 Vragen

Met een prepaid card kan je niet een rekening krijgen van 530 euro maar alleen dat verbruiken wat er op je card staat.

door sira 1 apr. 2019 om 15:55
188 Antwoorden / 19 Vragen

@Epcot
Je hebt helemaal gelijk. Ik zei toch al dat ik uit de vorige eeuw kwam. Trouwens, wij gebruiken in deze streek helemaal geen mobieltjes, wij gebruiken postduiven. Er is hier laatst op de dijk zelfs een zendeling vermoord, kun je nagaan :-))

Maar dan nog, moeder en dochter zijn er zelf verantwoordlijk voor.


ep
door epcot 1 apr. 2019 om 16:40
784 Antwoorden / 17 Vragen

@sira, met de laatste zin van je ben ik het eens maar uit de vorige eeuw kom ik zelf ook maar postduiven nee te dier onvriendelijk, ben meer een voorstander van rook signalen ondanks de lucht vervuiling.

door sira 1 apr. 2019 om 19:27
188 Antwoorden / 19 Vragen

Weet je Epcot, wij hebben hier in het verleden ook met rooksignalen gewerkt, maar aan een dijk bij de rivier waait het altijd wat harder en dat werden toen echt hele rare woorden en zinnen, vandaar de duiven.

Fijne avond.

door tijger1 - 1 apr. 2019 om 12:58
38411 Antwoorden / 21 Vragen
4

Misschien dan dochter maar onder curatele laten stellen? Blijkbaar weet ze niet wat ze doet.

door panter22 - 1 apr. 2019 om 13:08
2778 Antwoorden / Vragen
0

Je dochter heeft te veel met de mobiel gespeeld.  Je kunt haar maar beter aan de tand voelen hoe ze dit voor elkaar heeft gekregen.
Tref een betalingsregeling.

door edrick3 - 1 apr. 2019 om 13:11
26837 Antwoorden / 85 Vragen
1

om de gebruiker te beschermen?

De gebruiker moet zijn/haar verstand zelf gebruiken.

door aurora1 - 1 apr. 2019 om 13:13
13619 Antwoorden / 6 Vragen
3

Waarom neemt u haar de telefoon niet af als waarschuwingen genegeerd worden? De verantwoordelijkheid ligt bij u en bij uw dochter en bij niemand anders.
Dat wordt dus voor haar een baantje zoeken en de schuld aan u afbetalen. Dwz als u haar hiervan wilt laten leren.

door simon55 - 1 apr. 2019 om 13:19
1443 Antwoorden / 4 Vragen
1

Ik heb t ooit gehad,dat de aardappelen verbrand waren. Kreeg géén waarschuwing, nou lekker hoor

ne
door neodutchio 1 apr. 2019 om 13:38
2757 Antwoorden / 11 Vragen

En de fabrikant van de pannen had u niet gebeld toen de aardappelen bijna gaar waren en toen ze droog gekookt waren? Inderdaad een schande.

door tijger1 1 apr. 2019 om 16:20
38411 Antwoorden / 21 Vragen

Lol

ep
door epcot 1 apr. 2019 om 16:41
784 Antwoorden / 17 Vragen

Schandalig! En wat zei de Gasunie toen u hier ging klagen?

door simon55 1 apr. 2019 om 21:20
1443 Antwoorden / 4 Vragen

Dat ik bij de pannenboer moet wezen, van keukenkast naar kamermuur het alom bekende verhaal

door cor buissant des amorie - 1 apr. 2019 om 13:21
28 Antwoorden / Vragen
1

Bij data gebruik gaat het ongemerkt en daar wordt voor gewaarschuwd, soms weet men niet dat men dat verbruikt en daarvoor die melding.
Bij telefoon gesprekken wordt er bewust gebeld, zeker na een waarschuwing, heeft men dat in eigen hand.
Wel een goede (helaas dure) les voor uw dochter.

door heremietkreeft - 1 apr. 2019 om 16:57
9686 Antwoorden / 156 Vragen
0

In iets andere woorden: wat is het nut dat op het moment dat uw dochter aan het telefoneren is de melding komt '100% van tegoed verbuikt'. Op basuis van uw opmerking zou dan op het zelfde moment de verbinding verbroken moeten worden de verbinding dan wordt verbrokenom overschrijding te voorkomen.


door Grunnen. - 1 apr. 2019 om 17:18
438 Antwoorden / Vragen
0

5 GB
10 GB
Onbeperkt bellen
€ 25,00
€ 20,00

Ka
door Kassagebruiker - 1 apr. 2019 om 17:30
289 Antwoorden / 2 Vragen
0

Wat staat er in de belhistorie van de telefoon?

ro
door ron503 - 1 apr. 2019 om 19:49
839 Antwoorden / 0 Vragen
0

Zo te lezen maakt uw dochter gebruik van een beltegoed optie en heeft dus geen echt abonnement. Vodafone heeft bij het opraken van dat beltegoed wel gewaarschuwd maar uw dochter heeft gedacht nogmaals een berichtje te krijgen of heeft gedacht dat als het beltegoed op is de telefoon geen verbinding meer zou hebben. Zo zou het met een beltegoed nummer wel moeten gaan want op is op en zou er voordat de telefoon weer gebruikt zou kunnen het beltegoed eerst opgewaardeerd moeten worden.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

HE
HEDV - 20 jul. 2019 om 20:15
Vakantie & reizen
Problemen met TUI vlucht naar Kreta morgenochtend. Advies nodig

Problemen met TUI vlucht naar Kreta morgenochtend. Advies nodig

We hebben een vakantie naar Kreta geboekt via TUI. Voor deze vakantie hebben we behoorlijk veel extra betaald om op de vroege vlucht te zitten. Op deze manier komen we begin van de middag aan op Kreta.   De vlucht zou morgenochtend rond 8:45 vertrekken, wat betekent dat we rond 4:00 al van huis moeten vertrekken. Vroeg naar bed dus. Vlak voor het slapen nog even snel op de Schiphol site ge ... Lees meer

ru
ruudolf - 17 jun. 2019 om 18:59
Geldzaken & recht

Nationale ombudsman

Goedendag,

Mijn vraag is dat ik een probleem met de politie heb. Zonder inhoudelijk hier verder op in te gaan omdat dat een lang verhaal is en ook niet relevant is voor mijn vraag, wil ik jullie vragen.
Op een gegeven moment ben ik naar de Nationale ombudsman gegaan, omdat ik de procedure bij de politie/klachtencommissie politie doorlopen had. Toen mijn klacht bij de Nationale o ... Lees meer

Ya
YamiHuss - 19 jul. 2019 om 22:29
Geldzaken & recht

Is er iets minder dringend dan een urgentie voor Woonnet Haaglanden?

Ik ben Yamila en ben 25 jaar oud, Ik heb een wajonguitkering en ik woon al 5 jaar in een studentflet. Ik kwam hier wonen toen ik voor het eerst ging studeren maar ik had veel problemen met met mijn opleiding (deze is mislukt) omdat ik chronisch ziek ben. Ik heb toch besloten na 1 jaar intensive behandeling om toch een deeltijdsopleiding doen, dit leek me ook best haalbaar en ik wil heel graag een ... Lees meer