flipjeburum
door flipjeburum Mar 21, 2007 om 17:49
Computers & telefonie

Wie helpt mij uit de brand

Vraag aan de computer experts..

Sinds een paar weken doet zich een raar probleem voor.

Een groot aantal websites zijn ineens onbereikbaar geworden. Zowel in Firefox als IE. Een aantal voorbeelden:

Alle msn sites, meeste microsoftsites, aantal software downloadsites (o.a. filehippo), postbank.nl (mijn.postbank.nl werkt wel,  maar kan via die site dus niet teug) diverse forums (die door google werden gegeven voor het oplossen van dit probleem)

Sites zijn dus ook niet niet te pingen.

Daarnaast kan msn/live messenger geen contact meer maken. (Geeft als oorzaak firewall, maar dat is niet juist) en kan ook hotmail niet meer synchroniseren in outlook.

In eerste instantie gedacht aan virus/spyware.. diverse scans leverden niets op.

Uiteindelijk nieuwe installatie van XP, maar het probleem is niet opgelost.

Alle instellingen kloppen... ik weet niet meer waar ik het moet zoeken.

Vanmiddag @home maar eens gebeld. (wat een verassing dat ik die zo snel te pakken had) Hun servers zijn dus wel bereikbaar en konden ook geen vreemde gegevens uit het modem lezen.. Dus: lokaal probleem. Toch zet ik daar mijn vraagtekens bij.

Wie o wie geeft de gouden tip of oplossing.
Dank voor het meedenken alvast

Groet,

Flipje

505 18 Rapporteer

ve
door verwijderd - Mar 21, 2007 om 18:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Probeer het eens om een herstelpunt te zoeken waar alles nog wel deed.
veel succes.

ve
door verwijderd - Mar 21, 2007 om 18:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Stel de ip-adressen van de twee DNS-servers van @Home eens handmatig in (in de TCP-IP eigenschappen):
DNS-servers: 213.51.144.37, 213.51.129.37

ve
door verwijderd - Mar 21, 2007 om 18:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

zet uw firewall een uit en test het nog eens allemaal

Dan moet het wel lukken of gebruikt u twee firewalls xp en zonealarm tegelijk ? Die kunnen conflict veroorzaken. Er zal er altijd maar een kunnen werken

De een keurt de site goed en de ander niet en dan komt u er ook niet op

Het heeft niks met de browsers te maken maar met andere programma's

labswans

ve
door verwijderd - Mar 21, 2007 om 19:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

@GSM,

Had ik al gedaan, maar werkt ook niet, vraag me wel af of ik ze weer terug op auto toewijzen moet zetten ivm met dynamische ip toewijzing van @home. Weet jij trouwens hoe vaak en wanner ze dat doen? Kan daar niet iets mis zijn gegaan?

@rest.. zoals in de vraag al staat heb ik na diverse pogingen het probleem op te lossen xp opnieuw geïnstalleerd. Herstelpunten hebben in eerder stadium ook geen oplossing geboden.
Het stadium van simpele oplossingen als firewallconflicten zijn we ook al voorbij.. helaas, al zijn het soms de kleine dingen die het hem doen. (Overigens draait nu alleen xp firewall, maar heeft geen invloed als die uit staat)

Wacht nog steeds op de gouden tip.. ga de PC vanavond maar even aan een andere internet verbinding hangen, om er zeker van te zijn wat de oorzaak is. PC of verbinding.

groet,

Flipje

ve
door verwijderd - Mar 21, 2007 om 19:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien een open deur maar is java wel goed geinstalleerd, wordt door site`s veel gebruik van gemaakt.

Ronny.

ve
door verwijderd - Mar 21, 2007 om 19:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

wel een leuke deur, maar helaas....

Toch dank voor het meedenken

ve
door verwijderd - Mar 21, 2007 om 20:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Is de computer wel goed geformatteerd met format c: en niet met de snelle wijze ? Wel eerst de partities verwidjeren in zijn geheel.

Daarna kan u pas de echte schone installatie doen

ve
door verwijderd - Mar 21, 2007 om 21:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja, uiteraard.. Maar dan nog, probleem speelt van voor de nieuwe installatie. Herinstallatie uitgevoerd als laatste redmiddel. Niet dus..

