fe
door feborge Aug 19, 2017 om 13:30
Computers & telefonie

Wat is WinDirsta

Wat is de program WinDirstat

1972 7 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Aug 19, 2017 om 13:45
13336 Antwoorden / 36 Vragen

WinDirStat is an open-source disk usage analyzer, designed to help you identify how much disk space you are using and what you are using it on. It will analyze any drive or directory that you choose and then provide you with a visual display of all your files. WinDirStat assigns each file type a color depending on how much space it is taking up, allowing you at a glance to see which file type is taking up the most space.

Meer informatie http://filehippo.com/download_windirstat/ en https://windirstat.net

en http://www.computeridee.nl/downloads/systeem/windirstat/

Ruimteproblemen op uw harde schijf? Waarschijnlijk voldoet ook de uwe aan de vuistregel dat 20 procent van de bestanden 80 procent van de ruimte opslokt. Welke bestanden dat zijn, achterhaalt u heel snel met WinDirStat. Het programma toont bovendien op zeer overzichtelijke wijze welke soorten bestanden (rar, avi, pdf, enzovoort) zo veel ruimte in beslag nemen. Vanuit het programma kunt u desgewenst direct naar de juiste map in Verkenner, waar u eventueel ruimtevreters kunt opruimen.

boppe1943
door boppe1943 - Aug 19, 2017 om 13:58
1129 Antwoorden / 98 Vragen

In aansluiting op de info van Carola83: desgewenst kun je het programma gratis downloaden:

https://windirstat.nl.softonic.com/download

chris74
door chris74 Aug 19, 2017 om 15:30
564 Antwoorden / 44 Vragen

Nooit via softonic downloaden je krijgt dan zoveel troep via die site op je pc of laptop.

boppe1943
door boppe1943 Aug 19, 2017 om 16:31
1129 Antwoorden / 98 Vragen

OT chris74 en edrick3, bedankt voor de tip. Zijn er behalve Softonic nog meer downloadsites die je beter niet kunt gebruiken?

jo
door jorisw Aug 19, 2017 om 18:58
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Je moet eigenlijk nooit naar downloadsites gaan. Geen enkele. Gewoon naar de website van de leverancier en dan kan je het of daarvandaan downloaden of die verwijzen je door naar een downloadpartner. Als je zoekt op windirstat staat de leverancier meteen bovenaan in de zoekresultaten. Idem van andere applicaties.

edrick3
door edrick3 - Aug 19, 2017 om 15:10
27632 Antwoorden / 85 Vragen

In aanvulling op boppe1943,

GÉÉN programma's downloaden via softonic!!
De link van carola83 (via filehippo) is wél betrouwbaar.

WinDirStat is een vrij grafisch analyseprogramma voor bestanden en mappen dat werkt onder Windows, en met behulp van Wine ook onder Linux, alhoewel de bestandstypepictogrammen dan ontbreken. Het is gebaseerd op KDirStat, dat net hetzelfde doet maar minder uitgebreid is en tevens enkel voor Linux beschikbaar. Het programma is beschikbaar in 12 talen waaronder het Nederlands. Het programma is tevens gekloond naar Mac OS X onder de naam Disc Inventory X.Meer op Wikipedia (NL)

be
door bertfe - Aug 19, 2017 om 15:15
43 Antwoorden / 0 Vragen

I.p.v. WinDirStat raad ik dit FolderSize aan.

Dat hoef je niet eens te installeren en neemt dus ook geen ruimte op je computer in.

Bovendien is het overzichtelijker.

https://sites.google.com/site/windowsstapvoorstap/inhoud-website/de-grootte-van-je-mappen-zien-met-folder-size-1-4

costnix
door costnix Aug 19, 2017 om 15:58
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Natuurlijk neemt het ruimte in beslag!

be
door bertfe - Aug 19, 2017 om 15:16
43 Antwoorden / 0 Vragen

I.p.v. WinDirStat raad ik dit FolderSize aan.

Dat hoef je niet eens te installeren en neemt dus ook geen ruimte op je computer in.

Bovendien is het overzichtelijker.

https://sites.google.com/site/windowsstapvoorstap/inhoud-website/de-grootte-van-je-mappen-zien-met-folder-size-1-4

jo
door jorisw Aug 19, 2017 om 19:00
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Leuk. Een site uit 2017 die eruit ziet alsof het 30 jaar geleden gemaakt is... ZIet er betrouwbaar en professioneel uit....

newmikey
door newmikey Aug 19, 2017 om 19:11
830 Antwoorden / 0 Vragen

"Dat hoef je niet eens te installeren en neemt dus ook geen ruimte op je computer in."

Onzin van de bovenste plank!

gsm
door gsm - Aug 19, 2017 om 19:05
5940 Antwoorden / 47 Vragen

https://windirstat.net/download.html

WinDirStat geeft informatie over de bezettingsgraad van de hardeschijf, in grafische vorm.
De informatie wordt tevens getoond in een boomstructuur, zoals in een normale verkenner.
Doel is om te achterhalen welke informatie het meeste ruimte inneemt op de hardeschijf.

tdmduc
door tdmduc - Aug 20, 2017 om 12:54
704 Antwoorden / 2 Vragen

Een fijn programma(gratis)

De professionele tegenhanger(concurent?) is TreeSize.

een goed gratis alternatief: Baobab

http://www.marzocca.net/linux/baobab/