agaat77
door agaat77 Sep 30, 2020 om 15:03
Computers & telefonie

Vodafone VS Samsung

Hallo beste leden,


 


Ik heb een vraagje, waar ik zelf niet uitkom. 4 weken geleden bestel ik een nieuwe telefoon: De note 20 Ultra.


Ik doe dit ieder jaar, daar ik veel op de telefoon werk. Enfin ik krijg het toestel binnen, en helaas blijkt het toestel een 'maandagochtend model' de baterij loopt belachelijk snel leeg, word gloeiheet en is redelijk traag. Nu heb ik ieder jaar de note serie genomen, en nooit deze ervaringen. Ik bel met vodafone en bespreek mijn probleem. Deze verwijzen mij door naar samsung zelf. Bij samsung zelf zijn ze niet happig, en beweren meteen dat het vast komt door 'onverantwoord gebruik' dus wordt gedaviseerd om van alles uit te zetten. Wat ik natuurlijk een tikje gek vind, daar zo'n toestel makelijk op zulke instellingen en apps moeten kunnen 'draaien' . Ik gooi er enkele apss af en kijk het aan. U begrijpt het al? Zelfde. Samsung weigerde het toestel ter reparatie aan te nemen, dat moest via vodadone omdat ik de telefoon daar kocht. Vodafone zelf beweerd:  Nee dat valt onder de garantie van samsung.


 


Mijn vraag: Wie is verantwoordelijk voor die garantie? Vodafone of Samsung?


 


P.s ik heb geen rare apps, ben zeer selectief en oplettend.


 


Dank u,


 


Agaat.

2149 8 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

marita5
door marita5 - Sep 30, 2020 om 15:09
11545 Antwoorden / 15 Vragen
3

Hallo Agaat77 , 

U heeft niks te maken met Samsung , u moet bij de verkoper zijn , dus Vodafone .

Lees deze informatie eens door , klik op de rode regel .

https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/wat-zijn-mijn-rechten

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Sep 30, 2020 om 18:22
1796 Antwoorden / 31 Vragen
1

Geachte Agaat, 

Heeft u het toestel los gekocht of hoort het bij een abonnement?

Heeft u het toestel in een winkel gekocht of online?

Ik ben van mening, dat Vodafone u een vervangend toestel moet geven.
Helaas gebeurt dit niet altijd en is juridische hulp noodzakelijk.

diumenge
door diumenge Sep 30, 2020 om 18:27
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Heeft u het toestel los gekocht of hoort het bij een abonnement? Waarom is dat relevant?
 
Heeft u het toestel in een winkel gekocht of online? Waarom is dat relevant?
 

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Sep 30, 2020 om 18:31
1796 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Diumenge, 

Als het toestel bij een abonnement hoort, zit er vaak een verzekering bij.

In een stenen winkel is het makkelijker om iets terug te brengen.

diumenge
door diumenge Sep 30, 2020 om 18:37
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Onzin en onzin.

gerbera
door gerbera Sep 30, 2020 om 21:39
7382 Antwoorden / 14 Vragen

@a'dammer, opvallend dat u, op veel topic's, steeds met vragen aan de TS komt die totaal niet relevant zijn. Het toestel komt van Vodafone en die moet zorgen dat er wat mee gedaan wordt. Hier is sprake van garantie en dan komt een verzekering totaal niet ter sprake.

justmeagain
door justmeagain Sep 30, 2020 om 23:42
623 Antwoorden / 8 Vragen

@magnum. In een stenen winkel iets terug brengen is juist helemaal niet makkelijker. En een abo plus toestel heeft nooit standaard een verzekering, die sluit je los af. Dat kan ook als je een toestel los koopt.

Ot waarom heeft u 2 accounts hier?

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Sep 30, 2020 om 23:55
1796 Antwoorden / 31 Vragen

@ Diumenge, Gerbera & Justmeagain,

Die Samsung Note 20 Ultra kost rond de € 1100,-.

Misschien zit er een verzekering op?

Zo'n dure telefoon zou ik niet per post opsturen....

diumenge
door diumenge Oct 1, 2020 om 00:04
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Leuk, maar niet relevant.

gerbera
door gerbera Oct 1, 2020 om 10:57
7382 Antwoorden / 14 Vragen

Er valt niets per post op te sturen, inleveren bij Vodafone en die zorgt maar dat het goed komt. Vervolgens krijgt de TS te horen dat er waterschade is want het toestel gaat naar Dynafix, weet u wel dat bedrijf wat onder een lekkend zwembad zijn werkplaats heeft doet reparaties van Samsung.

diumenge
door diumenge - Sep 30, 2020 om 18:28
11969 Antwoorden / 15 Vragen
2

Heel simpel, je hebt de telefoon bij Vodafone gekocht en is daarmee dus verantwoordelijk voor de garantie.

marita5
door marita5 Sep 30, 2020 om 18:57
11545 Antwoorden / 15 Vragen

Ik dacht eerst dat de titel van het topic Vodafone VS ( Verenigde Staten ) Samsung was . Wat moet je nou met een telefoon uit de Verenigde Staten , hoe dom kan ik zijn . Pas later begreep ik dat dit versus Samsung moest zijn .

