g.
door g.v.campenhout Jul 21, 2012 om 13:19
Computers & telefonie

Wanbeleid Simpel

Uit Vara Kassa dit citaat;
Jasper de Rooij, directeur van Simpel, zegt de frustratie van klanten te begrijpen. “Ik zou zelf gek worden als ik ook maar een week niet zou kunnen bellen.”

Mijnheer De Rooy, ik vind 1 dag niet kunnen bellen al onaanvaardbaar! (SUKKEL!)

waarschuw redactie
g.v.campenhout zaterdag 21 jul 2012, 11:07

De problemen bij Simpel zijn niet van de laatste tijd.
Ik ben nu zo'n half jaar klant bij die club. Ik heb nog geen maand gehad dat ze dezaak op orde hadden.
Slecht bereik van zowel telefonie als internet. Simpel rommelt regelmatig in je persoonlijke instellingen.
Weken geen inzicht in je belgedrag zodat je voor een schandalig hoog bedrag gaat bellen of internetten.
Kijk, ik snap het wel; Voor € 2,50 per maand 100 belminuten daar kunnen ze weinig aan verdienen. Door het belplafond te laten overschrijden gaat de kassa rinkellen bij Simpel!

1759 17 Rapporteer

ma
door mary1963 - Jul 21, 2012 om 15:00
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zou per 6 juli worden aangesloten,met nummerbehoud.
Helaas kan ik nog steeds niet bellen,smsen,en internetten.
Ben niet meer bereikbaar voor,familie ,werk enz.
Om maar niet tespreken over mijn bankzaken die ook gewoon door gaan.
Telebankieren loopt helemaal spaak dus,conclusie...je komt hier door allleen maar verder in de problemen.
Was hiervoor bij KPN,was nooit een probleem,als ik alles van te voren had geweten,was ik nooit over gestapt,zo simpel is dat!

tdehond
door tdehond - Jul 21, 2012 om 15:26
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Het verbaast mij dat Simpel het niet nodig vond om bekendheid aan de storing te geven.
Ook bij mensen die door het voor lange tijd niet kunnen bellen hun abonnement willen opzeggen zullen wij coulant zijn.
Kijk dus als u last had van de storing of u kosteloos eerder weg kunt.

haarp
door haarp - Jul 21, 2012 om 15:37
514 Antwoorden / 62 Vragen

Deze topic is dubbel dit zet geen zoden aan de dijk!

tdehond
door tdehond - Jul 21, 2012 om 16:22
4744 Antwoorden / 9 Vragen

@ haarp
Topic bij v+b is een vraag.

Hier wil iemand discussiëren.

Het zou kunnen dat Jasper de Rooy een andere provider heeft als Simpel, dus zelf niet ervaart wat zijn klanten meemaken. Gezien de klachten lijkt het mij tobben met je mobieltje bij Simpel.

ma
door mary1963 - Jul 21, 2012 om 17:11
2 Antwoorden / 0 Vragen

Neee de heer De Rooy zit zelf bij Vodafone

tdehond
door tdehond - Jul 22, 2012 om 07:38
4744 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=mary1963 schreef op zaterdag 21 jul 2012, 17:11]Neee de heer De Rooy zit zelf bij Vodafone
Dat schijnt ook vragen om problemen te zijn m.b.t. storingen.

Een storing kan voorkomen maar geef dat aan, zodat mensen weten wat er aan de hand is. Een leuke geste zou dan m.i. ook kunnen zijn dat het servicenummer gratis gebeld kan worden zolang de storing duurt.
En compenseer de klant.

