ca
door caramia Jun 12, 2013 om 12:59
Computers & telefonie

Wat moet ik met FedEx Post in de mail

Ik krijg al enkele maanden wel elke week een e-mail van van FedEx Post met de melding:
WE HAVE A PACKAGE IN YOUR NAME AT OUR OFFICE. KINDLY OPEN THE FILE ATTACH TO THIS MESSAGE FOR MORE DETAILS OF THE PACKAGE.
Met als bijlage een Word docx.

Nu heb ik wel eens meegedaan aan een spelletje op facebook, maar neem niet aan dat ik daar prijzen mee heb gewonnen.
Weet iemand raad wat ik ermee aan moet? Of een manier om de bijlage veilig te openen?

8987 5 Rapporteer

ekiem
door ekiem - Jun 12, 2013 om 15:08
676 Antwoorden / 100 Vragen

goedemiddag Caramia,

Ja wat moet je daarmee aan. Ik heb zelf ook weleens dat soort mailtjes gehad en heb ze gelijk weg gedaan.
Ik vertrouw ze, mischien onterecht, niet. Vooral omdat het allemaal zo vaag en onduidelijk is. Geen idee waar het allemaal vandaan komt en straks zit je ergens aan vast.

Bij twijfel, niet openen.

gr Ekiem

gerdamarijke
door gerdamarijke - Jun 12, 2013 om 15:21
330 Antwoorden / 15 Vragen

Dit is SPAM. Niet de bijlage openen en de mail direct weggooien. Ik werkt op de klantenservice van een transportbedrijf en ook uit naam van ons bedrijf wordt spam ontvangen door klanten en niet-klanten. Taalgebruik laat al zien dat het niet klopt. Als u zelf niets besteld heeft, gelijk de mail weggooien. Heeft u wel iets besteld, bel dan de klantenservice van het betreffende transportbedrijf of zoek op hun website met het trackingnummer (als u dat heeft.)

jantje7
door jantje7 - Jun 12, 2013 om 15:39
1459 Antwoorden / 23 Vragen

Zeer waarschijnlijk spam.

Klik hier

Jantje

sw
door swat1500 - Jun 12, 2013 om 22:10
3795 Antwoorden / 0 Vragen

E-mail weggooien en afzender blokkeren is de enige juiste actie.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Jun 13, 2013 om 14:55
4299 Antwoorden / 5 Vragen

En dat "docx document" eindigt op .exe of .zip?