vi
door vitesse Jan 3, 2005 om 14:51
Computers & telefonie

Waar is mijn WLAN verbinding gebleven?

Ik heb een oude laptop met W98. Staat al geruime tijd te draaien op een WLAN netwerk. Zonder voor mij aanwijsbare reden is de verbinding met het internet verbroken "Kan de gevraagde pagina niet weergeven". De verbinding met de router is in orde. Ik kan via het gateway adres de router bereiken. Telkens als ik een pagina (WWW) opvraag verschijnt een waarschuwingskader met de mededeling "Kan de zoekpagina niet openen!". Alle andere computers op het newerk doen het normaal. WEP en andere beveiligingen zijn uitgeschakeld. Ik ben niet helemaal onbekend met deze materie maar dit weet ik echt niet te herstellen. Wie wel?

993 14 Rapporteer

btalman
door btalman - Jan 3, 2005 om 15:33
280 Antwoorden / 0 Vragen

Als het ipadres van de pc met de wlan 192.168.x.x is is de verbinding
tussen de router en pc in orde. De meest logische oplossing is dan om
nog een keer de 'wizard' verbinding maken van internet explorer uit te
voeren en daar permanente breedbandverbinding te selecteren. Mocht dit
niet werken, dan is het verstandig om de software van de wlan te
verwidjeren, het apparaat zelf ook te verwidjeren via
hardwareconfiguratie, de pc opnieuw te starten en het hele
installatieproces van de kaart opnieuw te doorlopen,

Bram

btalman
door btalman - Jan 3, 2005 om 15:45
280 Antwoorden / 0 Vragen

Het kan ook zijn dat er bij internet explorer een fout mis met de
proxyinstelling, via extra->internet opties->verbindingen->lan
instellingen als er gebruik een proxyserver aangevinkt staat kan het
helpen deze te verwijderen.

vi
door vitesse - Jan 3, 2005 om 19:32
13 Antwoorden / 24 Vragen

Bedankt voor de snelle reactie, maar. Ik heb W98 opnieuw geïnstalleerd, tot drie keer toe de WLAN hard- en software verwijderd. Ik heb zowel een USB stick van Netgear als van Sitecom geprobeerd. Alleen de breedband instelling heb ik niet kunnen vinden omdat mijn Explorer alleen netwerkverbindingen via LAN opbouwt. Zou dit zomaar gewijzigd kunnen zijn? Ik ben met dit probleem al wat uurtjes bezig geweest, zonder enig resultaat. Wat is toch die zoekpagina die niet geopend  kan worden? Nog een idee?

btalman
door btalman - Jan 3, 2005 om 19:36
280 Antwoorden / 0 Vragen

Hm, dat is erg vreemd, u kunt de andere computers op eht netwerk vanaf de laptop wel benaderen?

btalman
door btalman - Jan 3, 2005 om 19:43
280 Antwoorden / 0 Vragen

Schiet me net iets te binnen, geen wep isntellingen enzo vertelt U.
Gebruikt U als beveiliging, beste methode, macadres selectie? Iedere
netwerkkaart heeft een uniek nummer, een mac adres, bij de router kan
ingesteld worden dat alleen bepaalde macadressen toegang tot het
netwerk en internet, of een van deze twee hebben. U kunt dit
controleren door naar de instellingspagina van de router te gaan en bij
het tabblad security te kijken,

Bram

vi
door vitesse - Jan 4, 2005 om 09:00
13 Antwoorden / 24 Vragen

In eerste instantie na het optreden van deze fout heb ik alle beveiligingen in de router handmatig verwijderd. Macadres filtering is daarbij uitgeschakeld. Geen resultaat. Om zekerheid te hebben dat het geen instelling in de router was het ik de router (Belkin) gereboot naar de fabrieksinstellingen. Alle andere computers konden daarna zonder problemen weer ingelogd worden MAAR NIET MIJN LAPTOP. De laptop krijgt wel een IP nummer toegewezen maar dat is dan ook het enige wat er gebeurd. Er is ook geen communicatie met andere PC's mogelijk. De laptop zwijgt in alle talen en hij deed het zo goed. Alle andere programma's draaien normaal op de laptop maar geen internet. De laptop komt gewoon niet door de router heen.

btalman
door btalman - Jan 4, 2005 om 09:06
280 Antwoorden / 0 Vragen

Gebruik je een p2pprogramma als met name limewire, burst of een ftp
programma om als server te dienen op een van de andere twee pc's?
Belkin routers kunnen, helaas zelf ook moeten ervaren, maar een heel
beperkt aantal threads aan, de router 'klapt dicht' als er teveel
verschillende threads worden geopend voor data, omdat het kreng dat
gewoon niet aankan.