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 1, 2020 om 10:19
16887 Antwoorden / 202 Vragen
1

Zie naast de al gegeven info ook nog deze zoals de wetgeving voor verkopers geldt: https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/verkoop-aan-consumenten/wet--en-regelgeving/wetten-en-regels-voor-verkoop-aan-consumenten 

 

pino123
door pino123 - Oct 1, 2020 om 10:28
2766 Antwoorden / 14 Vragen
1

Wat je nog even kan doen, voordat je het hele circus met Vodafone aangaat is langs de Samsung winkel gaan. Zij hebben daar personeelsleden die u eventueel verder kunnen helpen, als het gaat om softwarematige overbelasting van de telefoon. Zeer waarschijnlijk kunnen ze u daar ook verder helpen indien er hardwarematig is aan de  hand is. Ik ben er in ieder geval altijd zeer correct geholpen.

mi
door miennaamishaaz - Oct 1, 2020 om 14:34
725 Antwoorden / 1 Vragen
1

Staat de achterkant van uw telefoon een beetje bol?

Indien dit zo is raad ik u aan gelijk te stoppen met het gebruik omdat de batterij aan het opzwellen is.
Hierna moet u gelijk samsung telefonisch bellen en zeggen dat u denkt dat de batterij op ontploffen staat.


Ik had dit ook een keer {was telefoon met vervangbare batterij} batterij was flink opgezweld, op Vrijdag avond na kantooruren gebeld maandag al gelijk de nieuwe batterij binnen.


agaat77
door agaat77 - Oct 1, 2020 om 14:40
82 Antwoorden / 7 Vragen
2

Hi all,

 

Ja, dank voor uwer adviezen en tips. Uiteraard heb ik deze doorgelezen .

 

Het heikele punt hierin is: Dat beide partijen het op elkaar blijven afschuiven. Welliswaar heb ik het toestel via vodafone aangeschaft, maar wel met een flinke aanbetaling. Vodafone blijft zeggen dat ze niks voor mij kunnen betekenen, en verwijzen naar Samsung zelf.

 

Vandaag heb ik wel de rechtbijstand erop gezet, en is Samsung nu aan het bekijken want en hoe.

 

Het valt wel gewoon onder de garantie bepalingen. Althans als ik de jurist van ARAG mag geloven. Dus we moeten het even aankijken/afwachten.

 

Wel enorm dank, voor uwer adviezen hierin,

 

Gr, Agaat.

diumenge
door diumenge Oct 1, 2020 om 17:46
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Wat bedoel je met 'via Vodafone aangeschaf, maar wel met een flinke aanbetaling'? 

Ik zie de relevantie niet helemaal, je neemt een dienst en toestel van Vodafone af. Dat maakt Vodafone de leverancier en dus je aanspreekpunt bij garantie.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Oct 1, 2020 om 19:10
1796 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Agaat, 

Begrijp ik nu, dat het om een abonnement gaat met een bijbetaling voor de telefoon?

Heeft u een verzekering voor de telefoon afgesloten?

Houdt u ons op de hoogte van de afwikkeling?

Re
door Reinier182 - Oct 4, 2020 om 12:22
178 Antwoorden / Vragen
0

Het is een Samsung note probleem waar veel toestellen last van schijnen te hebben. Gewoon terug naar Vodaphone. Het is wereldwijd bekend dit probleem met de batterij en heet worden. Laat Vodaphone het maar uitzoeken met Samsung.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

S.
S. Anne - Jun 2, 2024 om 12:41
Huishouden & energie
Schimmel in trapkast

Schimmel in trapkast

Ik woon sinds een week in een koopwoning uit 1974. We hebben 4 maanden geklust en toen zag ik al zwarte schimmel in de trapkast, die deels onder de grond zit. Dit zat op 3 van de 4 muren, alleen op kelderniveau. Er zit geen kruipruimte, en aan de andere kant van de muren zit dus grond. (Die waarschijnlijk flink vochtig is na alle regen van de afgelopen maanden.)
2 weken geleden heb ik de schi ... Lees meer

wi
wim koelewijn - May 29, 2024 om 13:18
Huishouden & energie

Waspods het meest onzinnige bedenksel...

Ben ik de enige die vindt dat de waspods, met 3 of 4 verschillende  gescheiden ingrediënten het grootst mogelijke onzinbedenksel is?
Met moeite gescheiden in zo'n pod gepropt  en komt dan in de wasmachine binnen no- time weer bij elkaar zodra het omhulsel is gesmolten..en in verhouding giga-duur !! Lees meer

Ge
Gerard vd W - May 30, 2024 om 12:07
Huishouden & energie

Garantie Dyson stofzuiger

Goedemiddag,   Op 8 mei hebben we een defect doorgegeven aan Dyson. Deze viel in de garantie en zou opgestuurd worden. Heb ook een bevestiging gekregen dat het onderdeel besteld zou worden.  Wij kunnen de stofzuiger nu niet gebruiken en omdat het onderdeel vandaag (30-5) er nog steeds niet is heb ik contact opgenomen.   Zij gaven als antwoord dat het nog niet in voorraad is maar nog veel g ... Lees meer