karin777
door karin777 - Jul 23, 2012 om 12:08
4 Antwoorden / 0 Vragen

ik zou (zoals alle simpel klanten) 7 juli een sms ontvangen hebben dat er een inbraak was geweest en ik niet kon inloggen op mijn simpel (gebeurd wel vaker), nooit ontvangen, op 11 juli zou ik een sms van een factuur notificatie intvangen moeten hebben, nooit ontvangen, op 20 juli zou ik een bericht moeten hebben ontvangen dat mijn factuur nog betaald moest worden binnen 5 dagen.
20 juli werd ik afgesloten!
dus bel ik met het 0800 nummer op de site, staat bij:
Klantenservice tijdelijk extra lang open:
Maandag t/m vrijdag van 08.30 tot 20.00 uur
Zaterdag van 10.00 tot 17.00 uur
wordt ik dmv een bandje doorverwezen naar een duur 0900 en die is bereikbaar vanaf 10.00!! nou vraag ik je!!
dus ik na 10 uur bellen, mijn telefoon afgesloten vanwege het uitblijven van een betaling, okee maar ik heb geen sms ontvangen van jullie hoe zit dat.
krijg ik te horen: geen idee, ik zal het noteren, ik zeg nog ik maak het vandaag over hoe lang gaat het duren voordat ik wordt aangesloten.
dit duurt 5 tot 7 werk dagen!!!
belachelijk!!! er kan nog steeds niet ingelogd worden bij mijn simpel, dus ik maak eigenlijk een factuur over welke ik niet kan controleren.

karin777
door karin777 - Jul 23, 2012 om 12:13
4 Antwoorden / 0 Vragen

dan vergeet ik nog wat mij vorige maand is overkomen, ik ga over mijn belbundel heen omdat ik vanuit het buitenland heb gebeld, dit valt dus buiten mijn 400 gratis minuten.
wordt mijn telefoon geblokkeerd, terwijl ik nog 400 gratis minuten heb!!!
natuurlijk kon ik toen ook al niet inloggen vanwege een storing dus mijn belbundel kon ik niet verhogen!!
reactie van simpel: ja u bent boven uw bundel, ik leg nog uit doordat ik in het buitenland was enzv.. en ik nog geen gratis minuten heb gebruikt.
wij hopen dat we in de loop van de week weer actief zijn!! ik heb dus 1.5 week niet kunnen bellen!!!

manutjee
door manutjee - Jul 23, 2012 om 15:38
2 Antwoorden / 1 Vragen

6 April 2012 sloot ik een abbonement af bij Simpel.nl, maar voordat ik de kaart ook maar had, begonnen de problemen al. Begin mei ontving ik mijn SIMkaart en deze moest via de website geactiveerd worden. Probleem nummer één: de site lag er toen wegens onderhoud al 1,5 week uit. Heb toen gebeld, en werd 45 min tot 1 uur in de wacht gezet voordat ik er ééntje aan de lijn kreeg. Gesprek duurde nog geen 5 minuten: hij stuurde me door naar de Technische Dienst en deze heeft mijn kaart geactiveerd.

Na nog geen week bellen werd ik alweer afgesloten wegens het bereiken van mijn belplafond. Nou, prima... Dacht ik. Ik keek op de site, die toen heel traag werkte, en deze gaf aan dat ik nog geen 1,5 uur van de 300 belminuten verbeld had. Hierover gebeld en stond ik 1,5 uur in de wacht. Ik besloot op te hangen en het vanaf toen maar gewoon via de mail te doen, dus zo gezegd zo gedaan.

3 weken later kreeg ik antwoord: u hebt uw belplafond bereikt, en deze kunt u alleen verhogen. Nou, dat dacht ik dus niet, en dat heb ik dus ook niet gedaan.

Ondertussen probeerde ik mijn internetbundel te activeren, ook dit ging met veel gedoe. De site werkte gewoon voor geen meter en heb dus wéér gebeld. Uiteindelijk werd deze geactiveerd. Er gaan een paar dagen overheen, ik kijk op de site, is mijn GPRS geblokkeerd waardoor ik dus niets aan mijn internetbundel heb.

En de facturen stromen maar binnen: 4 euro (begin) en dacht hey! dat is mooi goedkoop. Tweede factuur was al hoger waarvan ik zoiets had van "hmmm" en de derde was meteen 50 euro terwijl mijn belplafond na het activeren van mijn internetbundel op 20 euro staat, dus per maand betaal ik 20 euro tenzij ik 0900-diensten bel, dan snap ik het wel.

Veel gedoe, enorm veel gedoe... Heb me half mei aangemeld voor De Geschillencommissie en zij hebben recent alles doorgestuurd naar Simpel, waar ik voor 3 weken terug bevestiging van kreeg per mail (PDF bestand)

Heb eind mei een brief gestuurd, aangetekend en per gewone post op advies van Het Juridisch Loket, en heb op die brief ruim een maand later pas antwoord gehad per mail, terwijl in de brief stond 14 dagen, maar goed... In die brief stonden alleen excuses maar niets geen oplossing terwijl ik als oplossing van het abbonement af wilde, en hier gingen ze dus niet mee akkoord.

