cl
door clementine May 24, 2016 om 16:02
Computers & telefonie

Wat gebeurt er met emailaccounts na migratie W10

ik gebruik windws live mail 2012, hotmail, outlook.com, upcmail, gmail...gebruik ze op verschillende devices...tablet, smartfone
de 1 voor facebook aanmelding, de ander voor google etc en ga zo maar door  [ in de loop der tijd zo ontstaan, zelf de kennis niet om er 1 of 2 accounts van te maken
ik heb begrepen dat live mail/outlook.com stopt onder w 7 home in juni...voor mij een reden om naar w 10 te gaan om niet weer zijnde een digibeet op al mijn apparaten emailclients te moeten instellen en te syncen...dat is een groot probleem voor mij...outlook.com schijn ik dan over te houden...yep ik begrijp er echt niks van.....met welk adres meld ik me dan aan bij facebook, twitter
wat is de eenvoudigste oplossing?....als die er al is.....
alvast hartelijk dank

1369 4 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - May 24, 2016 om 16:07
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Lees ter info eens dit bericht van seniorweb:

Geruchten over beperkingen in gebruik van het programma Windows Live Mail (WLM) zingen al veel langer rond; begin mei 2016 maakt Microsoft bekend dat na 30 juni a.s. (WLM) niet meer functioneert in combinatie met Microsoft-mailadressen. Wijzigingen in de techniek achter Outlook.com zorgen daarvoor.

gsm
door gsm - May 24, 2016 om 17:17
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Het maakt niets uit of je Windows 10 gaat gebruiken of niet. De accounts worden bij het overstappen meegenomen (behoud van programma's en data).
Echter,  Microsoft wil af van alles wat Live heet, terwijl ze het hiervoor, net als Windows 10, heel hard hebben opgedrongen. Het bericht ging over Outlook.com, dat eind juni gestopt wordt en vervangen wordt door een vernieuwde Outlook.com. Vanuit Windows Live Mail krijg je dan geen toegang meer tot je outlook.com, hotmail.com, of live.nl account, zodra dat account naar de nieuwe omgeving van outlook.com is overgezet. Windows Live Mail wordt dus niet geschikt gemaakt voor het nieuwe Outlook.com, maar blijft voorlopig nog wel bruikbaar voor andere e-mail accounts met één kanttekening: In Windows Live Mail was een voorziening ingebouwd waardoor je met een outlook.com account toegang kreeg tot Skydrive, het huidige OneDrive, om fotobijlagen op te slaan, ook als die verzonden werden via een niet Microsoft account. De foto's werden op die manier niet meegestuurd met het e-mail bericht, maar in plaats daarvan zat er een link in het bericht om de foto's te kunnen ophalen van OneDrive. Het versturen van foto's als bijlage kan daarom misschien, ook voor andere accounts dan die van Microsoft, problemen gaan opleveren na juni 2016. In Windows 10 kun je de app Mail gaan gebruiken voor de microsoft accounts (@outlook.com, hotmail.com en live.nl). Windows Live Mail kun je vooralsnog in principe blijven gebruiken voor de andere accounts, ook onder Windows 10.

reflecs
door reflecs - May 24, 2016 om 18:57
1859 Antwoorden / 4 Vragen

U kunt toch, als u wilt, Windows live mail blijven gebruiken, alleen zou u de e-mailadressen van Microsoft (Hotmail en Outlook.com) dan moeten instellen als "IMAP".

Dat staat hier bij het tweede antwoord:klik http://answers.microsoft.com/nl-nl/windowslive/forum/livemail-profile/windows-live-mail-werkt-na-30-juni-niet-meer-voor/c5c2e4da-a6e7-4e5a-8880-f7339c03abf3?auth=1

marita5
door marita5 May 24, 2016 om 19:54
11534 Antwoorden / 15 Vragen

@reflecs , de link werkt bij mij niet , is dit bij u ook zo ? ik krijg de melding pagina niet gevonden . Ik zie al de fout , voor uw link staat klik in het roze .

reflecs
door reflecs May 24, 2016 om 20:06
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Controleer je een link een keertje niet :)  Bedankt.

marita5
door marita5 May 24, 2016 om 20:25
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Graag gedaan , kan gebeuren is geen ramp .