ti
door timmer77 Sep 6, 2015 om 14:03
Computers & telefonie

Windows 10

ik heb op laptop boven daar zat windows 8.1 en geupgrade naar windows 10 maar ik kan hem niet activereren fout code x0C004C003 maar ik kan ook niet terug naar windows 8.1 en in het menu instellinge systeemherstel staat terug naar het vorige systeem is 1 maand van toe passing maar ik de melding kan niet terug de in stellige zijn van de pc verwijdrd hoe krijg ik windows 8.1 terug??
vr gr pim

10422 28 Rapporteer

valerius-2
door valerius-2 - Sep 6, 2015 om 17:23
7840 Antwoorden / 95 Vragen

U zal de systeemschijf die u bij de koop kan hebben ontvangen weer opnieuw gebruiken. Amders indien u deze niet heeft neem contact op met Microsoft.

Ar
door Arjan25 - Sep 6, 2015 om 18:58
37 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=timmer77 schreef op zondag 6 sep 2015, 14:03]ik heb op laptop boven daar zat windows 8.1 en geupgrade naar windows 10 maar ik kan hem niet activereren fout code x0C004C003 maar ik kan ook niet terug naar windows 8.1 en in het menu instellinge systeemherstel staat terug naar het vorige systeem is 1 maand van toe passing maar ik de melding kan niet terug de in stellige zijn van de pc verwijdrd hoe krijg ik windows 8.1 terug??
vr gr pim

als je naar windows 10 hebt geupgrade, hoef je windows 10 niet te activeren, je kunt het gelijk gebruiken.

Ar
door Arjan25 - Sep 6, 2015 om 19:00
37 Antwoorden / 0 Vragen

na de upgrade werkte hij bij mij zonder problemem

ph
door philip36 - Sep 6, 2015 om 21:47
2275 Antwoorden / 4 Vragen

U krijgt rechtsonder in beeld dat u Windows 10 moet activeren is het niet?
Ik heb naast windows7 op de C partitie, windows10 geinstalleerd op de D partitie en kan windows10 ook niet activeren.

U heeft in windows10 al geprobeerd om terug te gaan naar windows8.1 en dat lukt niet.
Ja, dan wordt het lastig.

Als de revovery partitie nog op de laptop staat kunt u proberen om tijdens het starten van de laptop de fabrieksrecovery te starten door op een F toets te drukken.
Welke F toets dat is kunt u vinden in de gebruikshandleiding van de laptop.

Als u bij het eerste gebruik van de laptop recovery DVD's hebt gemaakt kunt u deze daarvoor gebruiken.
Lees eens op

https://www.schoonepc.nl/windows8/setup-procedure.html

Voor de zekerheid, hier nog eens hoe terug naar oude windows

http://computertotaal.nl/pc/windows-10-terugzetten-naar-oude-windows-66463

Hoor graag wat u heeft kunnen bereiken.

gerbera
door gerbera - Sep 6, 2015 om 22:27
7372 Antwoorden / 14 Vragen

2e link van @philip36 over terugzetten. klik

labren
door labren - Sep 7, 2015 om 13:07
862 Antwoorden / 0 Vragen

windows 8.1 opnieuw instaleren en programmatjes die je wil houden even overzetten naar een andere schijf en daarna weer terug zetten

labren
door labren - Sep 7, 2015 om 13:09
862 Antwoorden / 0 Vragen

als je een nieuwe windows wil instaleren moet je wel de activatie code hebben anders werkt die niet zo goed

ka
door kam - Sep 7, 2015 om 13:22
20 Antwoorden / 1 Vragen

ik heb Windows 7 en heb hier EX en Firefox op staan.ik pieker er niet over om Windows 10 te installeren.waarom niet? omdat ik mijn favorieten op EX heb staan en na dowlouden van Windows 10 deze kwijt ben.als hier iemand een oplossing voor heeft hoor ik dat graag.

