cornelis71
door cornelis71 Feb 20, 2016 om 20:10
Computers & telefonie

Website gehackt

goedenavond, de website van mijn zoon is gehackt. zit nu een turkse pornosite   wat kan hij doen?
groetend

8742 22 Rapporteer

cornelis71
door cornelis71 - Feb 20, 2016 om 20:20
167 Antwoorden / 60 Vragen

zojuist bovenstaande vraag geplaatst. even wat aanvulling, dat is alleen te zien op een telefoon en tablet.
maar zoals nu op mijn laptoip krijg ik de juiste website.

Topantwoord

tijger1
door tijger1 - Feb 20, 2016 om 20:27
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nou, dan misschien maar op uw telefoon of tablet kijken. ;-)

cornelis71
door cornelis71 Feb 20, 2016 om 20:37
167 Antwoorden / 60 Vragen

Tijger1, het is toch vreemd dat als je die website bezoekt met een tablet of telefoon dat je die pornosite te zien krijgt. en met de laptop of pc niet.
is daar geen oplossing voor? klanten kijken waarschijnlijk niet altijd met een laptop of pc, mooie indruk!

diumenge
door diumenge - Feb 20, 2016 om 20:58
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Contact opnemen met de hoster.

cornelis71
door cornelis71 Feb 20, 2016 om 21:04
167 Antwoorden / 60 Vragen

bedankt voor uw antwoord. ik ga het doorgeven.
groetend

aurora1
door aurora1 - Feb 20, 2016 om 21:55
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Goedenavond cornelis71,
Op internet staan meerdere adviezen, misschien moet hij die maar eens bekijken en anders eventueel advies vragen aan degene die de website gebouwd heeft?
Diverse opties:
https://www.google.nl/search?q=website+gehackt&ie=utf-8&oe=utf-8&gws_rd=cr&ei=s9HIVoumMeXw6ATqq5rwBw

cornelis71
door cornelis71 Feb 21, 2016 om 10:25
167 Antwoorden / 60 Vragen

Goedenmorgen aurora1, dank je wel voor het advies. Ik stuur het door.
Jammer dat ik nog steeds niet gewend ben aan deze veranderde site. Heb tijger1 een topantwoord gegeven, was niet de bedoeling, drukte verkeerd.
.groetend

Gerry1969
door Gerry1969 - Feb 21, 2016 om 11:42
3449 Antwoorden / 25 Vragen

De site is dus duidelijk niet gehackt want op de laptop werkt de site nog.  Er zal eerder malware of een virus op uw telefoon of tablet zitten. Ik denk dat u deze twee Android of IOS apparaten beter kunt gaan scannen.  Eerst de complete internethistorie wissen incl cookies en opgeslagen data.  Dan een scan,  succes.
Diewilik

pi
door pieterwolters Feb 21, 2016 om 15:08
3610 Antwoorden / 0 Vragen

De mobiele website variant kan gehackt zijn.

diumenge
door diumenge - Feb 21, 2016 om 11:51
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Geef de URL door, dan kunnen we zelf vaststellen welke site we in beeld krijgen...

cornelis71
door cornelis71 Feb 21, 2016 om 19:09
167 Antwoorden / 60 Vragen

Goedenavond, de website van mijn zoon?www.vacocleaning.nl.  ik ben benieuwd. Gr.

cornelis71
door cornelis71 Feb 21, 2016 om 19:11
167 Antwoorden / 60 Vragen

U krijgt dan waarschijnlijk   www.xo6. En nog wat

diumenge
door diumenge Feb 21, 2016 om 19:20
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ik krijg op dat adres een melding dat het certificaat onjuist is en dat het niet verstandig is de pagina te bezoeken. Uiteraard doe ik dat wel ;-) en dan krijg ik de Web Server's Default Page.

Dus mijn advies blijft nog steeds hetzelfde, neem contact op met de hosting provider. Ik denk dat het probleem daar ligt.

diumenge
door diumenge Feb 21, 2016 om 19:23
11969 Antwoorden / 15 Vragen

http://www.vacocleaning.nl/ werkt overigens wel, het is de https versie die niet goed werkt.

reflecs
door reflecs Feb 22, 2016 om 10:12
1859 Antwoorden / 4 Vragen

De kassasite plakt in reacties automatisch een s achter http...... Bij gewone websites krijg je dan een foutmelding. Vervelend.

aurora1
door aurora1 - Feb 21, 2016 om 15:05
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Gisteren stonden er nog geen reacties bij deze vraag toen ik reageerde en dat is vaker voorgekomen, dankzij de nieuwe en verbeterde website.
Met verwijzing naar @diewilik: wat betreft de tablet en gsm kunt u bijv. de app Mbam erop installeren (naast een gewoon virusprogramma) en daarmee eens goed scannen.

akkerdistel
door akkerdistel - Feb 21, 2016 om 18:18
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Dat is dan 'gewoon' een DNS hack, site zelf is dus niet gehackt. De hoster kan dat wel voor je oplossen of heeft dit eventueel al gedaan, kan alleen wat tijd overheen gaan.

diumenge
door diumenge - Feb 21, 2016 om 19:21
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ik krijg op dat adres een melding dat het certificaat onjuist is en dat het niet verstandig is de pagina te bezoeken. Uiteraard doe ik dat wel ;-) en dan krijg ik de Web Server's Default Page.