En wat zegt de security log in de router, welke pc's hebben een
verbinding en worden er ook verbindingen geweigerd, zeg maar alles
behalve het dhcp reuqest en dhcp received gedeelte in de log,

Bram

btalman
door btalman - Jan 4, 2005 om 09:18
280 Antwoorden / 0 Vragen

Nog even een aanvulling, kun je wel een externe pc 'pingen'? Naar de
msdosprompt gaan, vanuit windows 98, en dan ping microsoft.com
bijvoorbeeld, of een andere site, maar net wat je prettig vindt. En als
je een foutmelding krijgt, hoe luidt deze?

gsm
door gsm - Jan 4, 2005 om 10:48
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Ik heb twee keer zoiets meegemaakt met Windows 98.

Herinstalleren van Windows 98 hielp niet.

Ik heb het toen alleen kunnen oplossen door de harde schijf eerst
helemaal leeg te maken (format) en daarna windows98 opnieuw te
installeren. Documenten en e-mail (*.dbx en *.wab) kun je van te voren
op een veilige plek bewaren.

Misschien helpt dit, zie:

http://www.wedoc.com/tcpip.htm

http://www.bu.edu/pcsc/internetaccess/winsock2fix.html

http://digital-solutions.co.uk/lavasoft/whndnfix.zip

GSM

a2i
door a2i - Jan 4, 2005 om 12:01
407 Antwoorden / 14 Vragen

Dus je werkt met een belkin wlan (welk type?)*Router, 1sitecom wlan USB stick (welk Type) of netgear USB? stick(welk type), laptop win98se?. (1clean install, zei je?)

maak bv even in je router de ssid vitesse ofzo. (zorg dat je binnen fullrange signaal zit en niet net op de limit van wegvallen +_ 10 15 meter binnenshuis)

connect met je usb stick utility (win98se) naar je ssid van je Router. (aangemaakt bv als vitesse dus)

in je inet explorer geef je aan dat je via lan connect opties nooit verbinden inschakelen. (op je laptop dus)

Als je alleen op je router kijkt kun je zien welke adapters hij ontvangt kijk even of de ontvangst van je usbsticklaptop! mac dus in je router belkin geregistreert wordt (reboot desnoods laptop).

force evt hetzelfde channel signal (1tm13?) in je netwerk adapter usb op je sitecom. (safe profile)

ik neem aan dat je op 1combi van 802.11b/g draait?

Let wel op de meeste adapters op win98se werken alleen echt goed met de bijgeleverde utility van je wlan adapter.

.A2I.

vi
door vitesse - Jan 4, 2005 om 19:51
13 Antwoorden / 24 Vragen

Bedankt voor de hulp en een paar uur verder, maar. Tijdens mijn zoektocht heb ik naar ik meen steeds getracht mijn eigen internet pagina te openen. Zonder resultaat dus. In een gril type in Google in en pats daar staat de pagina. Echter een zoekopdracht loopt weer op niets uit "Kan de gevraagde pagina niet weergeven" en "Kan de server niet vinden". Nu blijkt dat de ene pagina wel geopend kan worden maar de andere niet. Doorlinken op de ene pagina gaat goed anderen weer niet. Freeler opent maar mijn webmail ophalen gaat niet. Zonnet opent maar doet verder niets. Detelefoongids openen oké maar een telefoonnummer opzoeken noppes. Annthegran.com opent en doet ALLES. Mijn club pagina modelvliegenalmere.nl opent keurig maar is slechts gedeeltelijk bereikbaar. Het is nu een totaal wisselend beeld wat wel en niet werkt, maar het is wel zo dat iedere pagina ALTIJD hetzelfde beeld van toegangkelijkheid geeft. Ik zie ineens dat er een heleboel zaken nu wel degelijk werken en dat ik een stuk ben opgeschoten. En nu hoop ik maar dat er iemand uit zijn stoel op springt.

btalman
door btalman - Jan 4, 2005 om 20:09
280 Antwoorden / 0 Vragen

Dit lijkt te duiden op een geheel ander probleem, hoe is de signaalsterkte van de wlan verbinding, fluctueert deze sterk?

btalman
door btalman - Jan 4, 2005 om 20:55
280 Antwoorden / 0 Vragen

Eventueel kan het ook aan de beviligingsopties binnen explorer liggen.
Extra->internet opties->beveiling en dan 'het internet'
selecteren en eventueel op standaardwaarden klikken, op ok, explorer
afsluiten en weer starten, dan wel enig succes? Deze
beveiligingsinstellingen kunnen namelijk te streng staan. Ook is het
mogelijk dat U bepaalde pagina's wel ziet, omdat deze offline zijn
opgeslagen, als er onder het menu betand offline werken aangevinkt
staat is dat meteen de oplossing van Uw probleem, wegvinken en klaar!

Bram

vi
door vitesse - Jan 14, 2005 om 08:47
13 Antwoorden / 24 Vragen

Ik heb nu alles geprobeerd (zonder resultaat) en advies in mijn omgeving gevraagd. Ik heb nu nog alleen format C: en daar moet ik nog even over denken. Vaak ontstaan dan andere prolemen. Iedereen bedankt tot zover en u hoort nog wel van mij.