Begin juni wéér een aangetekende brief gestuurd maar weer geen oplossing terug, alleen excuses.

Nu is het al vanaf 29-6 niet mogelijk om mijn gegevens in te zien: ik kan niet zien wat ik verbuikt heb, en wat mijn rekening zal zijn deze maand. Ik heb er over na zitten denken om de incasso stop te zetten, maar dan krijg ik te maken met incassobureau's, dus of dat verstandig is weet ik niet, gezien m'n jonge leeftijd.

Simpel bedriegt je gewoon waar je bij staat, en je staat zo goed als machteloos.
Ja, ik koos voor een abbonement bij Simpel, en ja ik kom mijn voorwaarden na.
En nee, Simpel doet dit niet. Simpel negeert je brieven, je mails tenzij het een simpele vraag is. Op serieuze klachten doen ze niets op uit...

Nu was mijn vraag, heeft iemand hier ervaring met de Geschillencommissie? Wat kan ik verder doen? Is er verder voor mij geen optie? Is het verstandig om de incasso stop te zetten, en wat zal dat verder voor mij betekenen?

tdehond
door tdehond - Jul 23, 2012 om 16:18
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Geen ervaring met de geschillencommissie.

Incasso stopzetten is m.i. niet verstandig vanwege alle problemen rond site en inzage in facturen.

U kunt wel eisen dat Simpel u facturen op papier toe zendt omdat digitale inzage onmogelijk is.

Begin met klacht indienen bij Consuwijzer. Men is daar not amused als aangetekende brieven door een provider genegeerd worden.

manutjee
door manutjee - Jul 23, 2012 om 20:47
2 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=tdehond schreef op maandag 23 jul 2012, 16:18]Geen ervaring met de geschillencommissie.

Incasso stopzetten is m.i. niet verstandig vanwege alle problemen rond site en inzage in facturen.

U kunt wel eisen dat Simpel u facturen op papier toe zendt omdat digitale inzage onmogelijk is.

Begin met klacht indienen bij Consuwijzer. Men is daar not amused als aangetekende brieven door een provider genegeerd worden.

Moet ik voor de factuur op papier dan niet betalen? Bedoel, betaal me al scheel aan ze wat dat betreft... Dit gun ik ze dan weer niet.

Dank voor de tip i.v.m Consuwijzer, heb al eerder contact met ze gehad, voordat ik de aangetekende brieven stuurde naar Simpel, dus ga het nog maar eens proberen.

van leyden
door van leyden - Jul 24, 2012 om 15:18
1289 Antwoorden / 17 Vragen

Als je de bedroevende recensies leest op internet, snap ik niet dat Simpel uberhaupt nog klanten heeft.
Het is gelegaliseerde criminaliteit, boeven in schaapskleren zijn het.
Het lijkt erop dat deze toko alleen maar een dekmantel is om zoveel mogelijk mensen op te lichten.

Mijn advies> nooit aan beginnen.
Mocht je er toch ingestonken zijn, probeer er dan zo snel mogelijk vanaf te komen>
Simpel is crimineel, ze zullen altijd pogen je een poot te lichten.
Legaal.

tdehond
door tdehond - Jul 24, 2012 om 16:06
4744 Antwoorden / 9 Vragen

U kunt aan Simpel via e-mail vragen of zij daar kosten voor in rekening brengen. Ik ben bang van wel. Het zou m.i. onjuist zijn omdat u om een factuur op papier vraagt omdat de internet site er langdurig uit ligt. Dus door in gebreke blijven van Simpel.

=manutjee schreef op maandag 23 jul 2012, 20:47:
=tdehond schreef op maandag 23 jul 2012, 16:18: Geen ervaring met de geschillencommissie.

Incasso stopzetten is m.i. niet verstandig vanwege alle problemen rond site en inzage in facturen.

U kunt wel eisen dat Simpel u facturen op papier toe zendt omdat digitale inzage onmogelijk is.

Begin met klacht indienen bij Consuwijzer. Men is daar not amused als aangetekende brieven door een provider genegeerd worden.

Moet ik voor de factuur op papier dan niet betalen? Bedoel, betaal me al scheel aan ze wat dat betreft... Dit gun ik ze dan weer niet.

