barnhoorn
door barnhoorn Sep 15, 2011 om 22:43
Computers & telefonie

Waar in verkenner vind ik contactpersonen live mail windows7

Weet iemand op welke lokatie in de verkenner ik het bestand van de contactpersonen van live mail vind?

30306 7 Rapporteer

aurora1
door aurora1 - Sep 15, 2011 om 23:34
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dag barnhoorn,

Onderaan links in de geopende Live Mail vind je in symbolen of regels o.a. contactpersonen, dat dan aanklikken.
Of via Start - zoeken in het vakje intikken Contactpersonen en dan zie je de map in het overzicht. D.w.z. als je dat met je vraag bedoelt.

vr.gr.

barnhoorn
door barnhoorn - Sep 16, 2011 om 08:34
336 Antwoorden / 288 Vragen

[quote=aurora1 schreef op donderdag 15 sep 2011, 23:34]Dag barnhoorn,

Onderaan links in de geopende Live Mail vind je in symbolen of regels o.a. contactpersonen, dat dan aanklikken.
Of via Start - zoeken in het vakje intikken Contactpersonen en dan zie je de map in het overzicht. D.w.z. als je dat met je vraag bedoelt.

vr.gr.

Het gaat mij om de plaats in de verkenner, dus het tweede deel van je antwoord. Echter vind ik op die manier maar 1 bestandje en daarin staat alleen mijn eigen naam.

Ik zou graag via de verkenner een backup van de contactpersonen terugzetten zoals vroeger in Outlook Express het .wab bestand.

microsofthelpt
door microsofthelpt - Sep 16, 2011 om 13:56
42 Antwoorden / 0 Vragen

De opslag locatie van de contactpersonen in Windows Live Mail zal ik hieronder beschrijven. De bestanden worden opgeslagen in een verborgen map. U dient er dan voor te zorgen dat verborgen mappen en bestanden op "Weergeven" staan.

C:\Users\Gebruikersnaam\AppData\Local\Microsoft\Windows Live Contacts\{b5f3929f-ba60-4632-ad4e-b602b1c8e007}\DBStore

De map met getallen in bovenstaand adres ({b5f3929f-ba60-4632-ad4e-b602b1c8e007}) kan verschillen. Deze nummers kunnen namelijk willekeurig aangemaakt worden.

aurora1
door aurora1 - Sep 16, 2011 om 16:19
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Barnhoorn, lukt dat terugzetten niet gewoon met de optie importeren ?

barnhoorn
door barnhoorn - Sep 16, 2011 om 19:42
336 Antwoorden / 288 Vragen

[quote=microsofthelpt schreef op vrijdag 16 sep 2011, 13:56]De opslag locatie van de contactpersonen in Windows Live Mail zal ik hieronder beschrijven. De bestanden worden opgeslagen in een verborgen map. U dient er dan voor te zorgen dat verborgen mappen en bestanden op "Weergeven" staan.

C:UsersGebruikersnaamAppDataLocalMicrosoftWindows Live Contacts{b5f3929f-ba60-4632-ad4e-b602b1c8e007}DBStore

De map met getallen in bovenstaand adres ({b5f3929f-ba60-4632-ad4e-b602b1c8e007}) kan verschillen. Deze nummers kunnen namelijk willekeurig aangemaakt worden.

Ik kom niet verder dan: C:\Users\Gebruikersnaam\AppData\Local\Microsoft\ en dan tref ik geen map Windows Live Contacts aan?!!??

edrick3
door edrick3 - Sep 16, 2011 om 20:20
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo barnhoorn,

Heb je er wel voor gezorgd dat Verborgen mappen en Bestanden weergeven aangevinkt staat?

Om deze weergave in te schakelen ga naar Start en klik op Computer. Ga dan in het venster linksboven naar 'Organiseren' en klik vervolgens op "Map en zoekopties". Klik vervolgens op het tabblad "Weergave" en klik in het overzicht op "Verborgen bestanden, mappen en stations weergeven".

Suc6

barnhoorn
door barnhoorn - Sep 16, 2011 om 20:21
336 Antwoorden / 288 Vragen

Sorry te vroeg gereageerd! Ik ben er wel uitgekomen. Ik zie adt ik niet windows live contacts moet hebben maar eerst windows live en dan de mpa contacts. Daar moest ik nog weer een verborgenheid opheffen en toen vond ik het.

Hier kon ik mijn backup terugplaatsen!

Importeren ging niet omdat ik daar maar een paar keuzes heb van soorten import-soorten en die had ik niet!