Sd
door Sderuiter Jan 17, 2020 om 19:43
Computers & telefonie

Welke instantie moet je bellen bij telefoonoplichting?

De vraag zegt het al.

2981 9 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Jan 17, 2020 om 19:45
11969 Antwoorden / 15 Vragen
Sd
door Sderuiter Jan 17, 2020 om 19:46
1 Antwoorden / 1 Vragen

Dank u!

getty
door getty - Jan 17, 2020 om 19:46
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Iets meer info over  het hoe en wat zou wel handig zijn.

Sd
door Sderuiter Jan 17, 2020 om 19:47
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik word al maanden gebeld door een telefoonnummer die gelijk ophangt en wilt dat je terug belt.

getty
door getty Jan 17, 2020 om 19:50
4179 Antwoorden / 10 Vragen

U kunt uw provider bellen voor een onderzoek of blokkade.

Sd
door Sderuiter Jan 17, 2020 om 19:52
1 Antwoorden / 1 Vragen

Zij zeggen dat het geen zin heeft omdat ze elke keer met een nieuw nummer komen :(

Sd
door Sderuiter Jan 17, 2020 om 19:54
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb ze zelf geblokkeerd maar ze komen dus wel elke keer terug. Ik heb zelf nergens mijn telefoonnummer bij gebruikt of zo, ze vinden ons random.

tijger1
door tijger1 - Jan 17, 2020 om 20:28
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar waar bent u dan mee opgelicht?

door 91928281819 Jan 17, 2020 om 20:31
1 Antwoorden / Vragen

Nja ze proberen het dus (overduidelijk)

tijger1
door tijger1 Jan 17, 2020 om 20:34
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Waarmee dan?

door 91928281819 Jan 17, 2020 om 20:52
1 Antwoorden / Vragen

Veel bellen en wss rare nummers

Donuts
door Donuts - Jan 17, 2020 om 20:44
1203 Antwoorden / 2 Vragen

U bent toch helemaal niet opgelicht? Dit is al jaren aan de gang en er is niets tegen te doen. Waarschijnlijk is het de zogenaamde Microsoft helpdesk, Google eens op het telefoonnummer.
Niet terug bellen.

tenormin
door tenormin - Jan 17, 2020 om 21:30
16849 Antwoorden / 108 Vragen

Nou, voor zeker is het niet Microsoft hoor. Die zouden blijven lullen als je ze liet doorpraten. Maar wie het wel is, geen idee. Maar hoe bedoel je dan: opgelicht? Je word gewoon lastiggevallen, nou ja - gewoon - maar er hoeft natuurlijk niet teruggebeld te worden. Dat het irritant is is logisch. Maar verder niets doen, zeker nooit terugbellen.

jo
door jorisw Jan 18, 2020 om 13:52
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Microsoft belt helemaal niet, dus hoe zouden die door blijven lullen?

tenormin
door tenormin Jan 18, 2020 om 14:16
16849 Antwoorden / 108 Vragen

Nee. begrijp ik ook wel dat de echte Microsoft niet belt. Maar je begrijpt ook best wel ik bedoel, sneue Jorisw met op iedere slak zout leggen. De Nigeriaanse "Microsoft medewerkers".

gerbera
door gerbera Jan 18, 2020 om 15:09
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Je wordt regelmatig platgebeld door zgn microsoft oplichters dus Tenormin +10

Donuts
door Donuts Jan 19, 2020 om 16:49
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Waarom voor zeker is het niet de z.g. Microsoft? Om lang te blijven 'lullen' zullen ze toch iemand aan de lijn moeten hebben en zoals te lezen is, heeft TS ze nog nooit aan de telefoon gehad.

sjjoppy
door sjjoppy - Jan 17, 2020 om 21:47
7210 Antwoorden / 3 Vragen
door 91928281819 Jan 17, 2020 om 21:48
1 Antwoorden / Vragen

Klopt ik ben hetzelfde persoon, het andere account werkte niet meer (had ik moeten melden)

aurora1
door aurora1 - Jan 18, 2020 om 11:19
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Wat en hoe opgelicht?

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 18, 2020 om 11:23
16885 Antwoorden / 202 Vragen

U dient zelf attent te zijn en niet op telefoontjes als deze ingaan. Er wordt aan alle kanten al geruime tijd voor gewaarschuwd. Mogelijk kunt u wel het telefoonnummer blokkeren maar de 'bellers' zijn wel zo slim om ook andere telefoonnummers te benutten.

Als u het telefoonnummer heeft vanwaaruit u bent gebeld kunt u dat doorgeven aan www.consuwijzer.nl en al ook aan gemeld aan de fraudehelpdesk zei het dat men daar helaas momenteel gebonden is aan restricties m.b.t. de AVG

door 91928281819 Jan 18, 2020 om 11:27
1 Antwoorden / Vragen

De eerste keer (maaaanden terug) dat ik werd gebeld was het een 06-nummer, daarbij kreeg ik een bericht dat een voicemail was ingesproken (broekzakgeluidje). Ik moest gebeld worden door een paar personen waar ik het nummer nog niet van had en ik dacht dat die het konden zijn. Ik belde terug en kreeg de stem van een lopend bandje en hing gelijk op. Er is verder gelukkig niks van mijn rekening afgetrokken etc maar ik word dus echt wel 5x op een dag met nummers en anoniemenummers gebeld. Dank jullie wel voor het antwoord en ik ga maandag gelijk aan de slag.

heremietkreeft
door heremietkreeft Jan 18, 2020 om 11:31
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Uitstekend gehandeld! Door meteen op te hangen!

me
door mein33 - Jan 18, 2020 om 11:47
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Maakt niet uit hoe u bent opgelicht, of hoe u zich heeft laten oplichten, u zult het telefoonnumer van de politie moeten bellen om een afspraak te maken om 'aangifte' van de oplichting te (kunnen) gaan doen.

Echter, enkel opgebeld worden waarbij de verbinding telkenmale wordt vergebroken als je opneemt, is uiteraard 'geen' oplichting, maar lijkt meer op stalking !!

Krijg het donkerbruine gevoel dat 'het panel' door u gestalkt wordt, want het is zeer ongebruikelijk om tussentijds van gebruikersnaam te wisselen. :-))

door 91928281819 Jan 18, 2020 om 11:48
1 Antwoorden / Vragen

Dank u wel voor uw reactie. Mijn vorige account zoals u bij mijn 'zijn rozen rood' vraag kunt zien, werkte niet naar behoren. Daarom heb ik een nieuw account aangemaakt.

tenormin
door tenormin Jan 18, 2020 om 23:36
16849 Antwoorden / 108 Vragen

Nou, nummer weet ik veel. die andere naam werkte wel degelijk, zelf bij de "tweede vraag". Vergeet de rozen. Het gevoel van @mein33 van donkerbruin is inmiddels, bij  mij dan, pikzwart. U bent een beetje aan het stoken, of stalken of hoe men ook wil noemen. En wie oenen, stinken er gewoon in. Dom, dom. Maar ja, als u het plezierig hebt gevonden, ook goed.