Jan Barendregt
door Jan Barendregt Sep 13, 2017 om 12:52
Computers & telefonie

Waar kan ik hulp krijgen bij het gebruiken van mijn Nokia 3 smartphone

Onlangs heb ik dankzij deze rubriek de gebruikshandleiding van mijn Nokia 3 smartphone kunnen afdrukken, maar helaas kom ik niet verder met het gebruiken van mijn smartphone omdat de handleiding te moeilijk voor mij is. Weet iemand waar ik hulp kan krijgen en uitleg?  Ik denk hierbij aan lessen voor senioren.
C.V. Barendregt (1946)

1433 17 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Sep 13, 2017 om 12:58
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Kinderen, kleinkinderen, ouderen organisatie? Aardige buurvrouw of man? Nicht, neef? Ga maar door.

Cookies
door Cookies Sep 13, 2017 om 13:08
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ga maar door......tijger1 uit '44 misschien?;-))

tijger1
door tijger1 Sep 13, 2017 om 13:17
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ben daar niet echt handig in. Heb daarvoor zelf deskundige hulp bij de hand.:-))

Cookies
door Cookies - Sep 13, 2017 om 13:01
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Zal toch wel een handige buurman/-vrouw in je buurt zijn? Familie, vrienden enz.? Bibliotheek, wijkcentrum e.d.

Wel zo handig als je ook even je woonplaats vermeld.

panter22
door panter22 - Sep 13, 2017 om 13:17
6599 Antwoorden / Vragen

Kijk eens op de website van Seniorweb:
https://www.seniorweb.nl/thema/tablet-en-smartphone

I
s het die nieuwe Nokia 3310 die je in allerlei leuke kleurtjes kunt krijgen?
Wat begrijp je niet?
Er is bij dit forum vast wel iemand die wel weet hoe het moet.

Cookies
door Cookies Sep 13, 2017 om 13:35
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Nee, de Nokia 3.

tenormin
door tenormin - Sep 13, 2017 om 13:29
16847 Antwoorden / 108 Vragen

Zou inderdaad handig zijn als u uw woonplaatst vermeld: de experts zoeken dan wel voor u waar u eventueel terecht kunt. Mondelinge hulp is inderdaad vaak beter dan handleidingen lezen, voor sommige senioren dan.

marita5
door marita5 - Sep 13, 2017 om 13:35
11532 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Jan Barendregt ,

U kunt ook inlichtingen vragen bij student aan huis , ( klik in de link bovenaan op tarieven )  klik op de rode regel.

https://www.studentaanhuis.nl/hulp-mobiele-apparaten/smartphones/?gclid=EAIaIQobChMIy-T52YCi1gIVUZSyCh3J8gm4EAAYASAAEgIOx_D_BwE

reflecs
door reflecs - Sep 13, 2017 om 13:41
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Ik denk dat haast iedere bieb wel een soort computer(smartphone) "spreekuur" heeft. Ook toegankelijk voor niet-leden, gratis of tegen een kleine vergoeding.

Cookies
door Cookies Sep 13, 2017 om 13:44
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Inderdaad. Zijn ook welzijnsorganisaties die met vrijwilligers werken die voor een paar centen uitleg (komen) geven.

aurora1
door aurora1 - Sep 13, 2017 om 13:41
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ga naar een gratis spreekuur van Seniorweb in de plaatselijke bibliotheek of plaatselijk buurthuis/sociaal centrum.
Stel eventueel uw vragen hier.
Ik zou niet een betaalde dienst in huis halen want dat wordt onbetaalbaar met de uurtarieven.
In de bibliotheek of het buurthuis kan men u vertellen of er cursussen zijn. Anders is er mogelijk iets over te vinden in huis-aan-huis bladen.

Zet in ieder geval alle internet en updaten op uw gsm uit en vink alleen wifi aan. Anders bent u direct uw beltegoed kwijt.
Hoe dat te doen is eenvoudig op te zoeken in de gebruiksaanwijzing.

Cookies
door Cookies - Sep 13, 2017 om 13:50
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Doe eens 'gek' en bel gewoon aan bij buren met de vraag of zij je even kunnen helpen.  (Zou niet bij 100+ buren aanbellen.)

Edit: dat is trouwens ook het handigst, want je zal bij gebruik wel vaker aanlopen tegen zaken waar je vragen over hebt.

