ma
door maayke75 Sep 22, 2008 om 20:32
Computers & telefonie

Wie heeft ervaring Telfort ADSL + telefonie

Na een aantal jaar Wanadoo-Orange-Online wil ik overstappen omdat we steeds problemen hebben met de telefonie en de mailserver.


Wie heeft ervaring met Telfort ADSL en telefonie??? Ik hoor het graag!!!


 


 

625 7 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

edwardus
door edwardus - Sep 22, 2008 om 21:59
6844 Antwoorden / 14 Vragen
0

Dat ligt helaas altijd erg moeilijk. Je zult heel verschillende reacties krijgen, van geweldig tot prut. Bij mij persoonlijk werkt het uitstekend, maar ook Telfort's telefonie heeft geen foutloze reputatie.


Toen ik zelf de overstap waagde heb ik me eerst flink ingelezen op tweakers.net en op telfort.gebruikers.eu. Eigenlijk had ik daarvoor interesse in Alice maar door de vele horrorstories die op dat moment bij Telfort nog niet of nauwelijks voorkwamen heb ik dat toen genomen.

edwardus
door edwardus - Sep 22, 2008 om 22:03
6844 Antwoorden / 14 Vragen
0

P.S. elke telefoonlijn is uniek, je buurman kan een perfecte lijn hebben terwijl het bij jou maar niet wil lukken. Ook helpt het als je zelf een beetje kennis hebt van het installeren van netwerken. Niemand wil tegenwoordig nog voor de installatie-monteur betalen, terwijl velen dat eigenlijk beter wel hadden kunnen doen.


Veel fouten liggen eigenlijk aan de gebruiker zelf of aan de apparatuur van de gebruiker. Het meest frustrerend is het als er een fout wordt gemaakt door de provider, want die zijn soms niet of moeilijk in beweging te krijgen.

wolfenjong
door wolfenjong - Sep 23, 2008 om 19:06
859 Antwoorden / 10 Vragen
0

Hallo


Ben op 1 augustus overgestapt van Het Net naar Telfort zonder ook maar 1 minuut zonder internet en telefoon te hebben gezetten, wat wel was, door dat de telefoonnummer is mee genomen is, duurde dit 5 dagen, maar als je de telefoon gewoon laat zitten op de splitter, en dus pas naar die 5 dagen op het modem aansluit zit je dus ook niet zonder telefoon, mijn broer is ook overgestapt van Ziggo naar Telfort ook zonder een probleem, of dit ook garantie voor anderen is weet ik niet, maar het kan dus wel.


Succes er mee.

sophaki
door sophaki - Sep 27, 2008 om 12:54
3 Antwoorden / 3 Vragen
0

Bij ons is het bij Telfort helemaal fout gegaan. Ik heb een bedrijf aan huis, dus ik kan niet zomaar wekenlang zonder telefoon zitten en met een internetverbinding zo traag als een inbelverbinding. Toch is dit wat er is gebeurd en ze lossen je problemen ook nog eens niet op. Na bijna een maand kreeg ik antwoord op een mail die ik hun had gestuurd. Ik werd met een kluitje het riet in gestuurd en moest maar nog langer wachten. No-reply natuurlijk, zodat je niet kunt discussieren met ze, grrrrr!!!!
Om een mail te versturen, moet je een hele minuut wachten, zo traag is de internetverbinding en telefoon hebben we dus al een maand helemaal niet. We zijn nu naar een andere aanbieder gegaan, want dat is de enige reden die recht geeft op ontbinding van het contract volgens hun voorwaarden ......

Ik zou dus zeggen: NEEM GEEN TELFORT, WANT HET IS ECHT COMPLEET PRUT. OOK AL WERKT HET VOOR JULLIE, DAN NOG IS HET PRUT, WANT BIJ HET EERSTE HET BESTE PROBLEEM KUN JE SOWIESO AL NIEMAND BEREIKEN EN JE WORDT GEWOON NIET GEHOLPEN.



edwardus
door edwardus - Sep 27, 2008 om 13:09
6844 Antwoorden / 14 Vragen
0

Dit is wel heel ongenuanceerd. Je neemt natuurlijk voetstoots aan dat je bedrading allemaal 100% in orde is. Daarbij is het nog altijd zo dat je voor een bedrijf maar beter een zakelijk abonnement neemt, daar zitten garanties in m.b.t. de dienstverlening.

ma
door maayke75 - Sep 29, 2008 om 08:18
1 Antwoorden / 2 Vragen
0

Bedankt voor de reacties. Inmiddels ben ik beter geörienteerd op de markt.


Ik denk dat ik ga overstappen op ALICE. Die heeft geen vast contract, dus als het fout gaat kan ik opstappen....


Heeft iemand ervaring met Alice??? Ik hoor het graag!!


Groetjes


Maayke


 


 


 


 


 

edwardus
door edwardus - Sep 30, 2008 om 00:27
6844 Antwoorden / 14 Vragen
0

Nee, geen vast abonnement inderdaad, maar wel €69 dokken voor aansluitkosten. die je dan na korte tijd weer kwijt zou zijn. Over Alice hoor ik heel wat meer ontevreden geluiden dan over Telfort en dan heb ik het puur over zaken die daadwerkelijk aan de provider te wijten zijn.


Misschien heb je iets aan de reacties op mijn eigen vraag over dit onderwerp. Neem er echt even de tijd voor om je goed in te lezen.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

S.
S. Anne - Jun 2, 2024 om 12:41
Huishouden & energie
Schimmel in trapkast

Schimmel in trapkast

Ik woon sinds een week in een koopwoning uit 1974. We hebben 4 maanden geklust en toen zag ik al zwarte schimmel in de trapkast, die deels onder de grond zit. Dit zat op 3 van de 4 muren, alleen op kelderniveau. Er zit geen kruipruimte, en aan de andere kant van de muren zit dus grond. (Die waarschijnlijk flink vochtig is na alle regen van de afgelopen maanden.)
2 weken geleden heb ik de schi ... Lees meer

wi
wim koelewijn - May 29, 2024 om 13:18
Huishouden & energie

Waspods het meest onzinnige bedenksel...

Ben ik de enige die vindt dat de waspods, met 3 of 4 verschillende  gescheiden ingrediënten het grootst mogelijke onzinbedenksel is?
Met moeite gescheiden in zo'n pod gepropt  en komt dan in de wasmachine binnen no- time weer bij elkaar zodra het omhulsel is gesmolten..en in verhouding giga-duur !! Lees meer

Ge
Gerard vd W - May 30, 2024 om 12:07
Huishouden & energie

Garantie Dyson stofzuiger

Goedemiddag,   Op 8 mei hebben we een defect doorgegeven aan Dyson. Deze viel in de garantie en zou opgestuurd worden. Heb ook een bevestiging gekregen dat het onderdeel besteld zou worden.  Wij kunnen de stofzuiger nu niet gebruiken en omdat het onderdeel vandaag (30-5) er nog steeds niet is heb ik contact opgenomen.   Zij gaven als antwoord dat het nog niet in voorraad is maar nog veel g ... Lees meer