door wim frazer Jun 8, 2009 om 14:10
Computers & telefonie

Windows Media Center

In Vista (Premium) krijg ik als ik muziek geïmporteerd heb in het Windows Media Center de Melding: "audiofout   Er is een onbekende audiofout opgetreden.  80040155 "

Wel staat al de muziek die ik geïmporteerd heb bij "muziek" in de lijst.

Hoe krijg ik de muziek spelend?

278 5 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Jun 9, 2009 om 12:37
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Kijk hier eens:

Misschien: http://msmvps.com/blogs/chrisl/articles/11220.aspx ?
Komt neer op windows media player opnieuw installeren.

Suc6

edwardus
door edwardus - Jun 9, 2009 om 19:24
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Probeer het 's met VLC Player.

edrick3
door edrick3 - Jun 11, 2009 om 20:16
27632 Antwoorden / 85 Vragen

En .... is het nog gelukt? "

Zat net een paar oude computerbladen door te kijken en kwam het volgende artikel tegen (uit Tips&Trucs). Misschien heb je er wat aan als aanvulling op de suggestie van Edwardus:

"Er bestaan honderden audio- en videoformaten die niet allemaal met Windows Media Player of Quicktime afgespeeld kunnen worden. Vaak moet je dan diverse codecs installeren, zodat het mediabestand evengoed is af te spelen. Een erg goed alternatief is VLC Nedia Player. Dit programma speelt nagenoeg al je downloadbestanden af zonder dat je daarvoor codecs hoeft te installeren. Surf naar http://www.videolan.org en klik op Download om de Nederlandse versie van de mediaspeler te downloaden. Installeer en open vervolgens VLC Media Player. Het uiterlijk van dit programma is erg sober maar tegelijkertijd ook zeer gebruiksvriendelijk. Om een bestand te openen ga je naar Bestand, Open Bestand en via Blader selecteer je een mediabestand. Klik op OK om het bestand af te spelen. Met VLC Media Player is het ook mogelijk om streaming video af te spelen en bestanden te converteren."

Succes ermee.

edwardus
door edwardus - Jun 11, 2009 om 22:49
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Komt me bekend voor, dat programma

edrick3
door edrick3 - Jun 11, 2009 om 23:16
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@edwardus:

Dat zal ongetwijfeld zo zijn! Vandaar dat ik ook naar jouw antwoord verwezen heb, met nu als aanvulling de link waar het te downloaden is. Benieuwd of we nog een reactie krijgen van de vraagsteller.

Groetjes, edrick3