ej
door ejmdyke Nov 19, 2003 om 19:58
Computers & telefonie

Wat verbruikt de Toyota Yaris 1.3?

Ik heb een yaris 1.1 die gemiddeld 1 op 20 rijdt. Wie rijdt er met een Yaris 1.3 en kan mij vertellen hoeveel die verbruikt.

15090 3 Rapporteer

er
door ericje - Apr 16, 2004 om 12:05
7 Antwoorden / 0 Vragen

Het brandstofverbruik is natuurlijk ook afhankelijk van de rijstijl en waar wordt gereden (binnen of buiten de stad). Maar op www.autoweek.nl zijn veel gegevens van auto's te vinden. Daar staat dat de Yaris 1.0 gemiddeld 5.7L per 100KM verbruikt (= 1:17.5) en de 1.3 liter versie verbruikt 6.0L (= 1:16.7). Zie http://www.autoweek.nl/carbasedata.php?id=27967 en http://www.autoweek.nl/carbasedata.php?id=27974

pa
door pasje - Apr 16, 2004 om 12:05
4 Antwoorden / 1 Vragen

Zelf heb ik een Yaris 1.3 als lease-auto gehad, hele fijne auto en super degelijk. Ik haalde volgens de boardcomputer altijd 1 op 15. En het kan veel beter als je rustiger rijdt. 1 op 17 of 18 is makkelijk mogelijk.

mk
door mkampstra - Apr 16, 2004 om 12:05
22 Antwoorden / 1 Vragen

Het verbruik van een auto ligt aan de rechtervoet. Wanneer de 1.0 en de 1.3 dezelfde opties hebben dan zou het verbruik ongeveer gelijk moeten zijn. Ook gaat het erom hoe de motor is uitegerust. Denk aan Variabele kleptiming. Zijn de autos geheel gelijk als alleen 300 cc meer dan zal het verbruik in de stad iets hoger zijn, maar op de snelweg iets minder. De 1.3 hoeft dan iets minder hard te werken terwijl in de stad hij er meer voor doet om weg te komen. Maar over het algemeen denk ik dat de 1.3 iets minder zuinig is maar wel prettiger rijd op de snelweg.