flipjeburum
door flipjeburum Nov 25, 2006 om 16:29
Computers & telefonie

Wat is beter?

Beantwoorders,

Kan iemand mij vertellen wat m.b.t. de levensduur van batterijen beter is, een handset na gebruik direct terug in de lader/basisstation zetten (zodat er continu geladen wordt), of deze eruit laten en pas gaan laden op het moment dat de batterij (bijna) leeg is. Dit met het risico dat tijdens een gesprek de telefoon uit valt. Of maakt het geen verschil?

Het betreft hier een Philips CD 130 telefoon met oplaadbare (philips) triple A baterijen.

Dank voor de antwoorden,

groet Flipje

504 6 Rapporteer

ve
door verwijderd - Nov 25, 2006 om 16:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het doorladen veroorzaakt hoger energie verbruik, en elke nacht laden is voldoende, dus U krijgt luie batterijen, en hoewel de NiMh minder geheugen hebben, na 500 x laden worden ze minder...en de alleen maar als leeg laders, gaan langer mee, als de mensen die altijd laden, bij de oude Ni Cd was dit nog erger, maar de nieuwere hebben het dus minder, maar altijd laden is nogsteeds niet goed..

mijn oude Notebook ging maar 20 min op batterij, toen ik deze 2e hands kreeg, en nu weer een ruim uur, dus de  batterij, hoewel nu veel ouder gaat met leegstoken en dan pas laden langer mee, als altijd stroom...

Ik kreeg deze van  oude werkgever omdat er geen nieuwe accu's meer leverbaar waren, maar hij moest een weten...

ve
door verwijderd - Nov 25, 2006 om 16:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Flipje,

Voor de gewone draadloze telefoon geldt dat je deze direkt terug kunt plaatsen in de daarvoor bestemde houder. De laadstroom is dermate laag dat 'overladen' niet zal plaatsvinden. Bij een 'normale' batterijlader worden de oplaadbare batterijen met veel grotere stromen geladen waardoor ze weer snel beschikbaar zijn. Bij de oplader van een draadloze telefoon is dat dus niet het geval.
De mijne ligt ook altijd op de houder en gaat al heel wat jaartjes mee.

m.vr.gr. Freya

ve
door verwijderd - Nov 25, 2006 om 17:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn Philips Zenia 200 handset (2 batterijtjes van 650 mAh) kan 6 tot 7 dagen standby staan, dus elke dag aan de lader hoeft niet, maar mag wel.

ve
door verwijderd - Nov 25, 2006 om 17:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Philips MultiLife batterijen hebben geen last van het zogenaamde "memory-effect". Bovendien zijn de laders tegenwoordig "intelligent". Om een lang verhaal kort te maken: het maakt helemaal niks uit voor de levensduur of je de telefoon nu iedere keer terug legt of hem alleen oplaadt als hij leeg is. Je zou wel energie kunnen besparen als je hem alleen oplaadt als hij leeg is.

Groetjes. ;-)

ve
door verwijderd - Nov 25, 2006 om 21:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dank voor de antwoorden, dit is wat ik wilde weten.. Blijkbaar zijn de huidige batterijen een stuk 'slimmer' geworden!

Overigens kan ik op de een of andere manier niet reageren op het laatste anrtwoorden van Movieman, of hem 'belonen' met het beste antwoord. Komt dat omdat hij gereageerd heeft op het antwoord van Dirck en niet beantwoord heeft? Of is dit een fouthe van de site.

Hoe dan ook die punten moet je er maar bijdenken dan... je kan er niks voor kopen immers...

groet, Flipje

ve
door verwijderd - Nov 25, 2006 om 21:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb me nog nooit verdiept in al dat sterren-gedoe enzo dus ik heb geen idee hoe dat allemaal werkt. Het woordje "dankjewel" doet wonderen. Ik blij, jij blij, iedereen blij.

Graag gedaan. ;-)