ro
door robbertdeb Aug 30, 2011 om 08:03
Computers & telefonie

Vodafone: Vodafone constant niet nakomen afspraken, tevens contract breuk

Hallo allemaal, ik heb een klacht over Vodafone. Helaas lukt het mij op geen enkele manier tot Vodafone door te dringen. Vandaar dat ik via deze weg mijn probleem wil voorleggen.

De aan mij geleverde Samsung Galaxy SII door Vodafone had een zeer slecht functionerende GPS. Hiervoor heb ik contact opgenomen met de vodafone klantenservice. Die mij adviseerde het product terug te sturen. Binnen de 8 dagen termijn heb ik de telefoon teruggestuurd naar Vodafone op 13 Juli 2011. Met het standaard door Vodafone meegeleverde terugstuur formulier. Hierop heb ik aangegeven wat er defect was en dat het toestel herleverd diende te worden.

Hierna bleef het een tijd stil, vandaar dat ik weer ging bellen naar Vodafone. Echter was mijn toestel nog niet binnen, volgens de track and trace echter al wel. Na Vodafone nog een aantal keer te bellen, was mijn toestel ineens wel binnen. En zou er zo spoedig mogelijk een nieuwe worden opgestuurd.

Op 1 Augustus 2011 had ik de nieuwe in huis. Helaas was dit echter een Samsung Galaxy SI+ inplaats van de door mij bestelde Samsung Galaxy SII. Toestel weer retour gedaan naar Vodafone op 2 augustus, met het daarvoor bedoelde formulier, herlevering aangekruist en beschreven wat er fout was gegaan.

Zodra ik op de Track and Trace zag dat het product afgeleverd was, heb ik Vodafone weer gebeld, aangezien ik wilde voorkomen dat het weer fout zou gaan. Volgens Vodafone zou mijn Galaxy SII zo spoedig mogelijk worden geleverd. Na een week weer gebeld, en het toestel zou geleverd worden zodra het binnen was.

Daarna heb ik regelmatig gebeld voor een status update, aangezien het toestel overal gewoon leverbaar was. Tot ik op maandag 22 Augustus belde en mij werd medegedeeld dat mijn verlenging zonder mij te informeren was geannuleerd. Hierop heb ik aangegeven dat ik hiermee niet akkoord ben. En dat ik verwachte dat ik het toestel deze week eindelijk is geleverd zou krijgen. Hierop werd mij uiteindelijk medegedeeld dat ze hiervoor gingen zorgen. Ze zei dat er een opmerking bij mijn order was geplaatst, en dat het nu echt goed zou komen. Deze week zou ik eindelijk mijn Samsung Galaxy SII geleverd krijgen.

Tot mijn verbazing had ik echter vrijdag 26 Augustus nog geen telefoon. Vandaar dat ik weer contact heb opgenomen met Vodafone. Hierbij werd mij aangegeven dat de Samsung Galaxy SII niet meer aan mij geleverd ging worden. En dat ik het best een nieuwe verlenging/abonnement bij ze kon afsluiten, tegen de nu geldende voorwaarden. Deze zijn echter een stuk slechter dan de voorwaarde die stonden op het moment van afsluiten. Wat ik ook zei, hij bleef dit herhalen. Hij kon mij helaas niet verder helpen, en zijn excuses voor het ongemak. Tevens bleef hij herhalen dat het door mij bestelde toestel niet meer geleverd kon worden, terwijl als ik een nieuwe order aanmaak dit ineens wel kan.

Ik heb het gevoel dat Vodafone er alles aan doet om een met mij gemaakt contract niet na te komen. Eerst houden ze mij 43 dagen aan het lijntje met alles komt goed. En daarna proberen ze het contract eenzijdig op te zeggen. Terwijl de prijzen nu bij alle providers een stuk duurder zijn geworden.