simon55
door simon55 - Sep 7, 2015 om 13:23
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Je kunt ook Windows 8 in n ISO bestand downloaden en dan op nieuw installeren

wimmi20
door wimmi20 - Sep 7, 2015 om 14:07
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Ga niet naar win10 ! Het is nog lang niet goed, en geeft vele problemen.
Ik ging met een zeer jonge laptop naar win10 en de hele boel liep vast.
Tot blauwe schermen aan toe, de computer was totaal onbruikbaar geworden.
Dus terug naar win8 was ook niet meer mogelijk.
Ik kreeg als service van HP een usb stok met een herstelprogramma.
Om win8 weer te installeren.
Herstellen duurde meer dan 1 uur.
Normaal kost die stok bij HP 48.50.

si
door sibora - Sep 7, 2015 om 14:24
30 Antwoorden / 2 Vragen

Had ik ook , windows 10 start niet na update , naar computer zaak, niet een keer maar 4 keer,was zo boos dat ik het terug wilde laten zetten naar W 7 ging ook niet meer, kosten een kleine 100 euro !!! dank Microsoft, update voor niets ?????
ze vertelden in die computer zaak 80 % gaat goed maar als je bij die 20 % zit kan je het schudden.Nou de een na de andere computer gaven ze af allemaal met problemen, ze hebben er veel werk mee met W- 10. een goede raad !! als je computer nog goed werkt ; afblijven van die ellende .

tolsma1945
door tolsma1945 - Sep 7, 2015 om 14:32
229 Antwoorden / 6 Vragen

Op 2 tablets gelukt, en werkt prima, op laptop weer heel snel terug naar 8,1 duurde heel lang voordat de laptop opstarte, kon dus bij systeemberstel,snel terug.

simon55
door simon55 - Sep 7, 2015 om 14:37
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Bij de meeste lees ik hier staat Windows 7 erop lekker laten staan dat is meestal n mislukt iets om daar 10 overheen te zetten en noteer eerst je productsleutel veel handiger download dan windows 7 of 8 in n ISO tool en klaar is kees

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 7, 2015 om 15:03
16883 Antwoorden / 202 Vragen

[quote=labren schreef op maandag 7 sep 2015, 13:09]als je een nieuwe windows wil instaleren moet je wel de activatie code hebben anders werkt die niet zo goed

Voor eerdere win 7 en 8 (8.1) consumentengebruikers moet de upgrade werken zonder een activatiecode is.

Kunt u meer zeggen waar u de upgrade vandaan heeft?

De activatiecode die u noemt is (als u 'foutcode 0c004c003' ingeeft in een zoekmachine aan dat dit een foutcode is bij windows 8.1. en doelt op niet kunnen installeren van een onderdeel van windows )

pv
door pvanbaak - Sep 7, 2015 om 16:11
17 Antwoorden / 1 Vragen

Heb totaal geen problemen gehad met omzetten van W8.1 nar W10.
Hierna een image gemaakt en getest met juiste productcode en dat ging prima.
Activeren had je bij je vorige window versie moeten doen dus een beetje illegaal bezig?
Het probleem bij een aantal merken PC's is niet de schuld van Microsoft maar de fabrikanten die hun drivers niet geupdate hebben waardoor het systeem vast loopt bij upgraden.
Op microsoft.com staat ook een programma om te controleren of W10 geschikt is voor je computer en zo ja maak dan eerst een backup als je geen systeemschijf hebt.
Als het dan fout gaat en je hebt dit niet gedaan dan vraag je om moeilijkheden

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 7, 2015 om 17:12
16883 Antwoorden / 202 Vragen

[quote=pvanbaak schreef op maandag 7 sep 2015, 16:11]Heb totaal geen problemen gehad met omzetten van W8.1 nar W10.
Hierna een image gemaakt en getest met juiste productcode en dat ging prima.
Activeren had je bij je vorige window versie moeten doen dus een beetje illegaal bezig?
Het probleem bij een aantal merken PC's is niet de schuld van Microsoft maar de fabrikanten die hun drivers niet geupdate hebben waardoor het systeem vast loopt bij upgraden.
Op microsoft.com staat ook een programma om te controleren of W10 geschikt is voor je computer en zo ja maak dan eerst een backup als je geen systeemschijf hebt.
Als het dan fout gaat en je hebt dit niet gedaan dan vraag je om moeilijkheden

Dit zal niet de reden zijn van niet kunnen activeren!
Eigen ervaring: met laptop geen enkel probleem en met PC (als hier ook gemeld) kom ik niet eens aan starten toe omdat de melding komt dat een driver niet is bijgewerkt, Maar er zijn alsdan voldoende manieren om toch Win 10 aan de praat te krijgen, zie alle goede reacties op dit forum en ook het MS forum.