Dank voor de tip i.v.m Consuwijzer, heb al eerder contact met ze gehad, voordat ik de aangetekende brieven stuurde naar Simpel, dus ga het nog maar eens proberen.

audb
door audb - Jul 24, 2012 om 18:52
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Neem nooit Simpel!.
Neem je het wel dan krijg je gratis internet of eigenlijk rekeningen daar voor terwijl je geen internet op je telefoon hebt.
Je hebt gebeld terwijl de simkaart ergens in een lade ligt of zelfs door geknipt in de vuilnisbak.
En dat de rekeningen 3x zo hoog zijn dan dat je hebt verbruikt? nee dat is echt onmogelijk dan zal uw telefoon wel zelf gaan bellen of internet verbruiken,

Gelukkig bestaat er nog zoiets als een prepaid sim van oa. ben,

di
door diannn17 - Jul 24, 2012 om 20:40
3 Antwoorden / 1 Vragen

Ik word er helemaal simpel van!

Twee weken geleden op een vakantie in Albufeira, portugal ben ik overvallen. Mijn telefoon zat in de tas die meegenomen is, zo ook mijn simkaart.
Een vriend heeft in nederland mijn simkaart laten blokkeren ( na veel moeite met degene van de simpel ´klantenservice´)
De simkaart was geblokkeerd, twee dagen hierna heeft mijn vader een nieuwe simkaart aangevraagd.
Deze zou binnen 9 werkdagen binnen zijn.
Ongeveer 11 werkdagen verder(vrijdag), krijg ik een email van de directeur van simpel dat er een storing is.. het is niet mogelijk om simkaarten te maken? in deze mail staat ook de vage info: binnenkort zal de simkaart opgestuurd worden.
op Dinsdag (vandaag) krijg ik met de post een simkaart.. ik was dolblij want ik had inmiddels ook een nieuwe telefoon gekocht.
De simkaart werkt helaas voor geen meter!
Als iemand me probeert te bellen krijg je een bezette lijn.
ik heb geen mobiel netwerk?
Natuurlijk is het geen optie om naar de klantenservice te bellen omdat je hier een of ander gemakkelijk bandje aan de lijn krijgt.
Als je een email stuurt krijg je vrolijk de boodschap dat het 5 tot 10 werkdagen kan duren voordat er gereageerd word? dat noem je geen SERVICE!

Daarnaast ligt dus ook de website van mijnsimpel eruit.. hierdoor kan je niets zien.
Ik wil bijvoorbeeld wel eens weten hoe lang ik nog bij deze kutprovider moet zitten!
ik vind het belachelijk.. en hoop dat er snel iets aan gedaan kan worden.
Heb toch al genoeg ellende meegemaakt vind ik zelf!

st
door strong - Jul 25, 2012 om 15:18
1 Antwoorden / 0 Vragen

Wil contact opzeggen,

Op 26-06-2012 zou mijn simkaart met numme behoudt geactiveerd worden, nu dik 4 weken later is dit nog steeds niet het geval.
10 dagen geleden een brief gestuurd met de mededeling dat ik het contract wil ontbinden met de reden niet nakomen van de afgesproken levering.
Tot op heden geen reactie van Simpel.
Zojuist gebeld met Simpel na eerst 10 min in de wacht te hebben gestaan kon de zuchtende klantenservice medewerker niet verder helpen, als ik binnen 2 weken had gebeld dan kon het contract zonder meer opgezegd worden maar nu 4 weken later is dit moeilijker.
In een schrijven van 19 juli geeft Simpel aan coulant te zijn naar mensen die door de problemen willen opzeggen, volgens de medewerker moet ik toch wachten tot Simpel contact opneemt.
Wat kan ik nog doen, dit werkt voor geen meter iemand een oplossing?

mo
door morolidl - Aug 7, 2012 om 16:58
1 Antwoorden / 0 Vragen

Heb op 31 juli mijn brieven binnen gehad dat ik binnen 24 uur geactiveerd zou worden en anders zou ik naar simpel moeten bellen. Op dit moment nog geen stap vooruit gekomen. Heb ze op dit moment een email gestuurd dat ik juristische stappen zal ondernemen als ze binnen 2 dagen mijn sim kaart niet activeren.
Ben deze telefoon provider zat. Kunnen we ze niet voor de rechter slepen dit soort bedrijven horen per direct faillet te gaan en een schadevergoeding voor alle klanten.