Ro
door Romaha - Sep 13, 2017 om 13:56
2 Antwoorden / Vragen

Kijk eens op de website van Seniorweb of informeer bij de dichtstbijzijnde bibliotheek. Zij kunnen je wellicht verder helpen.

boppe1943
door boppe1943 - Sep 13, 2017 om 14:03
1129 Antwoorden / 98 Vragen

U heeft al veel goede tips. Kijk ook eens naar dit boek: "Smartphone voor dummies". Klik op onderstaande regel:
http://www.wijtestenhet.nl/android-smartphones-dummies-recensies/

Jan Barendregt
door Jan Barendregt Sep 14, 2017 om 16:21
Antwoorden / 3 Vragen

Ik heb android-smartphones voor dummies inmiddels besteld. Het lijkt me de beste oplossing voor mijn probleem. Hartelijk dank
C.V. Barendregt

boppe1943
door boppe1943 Sep 15, 2017 om 14:09
1129 Antwoorden / 98 Vragen

Leuk dat u dat even heeft laten weten. Veel succes ermee. Die dummieboeken zijn echt heel handig. Groet, Boppe1943.

gerbera
door gerbera - Sep 13, 2017 om 15:22
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Ik denk niet dat de handleiding te moeilijk voor u is, alles staat duidelijk met voorbeelden aangegeven. Geduld is een schone zaak dus probeer eens stap voor stap de onderwerpen door te nemen en uit te voeren met de smart in uw hand. Kunt u straks tegen uzelf zeggen "goe gedaan jochie"

aurora1
door aurora1 - Sep 13, 2017 om 16:50
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Zie ook de reactie van @gerbera van 15.22 uur. Als u stap voor stap door de gebruiksaanwijzing gaat dan moet het lukken met inderdaad wat geduld.
U zult dat toch eerst zelf moeten proberen. Mijn nu 90+ buurvrouw is dat wat jaartjes geleden ook gelukt en zij doet al zenuwachtig over een lichtknopje. Dat moest ze ook wel want eerder wilde ik niet samen met haar hetzelfde doen, en haar mededelingen "dat hoef ik niet te weten" had ik ook geen boodschap aan. Je moet er nl zelf ook wat moeite voor doen. Er staat een inhoudsopgave in de gebruiksaanwijzing dus er kan heel goed in die gebruiksaanwijzing gezocht worden. De zaken die u niet wilt gebruiken kunt u overslaan.

reflecs
door reflecs - Sep 13, 2017 om 18:07
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Als iemand al dagenlang bezig is en niet verder komt is het volstrekt logisch om hulp te zoeken.
Het in de praktijk zien/doen is anders dan een handleiding lezen.
Waarschijnlijk is het eerste zetje in de rug al voldoende.
Suggereren dat je toch maar zelf moet blijven aanmodderen is niet behulpzaam.

@ jan barendregt,
U zou, zoals al eerder aangegeven door panter22, eventueel ook hier kunnen aangeven op welk punt u vastloopt.

gerbera
door gerbera Sep 15, 2017 om 15:31
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Onthouden wat een ander vertelt is vaak moeilijker dan het zelf uit te proberen. En betreffende handleiding is zeer duidelijk waarbij je echt niet hoeft aan te modderen.

Gerry1969
door Gerry1969 - Sep 13, 2017 om 18:27
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Als ze al een cursus kunnen geven dan wordt het gezien de verkoopaantallen een landelijk iets. Dus niet even bij u in de buurt

diumenge
door diumenge - Sep 13, 2017 om 18:43
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Op de Nokia 3 draait een kale versie van Android 7.0. Android is het meest gebruikte OS voor smartphones, dus moet niet zo moeilijk zijn om hulp/uitleg te krijgen van iemand in de omgeving.

Ge
door Genee - Sep 15, 2017 om 14:29
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Kijk eens op
http://www.hardreset.info/devices/nokia/nokia-3/

met video tutorials, wel in het engels.

marita5
door marita5 - Sep 15, 2017 om 15:31
11532 Antwoorden / 15 Vragen

Reactie Ts

DOOR JAN BARENDREGT 14 SEP. 2017 OM 16:21
ANTWOORDEN / 3 VRAGEN

Ik heb android-smartphones voor dummies inmiddels besteld. Het lijkt me de beste oplossing voor mijn probleem. Hartelijk dank
C.V. Barendregt