Het hebben van een niet legale win 8.1 versie kan oorzaak zijn maar dat lijkt mij gelet op de vraag etc. volstrekt hier niet aan de orde.

Oh ja, in mijn geval stelde de fabrikant van beeldscherm/leverancier van driver dat zij wel hebben aangepast.

Volgens Win 10 test was /is PC geschikt.

ar
door aram - Sep 7, 2015 om 17:18
136 Antwoorden / 1 Vragen

Als je naar Win 10 hebt geupdate en je wilt terug .
Bij systeem herstel vind je de optie om terug te keren naar je oude installatie .
Bij pc's waar Win 7 opstaat viel het mij op dat naar Win 10 niet altijd vlekkeloos gaat . Er zijn fabrikanten die de update naar Win 10 afraden als er Win 7
opstaat . Komt niet doordat win 10 slecht is het heeft met de gebruikte hardware en software te maken . Daardoor werkte Win 8 ook niet lekker op een pc waar Win 7 opstond . Niet nieuw in het verleden gebeurde het ook .
Nieuwe besturing betekende het vervangen van hardware en software die je gebruikt . Als je het niet doet is het vergelijkbaar als een weg met teveel verkeersdrempels .

jn
door jnes - Sep 7, 2015 om 21:00
4 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb inmiddels al een groot aantal pc's ge-upgradet naar windows10 en ook een aantal schone installaties hiervan gemaakt, maar ben nog nergens de vraag tegen gekomen om windows te activeren. Wel wordt tijdens de upgrade en de schone installatie twee keer om een productkey gevraagd die je overigens niet hebt en ook niet moet invullen. Ook later heb je niets aan een dergelijke productkey want die wordt wel door Microsoft in de pc geplaatst maar alleen voor hun eigen identificatie.
Microsoft heeft duidelijk aangegeven dat, wil men kans van slagen hebben bij een upgrade dan moet de pc aan een aantal voorwaarden voldoen en uiteraard van een legale en geactiveerde Windows zijn voorzien.
Helaas zijn er PC's in gebruik waarbij er door de leveranciers geen geschikte drivers voor windows 10 worden gemaakt. In die gevallen zal het niet gemakkelijk zijn om een goed werkende upgrade dan wel installatie van windows 10 voor elkaar te krijgen.

reflecs
door reflecs - Sep 9, 2015 om 11:22
1859 Antwoorden / 4 Vragen

OT

=kam schreef op maandag 7 sep 2015, 13:22: ik heb Windows 7 en heb hier EX en Firefox op staan.ik pieker er niet over om Windows 10 te installeren.waarom niet? omdat ik mijn favorieten op EX heb staan en na dowlouden van Windows 10 deze kwijt ben.als hier iemand een oplossing voor heeft hoor ik dat graag.

Bedoelt u met EX Internet Explorer? Zie dan deze pagina:
Klik http://www.pc-tips.info/tips/internet-explorer-favorieten-exporteren/

reflecs
door reflecs - Sep 9, 2015 om 11:27
1859 Antwoorden / 4 Vragen

@timmer77,
Is het al opgelost?
Wat betreft het niet terug kunnen gaan naar de vorige versie.
Dat zou misschien ook kunnen worden veroorzaakt door het opruimen van een schoonmaakprogramma.
Heeft u dat gebruikt?