Dus mijn advies blijft nog steeds hetzelfde, neem contact op met de hosting provider. Ik denk dat het probleem daar ligt.

sjjoppy
door sjjoppy - Feb 21, 2016 om 19:23
7209 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Cornelis71,
lk krijg bij uw link die ik heb overgeschreven dit te zien:

http://www.vacocleaning.nl/

cornelis71
door cornelis71 Feb 22, 2016 om 11:11
167 Antwoorden / 60 Vragen

goedenmorgen sjoppie, moet U eens even op contact tikken.

sjjoppy
door sjjoppy Feb 22, 2016 om 11:49
7209 Antwoorden / 3 Vragen

@Cornelis71, heb het al begrepen toen @Reflex met de uitleg kwam, had inderdaad alleen het eerste gedeelte gezien. Hopelijk komt het goed als er contact met de hostingserver is geweest, tenminste als er voordien geen problemen waren.

diumenge
door diumenge - Feb 21, 2016 om 19:25
11969 Antwoorden / 15 Vragen

www.vacocleaning.nl werkt overigens wel, het is de https versie die niet goed (meer) werkt.

cornelis71
door cornelis71 Feb 21, 2016 om 19:35
167 Antwoorden / 60 Vragen

En nu? Duimenge.

diumenge
door diumenge Feb 21, 2016 om 19:52
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Morgen contact opnemen met de hosting provider.

dobby
door dobby Feb 22, 2016 om 04:37
749 Antwoorden / 1 Vragen

Er is zo te zien niet (door de hoster) betaald voor een certificaat van een "betrouwbare" signer, maar ze hebben zelf een certificaat gemaakt en daarmee ondertekend.. Parallels Panel heeft dat gedaan.. (iets in de trand van "Wij van Parallels Panel verklaren dat wij Parallels Panel zijn" en daarna "Wij van Parallels Panel verklaren dat deze website van Paralles Panel is").. dat laatste (de 's' in https) gaat dus niet werken, want hoe weet jouw browser dat ze ook echt Parallels Panel zijn?? Dat moeten ze door een andere certificaat authority laten bewijzen.. jouw browser (en het OS zelf) heeft een lijst met "vertrouwde" certificaten (de overheid, Microsoft, andere commerciele bedrijven, nou ja - een flinke lijst) (dat vertrouwen gaat dus over certificaten, en is soms aantoonbaar misplaatst, dan kunnen certificaten ingetrokken worden.. maar goed - daar gaan we nu even niet op in). Hoe dan ook, Parallels Panels moet een certificaat aanvragen (kopen; en als je een extra groene balk wilt (en nog "beter" certificaat, EV) dan is dat nog duurder); als ze dat eenmaal hebben moeten ze dat gebruiken in plaats van hun eigen zelf-ondertekende certificaat (meestal voor interne test doeleinden), daarna is alles automagisch weer in orde. Alternatief: als je Parallels Panels zou vertrouwen (hetzij voor deze ene website, of "alles wat zij ondertekenen") kan je dat eigen vertificaat wel op jouw systeem toevoegen bij de lijst van betrouwbare certificaten, maar ja.. of dat de veiligheid ten goede komt?? [edit: elke vorm van formatting, zelfs breaks worden gestript? ik geef het op]

Gerry1969
door Gerry1969 - Feb 21, 2016 om 23:30
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Ik heb uit nieuwsgierigheid toch ook via mijn telefoon op de link geklikt.
Kreeg gratis Turkse dames in beeld. KASSA!

Diewilik

Ma
door MacWally - Feb 22, 2016 om 04:44
151 Antwoorden / Vragen

Op IOS kunt u altijd kiezen voor de desktop versie van de site.

reflecs
door reflecs - Feb 22, 2016 om 10:27
1859 Antwoorden / 4 Vragen

De kassasite plakt in "reacties' automatisch een s achter http...... Bij gewone websites krijg je dan een foutmelding. Vervelend. Bij "antwoorden" gebeurt dat niet.
Sjoppie geeft hierboven de goede link die werkt.