Hoe kan ik doordringen tot Vodafone? Hoe krijg ik toch het toestel geleverd. Tegen de afgesproken voorwaarden? In mijn mail heb ik de bevestigingen van de order/het contract nog. En heb screenshots van de bevestigingspagina. Help!

2795 7 Rapporteer

tdehond
door tdehond - Aug 30, 2011 om 09:02
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Schriftelijk aangetekend een klacht indienen bij Vodafone.

Aangeven dat u alsnog de betreffende gsm wilt ontvangen en het contract tegen de oude voorwaarden wilt voortzetten, omdat u niet akkoord gaat met de eenzijdige annulering door Vodafone.

Geeft aan dat mocht Vodafone hier niet mee akkoord gaan en dit binnen uiterlijk 30 dagen schriftelijk bevestigt dat er verlenging tegen oude voorwaarden ingaat + levering gsm...... conform bestelling u dit voorlegt als een geschil bij de geschillencommissie telecommunicatie.

Aangetekende brieven verzenden.
Kopie brieven + verzendbewijs goed bewaren.

GESCHILLENCOMMISSIE TELECOMMUNICATIE

Geschillencommissie Telecommunicatie

brainless
door brainless - Aug 30, 2011 om 14:12
324 Antwoorden / 0 Vragen

Als aanvulling kan ik melden dat de GPS ontvangst van alle galaxy's belabberd is.
Zowel van de S als van de SII,

vodafonewebcare
door vodafonewebcare - Sep 8, 2011 om 11:21
779 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Robbertdeb,

Er jammer dat je nog steeds geen gebruik kunt maken van je nieuwe telefoon.
Ik wil graag kijken of ik iets voor je kan betekenen.

Kun je de volgende gegevens sturen naar webcare.nl[at]vodafone.com:
- naam
- adres
- 06-nummer
- ordernummer

Als ik je e-mail binnen heb zal ik je klacht in behandeling nemen.

Met vriendelijke groet,
Astrid
Vodafone Webcare Nederland

ro
door robbertdeb - Sep 8, 2011 om 14:04
2 Antwoorden / 1 Vragen

Beste Astrid,

Op 30 augustus heb ik al een mail met deze gegevens gestuurd naar:
webcare.nl@vodafone.com

Ik heb deze mail nu nogmaals gestuurd.

Met vriendelijke groet,
Robbert

vodafonewebcare
door vodafonewebcare - Sep 9, 2011 om 15:09
779 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Robbert,

We hebben je e-mail ontvangen. We nemen je klacht in behandeling en je krijgt zo snel mogelijk een reactie.

Met vriendelijke groet,
Christianne
Vodafone Webcare Nederland

ro
door robbertdeb - Sep 18, 2011 om 22:35
2 Antwoorden / 1 Vragen

Helaas is er nog steeds geen contact met mij opgenomen. (Alweer 19 dagen na mijn eerste mail richting jullie)

Vodafonewebcare wanneer gaan jullie mijn klacht eindelijk eens oplossen?

ro
door royalflush - Sep 18, 2011 om 23:46
12 Antwoorden / 0 Vragen

Bellen/mailen met Vodafone heeft weinig zin. Wat in deze gevallen de enige oplossing is, dat sluit aan bij wat tdehond eerder al schreef. Stel Vodafone schriftelijk in gebreke en stel een redelijke termijn waarbinnen Vodafone een oplossing dient te bieden. Gezien de tijd die Vodafone al heeft gehad, lijkt een termijn van 14 dagen mij hier zeer redelijk. Gebeurt dit niet, dan is Vodafone in verzuim en kun jij jouw verplichtingen jegens Vodafone (=de maandelijkse betaling) opschorten wegens wanprestatie (art. 6:52 BW) en uiteindelijk de overeenkomst zelfs eenzijdig ontbinden.

Stuur overigens voor alle zekerheid een kopie van de ingebrekestelling per e-mail en verwijs in beide schrijvens naar elkaar. Dit om evt. smoesjes van 'niet ontvangen' te voorkomen.