door wilter Feb 29, 2016 om 21:37
Computers & telefonie

Windows 10

Heb na windows vista, windows 10 op mijn laptop geinstalleerd. Vaak werkt het windows service scherm niet meer en daar door ook google chrome en mede dan ook de instellingen voor update en backup niet meer. Na een herstel uitgevoerd te hebben werkt het weer, maar na een dag of twee zijn de problemen er weer en begint alles van voren af aan. Wie weet een oplossing om dit op te lossen? . Bij voorbaad mijn dank voor jullie reacties. Willem Terpstra / Groningen

1109 7 Rapporteer

zw
door zwaardvis - Feb 29, 2016 om 22:15
1525 Antwoorden / 51 Vragen

U heeft een versie van Windows 10 gekocht voor een oude Vista PC en schoon geïnstalleerd, neem ik aan? Ik herken wel soortgelijke problemen bij vanuit Win7 geupgrade PC. Mischien is er toch een hardware "iets" op uw PC. Of die PC is toch te oud, te weinig geheugen of zo. Installeer het anders nog eens schoon. Moeilijk te zeggen van een afstand wat het precies is.

Cookies
door Cookies - Feb 29, 2016 om 22:50
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Heb je wel getest of je oude laptop wel geschikt was voor windows 10? Welke laptop (merk + typenr.) heb je?

ph
door philip36 - Feb 29, 2016 om 23:38
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Om in ieder geval fouten in het register uit te sluiten controleer het register eens met Registry Cleaner van CCleaner.

akkerdistel
door akkerdistel - Mar 1, 2016 om 14:35
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Windows 7.

gsm
door gsm - Mar 1, 2016 om 20:44
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Ik heb zelf een laptop waar Vista op stond en waar Windows 10 nu uitstekend op draait met de 32-bit versie en 3 GB werkgeheugen.
In principe moet de laptop geschikt zijn, maar bedenk wel dat de 64-bit versie van Windows 10 meer geheugen nodig heeft dan de 32-bit versie.

Soms helpt het om de laptop een poosje stroomloos te maken, batterij ook verwijderen.
Druk een paar keer op de Power knop.
Zet de batterij terug en sluit eventueel ook de stroomadapter weer aan.
Druk op de power knop om de laptop aan te zetten.
Geen idee trouwens wat een windows service scherm is.

Je kunt hybernation eens uitzetten:

R-muisknop op Start, Opdrachtprompt (administrator).

Type de volgende opdracht en druk op de Enter toets:   powercfg -h off

Windows 10 schakelt normaal nooit helemaal uit. Alleen als je de Shift toets ingedrukt houdt en dan op Afsluiten klikt, gaat de PC echt uit.

P.S.
Om hybernation weer aan te zetten type je:  powercfg -h on

wi
door wilter - Mar 2, 2016 om 16:27
20 Antwoorden / 14 Vragen

Allereerst iedereen bedankt voor hun reactie, maar het probleem is nog hetzelfde. Mijn laptop is zes jaar oud, het is een hp. Als alles goed is werkt hij perfect maar als de problemen zich aandienen dan kan in de instellingen van updates en backup niet activeren. Ook google chrome werkt niet als ik deze loge aantik. Er is genog ruimte vrij op de harde schijf, dus het kan zijn dat de laptop te oud is om windows 10 aan te kunnen. maar vind het zo raar dat na ongeveer andehalve dag het probleem zich aandiend. .

gsm
door gsm - Mar 2, 2016 om 18:51
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Je kunt als test de automatische updates voor stuurprogramma's eens uitzetten.