In de eerste instantie ziet de site er goed uit, maar als je verder klikt gaat het mis.
Er staat bij mij met Firefox onderin beeld wat de link zou moeten zijn, maar het gaat dus naar een andere website (pc).

marita567
door marita567 Feb 22, 2016 om 11:25
1576 Antwoorden / 17 Vragen

@reflecs , de link van sjoppie is juist , maar Cornelis71 geeft aan bij openen van deze link klik op contact en dan inderdaad verschijnt een Turkse pornosite .

reflecs
door reflecs Feb 22, 2016 om 11:33
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Dat bedoelde ik met "gaat het mis" ;)

marita567
door marita567 Feb 22, 2016 om 11:42
1576 Antwoorden / 17 Vragen

Wat je te zien krijgt is een hele schoonmaakonderneming als je klik op contact ;-) het zal je maar gebeuren .

cornelis71
door cornelis71 Feb 22, 2016 om 11:48
167 Antwoorden / 60 Vragen

dank je wel Marita567. groetend .

reflecs
door reflecs Feb 22, 2016 om 11:50
1859 Antwoorden / 4 Vragen

@marita567, Inderdaad. Hopelijk kunnen ze het snel oplossen. Het is al vervelend als het op een privépagina gebeurt, maar als bedrijf met een website moet je dit echt niet hebben.

marita567
door marita567 Feb 22, 2016 om 11:57
1576 Antwoorden / 17 Vragen

@reflecs , dit is juist , een zeer vervelende situatie .

marita567
door marita567 - Feb 22, 2016 om 11:30
1576 Antwoorden / 17 Vragen

@Cornelis71 ,

Lees deze informatie eens , is hetzelfde probleem als uw zoon , misschien helpen de gegeven oplossingen ,

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/824441-mijn-website-veranderd-na-enkele-minuten-in-een-porno-of-goksite

cornelis71
door cornelis71 Feb 22, 2016 om 11:44
167 Antwoorden / 60 Vragen

dank je wel Marita567, inmiddels is er werk van gemaakt.
maar ik als leek snapt niet dat het verschil maakt met welk apparaat je de website bezoekt.
en dat de website oke is maar druk je in diezelfde pagina op contact dan zie je die turkse dames.
maar ik ben een leek.
groetend.

marita567
door marita567 Feb 22, 2016 om 11:48
1576 Antwoorden / 17 Vragen

Hoe dit kan gebeuren begrijp ik ook niet , ik hoop dat het probleem snel opgelost is . Met vr,gr.

sjjoppy
door sjjoppy - Feb 22, 2016 om 12:20
7209 Antwoorden / 3 Vragen

Heb zojuist nog even op contact geklikt en kreeg zowaar een contactformulier te zien maar kan het hier niet tonen omdat ik weer de verkeerde site kreeg, sorry.Heb het idee dat dat contact wel weggelaten kan worden.

koekeloer
door koekeloer - Feb 22, 2016 om 14:57
562 Antwoorden / 18 Vragen

Geniet er van

marita567
door marita567 Feb 22, 2016 om 15:03
1576 Antwoorden / 17 Vragen

Welja geniet ervan , en tevens je klanten verliezen duur genot .
Hopende voor de zoon van Ts dat het snel is opgelost .

renehk
door renehk - Feb 22, 2016 om 15:12
21 Antwoorden / 1 Vragen

Als de site echt gehackt is (er staan bestanden op die er niet horen), nieuw wachtwoord aanmaken (met hoofdletters, kleine letters, cijfers en tekens; bijvoorbeeld 12 tekens lang.
Vervolgens via ftp kijken wat er precies op staat dat je er niet zelf op hebt gezet en dat verwijderen.
Mijn site is ooit gehackt. Toen bleek er een nieuwe map op gezet te zijn met van een "web-apotheek".
Nieuw, degelijk, wachtwoord gekozen en de door de hackers geplatste map verwijderd en het probleem was opgelost.

ma
door marinus van amstel - Feb 22, 2016 om 15:44
1 Antwoorden / Vragen

dan moet je adwclaener gebruiken en die verwijderd het dan

mo
door mof - Feb 22, 2016 om 16:32
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Kijken!! Zoveel mogelijk gratis kijken!!

Cookies
door Cookies Feb 22, 2016 om 19:47
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Als je een pubertje bent, begrijp ik deze reactie.

cornelis71
door cornelis71 Feb 24, 2016 om 21:21
167 Antwoorden / 60 Vragen

Iedereen hartelijk dank voor de reacties.
Graag nu afsluiten.
Groetend

la
door latb - Feb 22, 2016 om 19:43
27 Antwoorden / 1 Vragen

Een goede virusscanner instaleren.
Maar eerst alles verwijderen,en dan opnieuw instaleren.

latb

Cookies
door Cookies - Feb 22, 2016 om 19:46
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@LATB: LEES jij wel?????