labren
door labren - Sep 24, 2015 om 00:27
862 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb windows 10 al vanaf dat die op de markt kwam , totaal geen problemen mee werkt heel goed bij mij !!!! maar je moet wel de activatie code hebben anders werkt die niet !!! dus de orgienele cd even kopen !!! waar de activatie code bijzit !!! en je moet gewoon die 8.1 weer gewoon opnieuw instaleren en activeren dan doet de com. het gewoon weer

labren
door labren - Sep 24, 2015 om 00:29
862 Antwoorden / 0 Vragen

zonder actievatie code kan je het progamma niet upgrade en dan werkt die niet goed

labren
door labren - Sep 24, 2015 om 00:57
862 Antwoorden / 0 Vragen

een opgrade is wat anders als een voledige instalatie !!! en zelfs bij een upgrade van 8.1 naar 10 heb je een activatie code nodig

zw
door zwaardvis - Sep 24, 2015 om 09:30
1525 Antwoorden / 51 Vragen

@labren. Je hebt wel een productkey nodig , maar bij nieuwe PC's met Windows 8 zit die ingebakken in het moederbord. Die hoef en kan je niet zelf invullen maar wordt door het setup-programma van Windows 10 ingelezen. Als je eenmaal een legale versie van Win7 of Wn8 hebt geupgrade, wordt dat op de servers van MS vastgelegd, dat je een bevoegd gebruiker bent van Win10. Daara kun je Win10 verwijderen en opnieuw, schoon installeren vanaf de Win10 DVD (gemaakt met de media creation tool).
Omdat bij MS is vastgelegd dat je een bevoegd gebruiker bent, kun je in de setup 2x het invullen van de prod.key overslaan. Na installatie even kijken bij Systeem in het Config.scherm en je zult zien dat Wn10 geactiveerd is.

zw
door zwaardvis - Sep 24, 2015 om 09:36
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Nog mooier is een Dual of triple of quadruple boot maken: Bv je hebt een legale Windows 8.1. Met de media creation tool van 8.1 kun je op een andere partitie nog een of twee keer gratis Win 8.1 installeren. Via het bootmenu kun je kiezen welke versie je wilt gebruiken. Tip: kies dan Opnieuw opstarten i.p.v. Afsluiten en Aanzetten. Vervolgens kun je een van die Win8.1 versies upgraden naar 10. Je hebt dan beide besturingssystemen legaal samen op één computer. Je kunt ze dan mooi met elkaar vergelijken qua snelheid en zo. Je kunt zelfs nog een 4e, schone, Wn10 installeren op een vierde partitie met de Win10 DVD. Alles automatisch geactiveerd.

ti
door timmer77 - Sep 24, 2015 om 09:55
67 Antwoorden / 94 Vragen

reflexx
ik heb ccleaner gebruikt

als ik de pc aanzet en links onder op het pictogram klik krijg ik een lijst en klik ikk op instellinge dan zie je update en dan klik op systeem herstel dan heb je optie terug naar windows 8.1 dan staat er kan niet terug want de instellinge zijn van deze pc verwijderd

vr gr pim

ph
door philip36 - Sep 24, 2015 om 11:07
2275 Antwoorden / 4 Vragen

@timmer77

Ziet u onder Systeemherstel ook Geavanceerde opstartopties staan?
Klik dan op Nu opnieuw opstarten.
Hierna krijg je dan verschillende opties waarbij Problemen oplossen.
Klik hierop en onder Geavanceerde opties staat de optie Teruggaan naar vorige versie.

Dat terugzetten van de vorige versie kan nogal wat tijd kosten.

reflecs
door reflecs - Sep 24, 2015 om 12:19
1859 Antwoorden / 4 Vragen

@timmer77,
U gebruikt toch niet toevallig de code van Windows 8.1 om te activeren? Dat gaat niet.
Zie:http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows-10/activation-errors-windows-10
Hoe het wel kan staat vermeld op deze pagina:
http://windows.microsoft.com/nl-be/windows-10/why-activate-windows-10

Als het niet lukt om Win 10 te activeren geeft philip36 geeft hierboven nog een andere manier om terug te gaan.

Het ligt eraan of Ccleaner de map Windows.old verwijderd heeft. Dan kunt u, als ik het me niet vergis, het niet terugzetten naar de vorige Windows. Is er in dat programma een mogelijkheid om veranderingen ongedaan te maken of een back-up terug te zetten?