bo
door boollie Oct 13, 2004 om 11:05
Computers & telefonie

Welkom

Hoe krijg ik met opstarten die welkomsttekst weg bij windows xp. Volgens mij scheelt die tekst weer een minuut met opstarten want met xp vindt ik het wel erg traag voordat je daadwerkelijk je pc kan gebruiken.

419 3 Rapporteer

ve
door verwijderd - Oct 13, 2004 om 11:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Boollie,

Dit venster maakt onderdeel uit van het opstartproces.
Windows heeft gewoon z'n tijd nodig om op te starten, met of zonder welkomstvenster dat maakt niets uit.
Als dat venster er niet zou staan zit je tegen een zwarte achtergrond aan te kijken terwijl het opstarten nét zo lang duurt.
Een normale opstarttijd voor een XP-PC kan afhankelijk van programma's die opgestart worden zo'n één tot drie minuten duren.
Als je vind dat het opstarten bij jou langer duurt dan gebruikelijk is kijk dan eens wat er allemaal opstart.
Ga naar start > uitvoeren en type msconfig > Ok.
Ga naar de tab Opstarten en kijk eens welke programma's er in die lijst staan.

Groet,
Enterprise.

ve
door verwijderd - Oct 18, 2004 om 16:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Microsoft heeft ook een tool om het opstarten te optimaliseren. Dit heet bootvis.exe, maar is jammer genoeg niet standaard meegeleverd. Hiervoor zou je dan even moeten zoeken op de site van microsoft. Als je het hebt gedownload kun je het opstarten en zal het de computer 1 of meerdere keren opnieuw opstarten om te kijken hoe het opstarten geoptimaliseerd kan worden en zal die wijzigingen ook doen.

ve
door verwijderd - Jan 29, 2005 om 23:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

hallo boollie

ik weet niet of het logo van windows of van de fabrikant van het moederbord bedoeld voor de laatste heb ik de oplossing, je start de pc op in het bios en zet daar SHOW LOGO ON SCREEN op DISABLED en de fabrikant van het moederbord komt niet meer in beeld.

wat je ook kan doen is bij CONFIGURATIE SCHERM,PRESTATIES EN ONDERHOUD, ENEGIEBEHEER onder het tabblad SLAAPSTAND deze inschakelen en daarna op het tabblad GEAVANCEERD onder optie`s ALS IK DE AAN/UIT SCHAKELAAR en de optie ALS IK DE SLAAPKNOP VAN DE PC.

als je bij beide optie`s SLAAPSTAND INSCHAKELEN instelt dan kun je in het vervolg als je b.v. op de aan/uit knop drukt de pc in de slaapstand zetten, de pc gaat dan gewoon helemaal uit maar als je hem de volgende keer opstart zet hij de pc weer in de stand zoals je hem hebt uitgezet,en dat scheelt een hoop tijd niet vergeten daarna op toepassen te klikken anders kan je de volgende keer weer opnieuw beginnen

ik hoop dat je hier wat mee kan succes.           yahman