Schone XP met SP2 (wel zonder updates, omdat microsoft niet te bereiken is) Maar met zo min mogelijk programma's etc. Oude XP instal had overigens wel alle updates (althans als niet toch stiekum er één in maart hebben uitgebracht)

ve
door verwijderd - Mar 22, 2007 om 21:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik had een dergelijk probleem met Vista.
Het bleek dat de Vista driver voor de netwerkkaart (WLAN) niet deugde.
Bijna geen enkele site te bereiken!
Na het installeren van een betere driver voor de netwerkkaart werkte DNS wel weer normaal.

Groet,
GSM

ve
door verwijderd - Mar 22, 2007 om 21:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nog een idee:
Bij de Internet-opties, Verbindingen, LAN-instellingen alle vinkjes weghalen. Dus geen Proxy o.i.d. gebruiken.

ve
door verwijderd - Mar 23, 2007 om 01:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

gsm,

Oplossing is nabij lees

hier

maar eens. Vooral vanaf pagina twee.

Dit kan nog wel eens een interessant probleem worden. Zullen misschien ook nog wel meer vragen op dit forum over binnen komen in de toekomst. Is er iig een goed antwoord beschikbaar ;)

Trouwens @home maak t al heel lang geen gebruik meer van een proxyserver

groet

ve
door verwijderd - Mar 26, 2007 om 11:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Even een update..

Ik heb ondertussen mijn Pc getest op een ander verbinding. Daar werkt zoals ik ook al had verwacht alles naar behoren. @home erkent het probleem ondertussen ook. Zitten daar dus blijkbaar toch mensen die wel enig benul hebben. Het probleem is doorgespeeld naar de technische dienst en die gaat het oplossen. Even afwachten dus maar...

Tip voor een ieder met serieus (technisch) probleem met @home, bel 's avonds of in het weekend. De kans is groot dat je dan een student o.i.d. aan de telefoon krijgt en die zijn doorgaans technisch iets beter onderlegd.

Dan nog een bizar feit. Zaterdag Ubuntu (linux) geïnstalleerd. Daar werkt alles perfect. Kan alleen de mailserver van @home niet bereiken.

Dus probleem is nog niet opgelost, maar kan ondertussen wel alles weer doen.

Toch bedankt voor het meedenken

Flipje

ve
door verwijderd - Aug 9, 2007 om 11:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

heb hetzelfde probleem gehad en naar lang  zoeken en bellen bleek mijn ip adres geblokkeerd te zijn er is een nieuw ip adres aangemaakt en alles draaide weer

succes

ve
door verwijderd - Aug 9, 2007 om 17:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Blauwwit,

Het probleem is intussen lang en breed opgelost, maar het was inderdaad een soort gelijk probleem zoals je aangaf. In mijn geval was echter de hele IP range 'ge-blacklisted'. Het heeft heel wat voeten in de aarde gehad om dit opgelost te krijgen, maar goed weer internetten weer een tijdje, dus alles is vergeven en vergeten... (tot het volgende mankement dan)

Groet!

ve
door verwijderd - Aug 9, 2007 om 19:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien zit ik er helemaal naast maar zou een modem-reset kunnen helpen? Kon zelf een tijd mijn webmail niet uitlezen, rest werkte perfect. Uiteindelijk bleek een modemreset de oplossing.

ve
door verwijderd - Aug 9, 2007 om 21:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja na een modemreset van bijna 5 maanden werkte alles in eens weer!!

Even alle gekheid op een stokje, dit verhaal speelde zich af in maart van dit jaar. Denk dat ik nu ondertussen wel gek was geworden als het nog niet opgelost was.

Soms zou je willen dat een topic op slot kon... één keer reageren en er stromen weer allerlei goed bedoelde adviezen binnen van mensen die de locatie van de datum niet kunnen vinden,

MENSEN DEZE VRAAG IS OPGELOST!!!!

Fictief slotje dan maar???

Flipje

ve
door verwijderd - Aug 9, 2007 om 21:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zo dan

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

ve
door verwijderd - Aug 9, 2007 om 21:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Alles opgelost dus.....         nu met antwoorden!

Zou dit alles het echt helpen?